Pagina 2 van 3

passen

Geplaatst: 10 dec 2010 21:44
door opeluser
:lol: net echt

ombouw rhd > lhd

Geplaatst: 11 dec 2010 16:41
door opeluser
Vandaag de kachel gemonteerd, pendaalen er weer in gemaakt, ABS naar de linkerkant gebracht, remleidingen aangepast,kabelboom aan de voorkant weer gemonteerd, luchtverdeelklep gemonteerd.
Helaas was ik het fototoestel vergeten, dus geen foto's. :evil:
Ik zal deze week nog een paar foto's schieten.

zo ver ben ik nu

Geplaatst: 14 dec 2010 20:08
door opeluser
Zo ver ben ik nu :lol:

ombouw rhd > lhd

Geplaatst: 14 dec 2010 20:15
door opeluser
Probleempje met de wissermotor
De lhd motor is dus toch anders.
Ik heb een klein stukje uit het wissermechaniek geslepen.
Nu past de wissermotor, hij staat wel een beetje scheef maar dat is geen probleem.

Geplaatst: 17 jan 2011 18:50
door opeluser
Deze keer de stoelen omgewisseld.
Hiervoor moet je ook het stoelframe van de vaste stoel veranderen omdat de hoek op de bodemplaat anders is.
Ook moet je de oren van het frame met de vaste stoel afslijpen en omwisselen met de verschuifbare stoel.
De middenconsole heb ik ook verplaatst.
Dit was één dag werk.
Toen ik de auto wilde starten om hem buiten te zetten ,hoorde ik alleen wat geratel van het brandstofrelais en verder niets.
De accu stond de hele dag onder lading dus dat was het niet.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat de accu geen/slect massa maakte met het chassis.
Wat was er aan de hand?
De massa kabel zat niet goed vast op het chassis geschroefd.
Stom som stom ,dit hield in dat de accu en het kachelhuis er weer uit moesten. :twisted: :twisted:
Nu werkt alles weer, en kunnen we weer verder.

Geplaatst: 01 feb 2011 20:30
door opeluser
Vrijdag 28 januari bij de RDW geweest voor inport van de speedster.
Er wordt gecontrolleerd of het chassisnummer klopt, en of de koplampen de goede kant op schijnen en of de mistlamp aan de goede kant zit.
Kosten 129 Euro.
Daarna kun je aangiften doen bij de belastingdienst. (deze zitten ook bij de RDW)
Maandag een mail van de belastingdienst gehad met de aanslag van de BPM (740 Euro).
Nu is het wachten op het kenteken.
Bij het rijden naar de RDW merkte ik dat de remmen nog wat diep zaten ,ik heb nog een keer otlucht met de voor rmklauwen los en omgedraaid, nu zijn de remmen lekker hard.
De sporing gecontrolleerd

Geplaatst: 01 feb 2011 20:38
door the-duke
Nou, nou.. je hebt er geen gras over laten groeien..
Goed bezig :thumbup:

Op naar mooi weer,
The Duke

Dashboard paneeltjes

Geplaatst: 05 feb 2011 19:31
door opeluser
Aangezien ik nog geen nieuwe paneeltjes heb kunnen vinden ben ik zelf maar met de bovenfrees aan de gang gegaan.
Ik vindt ze redelijk gelukt, moet nog wel wat aan geplamuurd worden.

Geplaatst: 06 feb 2011 10:36
door speedokus
niks mis mee, zo te zien
grt speedokus :thumbup:

Geplaatst: 06 feb 2011 10:59
door Sir_Bongiovi
Handige Harry :thumbup:

Geplaatst: 06 feb 2011 13:22
door SteV6
Aangezien je bent begonnen met een RHD heb ik een vraagje:

Past de verstelbare stoelrail van de bestuurderstoel van een RHD één op één onder de bijrijdersstoel van een LHD? Of kom je dan in de knel met de middenconsole?


En petje af voor je zaag en freeswerk! Voor het lightweightconcept zou balsahout ook een leuke optie zijn, mits natuurlijk afgewerkt in een transparante hoogglanslak 8)

SteV6

Geplaatst: 06 feb 2011 13:28
door Arno
SteV6 schreef: Past de verstelbare stoelrail van de bestuurderstoel van een RHD één op één onder de bijrijdersstoel van een LHD? Of kom je dan in de knel met de middenconsole?
De gordel-montagepunten zitten in dat geval verkeerd-om. Je zal in ieder geval minimaal de brackets moeten 'spiegelen'.

Vergeet bij dit soort zaag- en laswerk niet dat deze punten de gordels fixeren aan het stoelframe en dus extreem veiligheids-kritiek zijn.

Je wilt niet dat een slechte las los komt bij een aanrijding :(

Bye, Arno.

Geplaatst: 06 feb 2011 13:33
door SteV6
Arno schreef:De gordel-montagepunten zitten in dat geval verkeerd-om. Je zal in ieder geval minimaal de brackets moeten 'spiegelen'.
Bye, Arno.
Hoe kom je daarbij Arno? Een Engelsman doet na het instappen toch ook zijn gordel vanaf rechts naar links aan? Net als onze bijrijd(st)er ...

Mijn vraag is niet of je de Engelse rail kan overzetten naar "onze" bestuurderskant, maar of je die rechterrail bij ons rechts onder de bijrijdersstoel kan monteren.


SteV6

Geplaatst: 06 feb 2011 14:27
door jaydee
Ik denk niet dat het gaat om een Engelse bestuurdersstoel bij ons op de plaats van de passagier te zetten. Omdat de middenconsole niet in het midden zit en de bestuurdersstoel verder naar het midden staat dan de bijrijdersstoel, zal het waarschijnlijk niet passen.

Geplaatst: 07 feb 2011 7:05
door Arno
SteV6 schreef: Mijn vraag is niet of je de Engelse rail kan overzetten naar "onze" bestuurderskant, maar of je die rechterrail bij ons rechts onder de bijrijdersstoel kan monteren.
Begreep ik verkeerd...

Antwoord is echter nee :)

Het frame past onder de stoel, maar je krijgt 'm niet in de ruimte (zoals jaydee al aangeeft) van de passagier omdat deze kleiner is als die van de bestuurder.

De verstelbare rails gebruiken de 'buitenste' gaten in de vloer van de auto en deze zijn bij de passagier gedeeltelijk door de middenconsole afgedekt.

De passagier-stoel staat feitelijk verder naar 'buiten'.

Dat is ook het tweede probleem als je hier een verstelbare rail onder zet: hij kan maar 1 a 2 cm heen en weer, want dan loopt de stoelrand of de rail tegen de chassisbalk aan de buitenkant vast.

Bye, Arno.