jans schreef:mijn auto woog bij de keuring 905 kg.
De 2.2 weegt 845 kg. dus 60 kg verschil.
Die waarde van de 2.2 is kenteken gewicht. Is die 905kg van jouw auto ook kentekengewicht?
Mark
Ja, 905 kg
Ok, dan hoef je denk ik niet die waardes voor de cd wisselaar, hardtop etc eraf te trekken. Die zullen niet meegenomen zijn in het kentekengewicht gok ik.
Wat ik bedoel is,als mijn turbo voor 905 kg op het kenteken staat ,wegen dus alle turbo,s hetzelfde! ze hebben mijn auto n.l. niet gewogen ,maar opgezocht.Koop je dus een (kale) turbo ,zal die minimaal 25 kg lichter zijn.Of ik zit er helemaal naast.
Nou ik moet zeggen dat ik minder last heb van opeltjes als van die mongoolen in een "gti"(welke dan ook, Golf1,2,3/Polo)... Die zijn al tien jaar niet snel meer maar hun zijn de enige die dat niet weten met hun bumperkleven, enz.. Opel heeft de mazzel dat de gsi kadetten ook uit elkaar gevallen zijn, die zie je niet zoveel meer... Maar dat beide merken imago problemen hebben is duidelijk en dat VW betere auto's maakt ook... Ben gewoon niet gecharmeerd van de rijders van VW..
Shit heb het woord toch TWEE keer moeten gebruiken...
stevenflappy schreef:Nou ik moet zeggen dat ik minder last heb van opeltjes als van die mongoolen in een "gti"(welke dan ook, Golf1,2,3/Polo)... Die zijn al tien jaar niet snel meer maar hun zijn de enige die dat niet weten met hun bumperkleven, enz.. Opel heeft de mazzel dat de gsi kadetten ook uit elkaar gevallen zijn, die zie je niet zoveel meer... Maar dat beide merken imago problemen hebben is duidelijk en dat VW betere auto's maakt ook... Ben gewoon niet gecharmeerd van de rijders van VW..
Shit heb het woord toch TWEE keer moeten gebruiken...
Even correctie, de nieuwe golf GTi met die schitterende nieuwe bak is toch wel redelijk vlot te noemen
En ieder merk heeft wel een bepaald imago......vaak niet zo positief
Maat je hebt gelijk met het type bestuurder, is bij de golf vaak fout of ertegenaan........bij de Opel saai en grijs
Wat ik bedoel is,als mijn turbo voor 905 kg op het kenteken staat ,wegen dus alle turbo,s hetzelfde! ze hebben mijn auto n.l. niet gewogen ,maar opgezocht.Koop je dus een (kale) turbo ,zal die minimaal 25 kg lichter zijn.Of ik zit er helemaal naast.
Ik denk eerder dat die 905 dus van een kale turbo is, net als die 845 van een kale 2.2 is. Is als het goed is ook zonder bezine, koelvloeistof, olie etc.. Dat merk je ook wel als je een auto gaat wegen, wijkt altijd flink af van kenteken gewicht.
Heb mijn auto 26 - april laten uitwegen bij Lotus i.v.m. de Nitron's.
Woog toen met een half volle tank ,884 kg.
dat is incl, caths tank 3 kg,die ik er net op had gezet.
De dingen die ik er vooraf aan veranderd heb zijn ;wielen 10.5 kg
accu 6.0 kg
vliegwiel 4.8 kg
uitlaat 6.0 kg
--------------------------
totaal 27.3 kg
- de caths tank 3.0 kg
---------------------------
totaal gewichts besparing 24.3 kg
De auto zou dus gewogen zijn met een half volle tank en incl olie, koel vloeistof e.d.Wat 884 kg+24.3 kg =908 kg.Komt dus aardig in de buurt.