Het begint weer te jeuken... Momo Team?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Ruben
Actief lid

Het begint weer te jeuken... Momo Team?

Bericht door Ruben »

Mijn portemonnee begint weer te jeuken, ik wil weer wat aanschaffen voor de Elise :beta:

Momo Team lekker stuurtje? 280 mm of 300 mm? Snap off belangrijk of niet?

Of gewoon het stuur zo aanschaffen: http://www.eliseparts.com/products/show ... ing-wheel/ , oude stuurwiel eraf slopen en dit er gewoon opzetten?

Welk stuur heb jij Piet?
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

Ik heb snap off en seude (hoe schrijf je dat zeg :lol:) Dat stof bedoel ik dus :wink: dat stof geeft veel meer grip als bezweet leer ect. Het stof gaat wel wat slijten en wordt dan gladder...

Ik heb gekozen voor de "grote" even groot als standaard, alleen is het stuur dikker. Dat is echt prettiger

Achteraf had ik wel liever een kleiner stuurtje gehad...

Stuur bevalt mij uiterst goed, `s nachts ligt het stuur altijd binnen. Dat schrikt dieven af maar je hebt ook altijd een droog en warm stuur als je gaat rijden en in en uit stappen is VEEL gemakkelijker.

Laatst had ik weer een standaard speedster stuur vast en dat voelde wel erg dun...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik wil ook wel wat van je geld overnemen hoor als je er last van hebt. :lol:

Een ander stuurwiel vond ik weer 1 van die verrassende grotere verbeteringen omdat de beleving heel anders is. Dat komt ook doordat hij van suede is en iets dikker is en dat je handschoenen aan moet doen. Klinkt heel onhandig maar ik vind het wel wat hebben. Samen met 4-punts gordels heb ik echt veel meer het idee dat ik onderdeel uitmaak van de auto. Moeilijk uit te legen, je zou het eens moeten proberen.

Wel zijn de uiteindelijke kosten fors als je al deze kosten bij elkaar telt maar zeker het geld waard.

Mijn stuurtje is een Sparco 383 maar die zou ik nu niet meer kopen. Niet dat die slechts is of zo maar omdat die te groot is. Uiteraard is dat allemaal heel persoonlijk maar het volgende stuurtje wordt in diameter 2 of 3 cm kleiner. Ik kan nu niet uitstappen bv zonder dat mijn been tegen het stuurtje komt. Ook mijn been ruimte tijdens het rijden kan door een iets kleiner stuur beter worden.

Dat geeft alleen geen antwoord op jouw vraag 280 of 300 aangezien die Sparco 330mm is.

Ik heb snapoff systeem wat het vervangen naar een ander stuur een snap is. Voor de rest gebruikt de garage het alleen als ik er aan denk om het sleuteltje aan ze te geven. :wink:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik heb een 300mm alcantara stuur van Sparco en vind hem wel fijn. Volgens mij is hij 15-20mm kleiner dan het standaard speedster stuur. Omdat hij ook iets naar mij toe is gekomen door de combi van spacer en snap-off heb ik ook veel meer beenruimte gekregen. Jij bent toch ook redelijk lang Ruben?

Foto'tjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Maar als je gewoon van je geld af wilt moet je gewoon deze kopen:

http://www.reverie.ltd.uk/product_list. ... up=A%STEER

Kijk ook vooral niet verder op die site, want je zal zwaar in de geldproblemen komen.... :roll:
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Afbeelding
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Ik ben 1.85m, maar vind het fijn om de stoel van de Elise nog een stukje naar voren te doen. Daardoor heb ik het idee dat een spacer voor mij geen must is. Zal morgen eens het stuur van de Elise opmeten. Zou het wel fijn vinden als het stuur iets kleiner is. Voor het instappen, maar zeer zeker ook de benen. Veel ruimte heb ik niet tussen handen en stuur. 300 mm lijkt me wel ok. Piet zijn stuur vond ik gevoelsmatig iets te groot, die 3 cm zal wel een aardig verschil maken. Als ik het goed begrijp is een spacer alleen fijn als je het idee hebt dat je op een of andere manier afstand te kort komt. Snap off alleen voor instappen en diefstal. Moeilijk instappen vind ik ook een beetje de charme van de auto. Ik zou dus gewoon zo het stuur van Eliseparts kunnen bestellen en er op zetten?

Mooie foto's overigens Maik :twisted: Weten jullie overigens al dat ik 2 april ook geboekt heb? :D :woship:
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

ps: Reverie is niks voor mij, heb niet voor niks het touring pack :P

Zijn er overigens nog voor of nadelen aan een sparco danwel momo stuur of is dat puur persoonlijk? Maar ja, dat zal wel min of meer voor elk stuur gelden :D
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Let wel op dat je je airbag kwijt raakt Ruben.
Caterham => Britse degelijkheid...
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Als Ruben goed op let waar hij het oude stuur opbergt raakt hij het gerust niet kwijt!
Afbeelding
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Guess what, ik heb geen airback :idea: :P

Ben erachter dat dat onderdeel was van het super touring pack. Ik heb het sports pack en touring pack, maar niet het super touring pack :wink:
Ruben
Actief lid

Bericht door Ruben »

Dit lijk je ook nodig te hebben? http://www.elise-shop.com/momo-collapsa ... -1059.html

Een hub(?) die inveert bij een ongeluk net zoals het originele stuurwiel zou doen? Hmmmm. Heb foto's gezien van het 300 mm stuur. Ziet er nog groot uit. Misschien voor 280 mm gaan?
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Ruben, het is het een of het ander. Dit lijkt me veiliger, maar het andere mooier. :lol:
Caterham => Britse degelijkheid...
TissiRS
Actief lid

Bericht door TissiRS »

Wat ik me afvroeg is hoe bij zo'n Momo Team stuurtje met snap off de claxon werkt. Of eigenlijk uberhaupt met een snap off. Dat stuurtje ziet er wel prachtig uit trouwens.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Met snap off blijft je toetertje het gewoon doen. Ik heb wel een ander snap off systeem dan Maik. Die is te veel bling bling voor mij. :wink:
Plaats reactie