Deze is ook leuk. Al 3 keer gehad dan mijn rempedaal blijft hangen.
De laatste keer werd het echt bont en moest ik met me linkervoet het rempedaal steeds weer omhoog werken. Het gekke is dat tussen die 3 keer weer een tijdje zit waarin alles goed gaat. Terug denkend lijkt het wel iets electronisch want als het eenmaal begint blijft het rempedaal hangen tot ik de auto uitzet als ik daarna de auto weer pak is het probleem weer een tijdje verdwenen.
Heb ondertussen al een afspraak met de garage staan wat echt prettig is dit natuurlijk niet.
Pipo schreef:Bij mij zit er aan het rempedaal een soortgelijke veer als aan het koppelingspedaal. Mogelijk is die bij jou gebroken.
Maar dan lijkt het me sterk dat hij het dan tussendoor weer goed doet toch?
Mark
Misschien dat de zuiger na verloop van tijd de rempedaal toch traag terug omhoog duwt. Of misschien heeft het inderdaad totaal niets met die veer te maken. Maar de staat van die veer checken is een werkje van 15 seconden, dus waarom niet doen?
Na al die verhalen over veren was dat 1 van de dingen die ik gelijk gecontroleerd had. De veer zit er nog, dus dat lijkt het probleem niet te zijn. Maandag zullen we het weten (hoop ik), want dan heb ik een afspraak met de dealer.
Ben vandaag geweest (Oosterhout). Maar nog geen nieuws. Ze hebben het druk en van mij hebben ze een klein lijstje gekregen met dingen. Ze zijn begonnen met de uitlaat te vervangen voor een miltek de rest doen ze van de week. Van mij mochten ze de auto de hele week houden aangezien ik er verder door de week er toch niet in rij. Ze bellen als die klaar is.
Ook kwam ik de Speedster tegen van Marcel (Speedilibra) en iemand die zo'n klein nummerplaatje heeft http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 52&start=0 ook een gele maar het kenteken begon volgens mij met 51. Iemand van hier?
Ik heb de auto terug. Wat de remmen betreft, ze hebben rem-koppelings vloeistof ververst en rempedaalmechanisme gecontroleerd en gesmeerd. Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost.
Net ff een ritje gedaan met de auto met nieuwe uitlaat. Klinkt niet verkeerd, de bijgeluiden in de auto zijn een stuk minder omdat de uitlaat deze nu overstemd.
Jullie raden het al het probleem was helaas nog niet uit de wereld. Mijn rempedaal blijft nog steeds af en toe hangen.
Vandaag, ja vandaag, (Ik kan rustig een weer site begin want het regent altijd als ik A. naar de kapper moet of B. naar de garage moet), de auto naar de garage gebracht.
Ze hebben schijnbaar lang gezocht en na mijn uitleg vanmiddag waar ik symptomen nogmaals heb beschreven denken ze nu dat het de Hoofdrem cilinder is. Deze gaan ze nu bestellen.
Het is inderdaad behoorlijk lastig en kunt niet echt lekker rijden. Wat je ook nog hebt is dat je remmen kunnen aanlopen zonder dat je het in de gaten hebt. Raken je remblokken oververhit en gaan je remblokken ook nog verglazen (Heb ik me laten vertellen).
piet schreef:Het is inderdaad behoorlijk lastig en kunt niet echt lekker rijden. Wat je ook nog hebt is dat je remmen kunnen aanlopen zonder dat je het in de gaten hebt. Raken je remblokken oververhit en gaan je remblokken ook nog verglazen (Heb ik me laten vertellen).
Ja is geen prettig idee als je een lekker stukje wilt sturen.
Laten we hopen voor je dat de nieuwe hoofdremcilinder er snel is en dat dat ook de oplossing is
Vandaag mijn Speedster opgehaald. Er zit een nieuwe hoofdremcilinder in. Hij remt nu heel anders. Het rempedaal heeft nu een veel grotere pedaal weg voor dat die echt gaat remmen. Vind dat minder fijn maar is hopelijk een kwestie van wennen.