Pagina 2 van 6
Geplaatst: 06 jul 2005 20:00
door stef666
Zou niet mogen neem ik aan? Misschien nog ergens een restje lucht? (Zelfs veel monteurs weten niet hoe ze goed moeten ontluchten)
Geplaatst: 06 jul 2005 20:07
door Piet
Bedoel je te zeggen dat het plaatsen van een ander hoofdremcylinder geen invloed mag hebben op de pedaalweg?
Geplaatst: 06 jul 2005 20:35
door stef666
Nee, Dat zou niet van invloed mogen zijn. En zeker niet als het hetzelfde type is.
En ik zou er ook niet van uitgaan dat het verbeterd

Geplaatst: 06 jul 2005 20:41
door Piet
Zucht, dan zou ik ermee terug moeten.

Geplaatst: 06 jul 2005 20:51
door stef666
Lijkt me beter van wel, En als je de tijd ervoor hebt er gewoon bij blijven. En net zo lang testen totdat het naar jouw zin is....
rem
Geplaatst: 07 jul 2005 6:46
door linne150
Hoi Piet, bij het plaatsen van de stalen remleidingen is mij verteld,en ook gebleken,dat het systeem van de SPEEDSTER en ELISE lastig te ontluchten is daar moeten zij tijd voor nemen.blijf erbij en alles zal goed komen.Bij mij hebben ze wel 15 keer moeten pompen en ontluchten.suc6 vr.gr.Wilbert

Geplaatst: 07 jul 2005 6:57
door markv
Wat ik ervan gezien heb is dat je bij het ontluchten goed moet opletten met de remklauwen voor. Deze hebben twee zuigers die verbonden zijn met een leiding die op de klauw omhoog en naar beneden lopen. Oftewel, daar zit een hoger punt waar lucht kan blijven zitten. Is dus iets om rekening mee te houden bij het ontluchten (klauw loshalen en kantelen helpt waarschijnlijk wel).
Mark
Geplaatst: 07 jul 2005 7:03
door Piet
Bedankt jongens, ik ga ze bellen.
Geplaatst: 07 jul 2005 7:07
door Maik
Leo was bij mij per remklauw 5min. kwijt om te ontluchten. Misschien 25min voor het hele verversen. Viel erg mee wat ik zo kon zien, maar hij had ook een erg mooi apparaat ervoor (zal Lotus toch ook wel hebben?). Maar het was gelijk de eerste goed gebeurd, heb geen last van lucht in het systeem zoals het nu aanvoelt.
Wielen hoefde er ook niet af, Leo heeft lenige handjes
gr,
M.
Geplaatst: 07 jul 2005 7:08
door Piet
Ik moet er mee langs komen. Ga dat doen zodra ik van vakantie terug ben.
rem
Geplaatst: 07 jul 2005 9:44
door linne150
Hai,Maik bij LOTUS hebben ze ook dat app.desondanks moeten zoals Mark zegt soms de voorste remklauwen eraf.vr.gr.linne150

Geplaatst: 07 jul 2005 10:09
door SteV6
Klopt het trouwens dat ook de drukgroep van de koppeling van de Speedster gebruik maakt van de remvloeistof?
Dat begreep ik van Vmax toen Jans Turbo uit elkaar was geweest.
Dus Piet, voelt je koppeling ook anders aan? Jan vond mijn Speedster trouwens ook een lange slag hebben in het rempedaal.
SteV6
Geplaatst: 07 jul 2005 10:52
door Piet
Nee, aan de koppeling heb ik niet iets noemenswaardig gemerkt.
Geplaatst: 07 jul 2005 16:01
door markv
SteV6 schreef:Klopt het trouwens dat ook de drukgroep van de koppeling van de Speedster gebruik maakt van de remvloeistof?
Voor zover ik kan vinden is dat idd het geval. Anders zit er nog eregens een reservoir wat ik niet kan vinden op de tekening
Mark
Geplaatst: 07 jul 2005 17:15
door Maarten
Dus Piet, voelt je koppeling ook anders aan? Jan vond mijn Speedster trouwens ook een lange slag hebben in het rempedaal.
De vloeistof wordt wel gebruikt voor de koppelingscylinder, maar die heeft een eigen slangetje uit het reservoir en het maakt dus echt geen verschil in het koppelingspedaal gevoel als de remmen niet goed ontlucht zijn.
Piet, omdat jouw rempedaal af en toe niet goed omhoog kwam, hoefde je natuurlijk ook niet meer zover in te trappen. Maar als je het pedaal omhoog getrokken had en het dan intrapte, dan was de dode slag nog steeds kleiner als nu? Of er lucht in zit kan je makkelijk proberen door de remmen goed heet te remmen (paar keer van hogere snelheid hard remmen achter elkaar) en dan even te laten staan, min of zo en dan weer de rem intrappen. Is de dode slag dan nog duidelijk langer dan ben je de hete uitgezette lucht weer eerst aan het samenpersen voordat je de remzuigers echt gaat verplaatsen.