Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27 mar 2010 17:28
door 12Esc
die heb ik er al tussen gezet. Bij eerste rit ging het lampje toch weer aan...
Werkt dus niet altijd (maar dat had ik op andere fora ook al gelezen).

Ik zoek dus nog een oplossing.

Geplaatst: 27 mar 2010 23:33
door Smiley
12Esc schreef:die heb ik er al tussen gezet. Bij eerste rit ging het lampje toch weer aan...
Ah, ik dacht dat je er electronica tussen had, ipv een verlenging.
http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=16196

Geplaatst: 28 mar 2010 8:02
door 12Esc
ik heb ook electronica geprobeerd, werkte ook niet.

@Piet: heb jij de oude sensor nog? We kunnen eens proberen wat die sensor bij mij doet, en jij kunt het tussenstuk dat ik heb proberen in jouw auto. Zo komen we er hopelijk achter wat de reden van de foutcodes is?

Geplaatst: 28 mar 2010 8:21
door Piet
Heb al op mijn donder gehad dat ik mijn oude sensor aan de vuilnis mannen heb gedoneerd.

Geplaatst: 28 mar 2010 8:24
door 12Esc
ik zie nou trouwens dat jij al een spacer hebt.
En bij deze krijg je nogmaals op je donder!

Geplaatst: 28 mar 2010 13:00
door Arno
12Esc schreef:ik heb ook electronica geprobeerd, werkte ook niet.
Krijg je wel een P0420 code dan?

De electronische oplossing of zo'n spacer helpen alleen tegen de 'Catalyst System Efficiency Below Threshold' foutcode van de tweede sensor.

Als het een andere code is, dan gaat geen van deze oplossingen iets doen daartegen..

Van de electronische variant voor het verhelpen/voorkomen van de P0420 code zijn trouwens twee varianten:

- Een circuitje (meestal wat condensators en weerstanden) die in het signaal aderpaar van de sensor wordt gesoldeerd en het signaal van de sensor aanpast/dempt. Hierbij blijt de sensor dus wel gewoon geplaatst.

- Een 'stand alone' circuit die door midel van een 555 timer chip een (langzaam) wisselende spanning uitlevert. Hierbij wordt de lambda sensor zelf verwijderd en een dikke 50W weerstand voor de controle van de verwarming geplaatst en dan wordt de simulator op de signaal-draden aangesloten

Beide oplossingen zouden ook zelfs met een kat-loze auto moeten werken en zorgen dat de P0420 weg blijft.

Met de spacer oplossing is het bij een sportkat vaak wel genoeg, maar zonder kat is het soms nog net te weinig.

Bye, Arno.