Pagina 2 van 5
Geplaatst: 20 nov 2012 18:56
door Richard
Via de wielkuip is de meest toegangbare methode om de bout los te draaien.
Geplaatst: 21 nov 2012 19:36
door TissiRS
Via dat gat wat reeds aan de voorkant in de wielkuip zit? De auto staat niet voor de deur dus ik kan niet even een kijkje nemen en kan me enkel een gat herinneren.
Geplaatst: 21 nov 2012 19:43
door Smiley
Nee, wiel eraf, en dan wielkastbekleding eraf.
Probeer eerst met een klein rateltje via de voorklep. Is een stuk makkelijker.
UK koplamp
Geplaatst: 21 nov 2012 21:09
door S. Gonzales
Smiley schreef:Probeer eerst met een klein rateltje via de voorklep. Is een stuk makkelijker.
Klopt, scheelt een hoop tijd en gaat gemakkelijk. Daarna de moer vervangen door een vleugelmoer en de volgende keer is het helemaal zo gepiept.
Geplaatst: 22 nov 2012 8:24
door speedokus
ik krijg de moer eraf zonder de hele boel te verwijderen.
kost wel iets meer moeite.
Grt Speedokus.
Geplaatst: 20 jan 2013 10:49
door TissiRS
Moet er nog een speciale kit worden gebruikt om de schelp en het glas terug te lijmen? De eerste lamp staat op dit moment in de oven.
Geplaatst: 20 jan 2013 14:09
door aKra
Tigerseal gebruiken ze in Engeland allemaal, maar dat is in Nederland volgens mij Sikaflex uit m'n hoofd.
Geplaatst: 20 jan 2013 15:31
door Arno
In ieder geval een poly-urethaan kit.
Wordt over het algemeen meestal als 'ruiten kit' voor autoruiten gebruikt.
Kan verstandig zijn om een flesje activator/prep erbij te kopen. Dat smeer je eerst op de contact-vlakken en daarna de kit er op. Dit spul zorgt ervoor dat de kit extra goed kan binden met het basis-oppervlak (bijv. oude restjes/lagen kit) zodat je de minste kans hebt op lekkage omdat het ergens niet 'pakt'.
Zwart is wel het handigste om te kopen
Bye Arno.
Re: UK koplamp ombouwen naar EU
Geplaatst: 23 feb 2013 11:39
door TissiRS
Is er iemand die weet hoe de lens van het mistachterlicht/achteruitrijlicht vastzit? Van de achterkant gezien zie je 3 boutjes maar geen idee hoe die zijn aangedraaid. Aan de andere zijde (buitenkant) zitten geen lipjes om de lenzen los te maken en ook als de lampjes zijn verwijderd zie ik geen mogelijkheden.
Re: UK koplamp ombouwen naar EU
Geplaatst: 24 feb 2013 9:13
door Richard
Ja dat weet ik.
Met keiharde lijm die je weg kunt breken.
Re: UK koplamp ombouwen naar EU
Geplaatst: 16 mei 2013 17:26
door kzentekik_et
Hierjuist ook de achterste schelp van de koplampen verwijderd.
Bij beide koplampen zijn 2 van de 3 gelijmde steuntjes afgebroken...
Kunnen deze terug gelijmd worden,
MET behoud van de functie voor hoogteregeling ?
En zoja ? Hoe ?

Re: UK koplamp ombouwen naar EU
Geplaatst: 16 mei 2013 18:50
door hitman
met een goede 2 componenten lijm lukt dat wel
maar heel waarschijnlijk heb je de M 8 moeren te strak aangetrokken
want door het speciale ontwerp van ... trek je eigenlijk de lenzen van
de lamp eraf bij het aanhalen van de moer
dus gewoon op spanning ertegen aandraaien en gedaan
Re: UK koplamp ombouwen naar EU
Geplaatst: 17 mei 2013 15:00
door kzentekik_et
2 Componenten lijm hadden we ook in gedachten, MAAR
Als we de boutjes (waar de lijm afgebroken is) opnieuw vast lijmen,
kunnen we de lichten dan nog bijregelen in hoogte via de daarvoor voorziene schroef?
Deze is gelukkig bij beide lampen nog intact.
Iemand die zijn koplampen ook al hersteld heeft ?
Foto's ervan ?
Grtn
Frederik
Re: UK koplamp ombouwen naar EU
Geplaatst: 17 mei 2013 15:18
door quadrifoglio
HIer hetzelfde probleem in 1 koplamp, helaas.
Heb al op VX220.org gezocht en rondgevraagd, maar niemand die een deftige oplossing had waarbij we de lampen nog altijd kunnen afstellen. Binnen een paar weken mag ik naar de keuring... komt goed

Re: UK koplamp ombouwen naar EU
Geplaatst: 17 mei 2013 16:06
door kzentekik_et
ik raak niet door de keuring..
ALs we het niet goed krijgen hoop ik hier een een set lampen te lenen van een forumlid, mits betaling van een stevige waarbord ntt ( bedrag o.t.k.)
Iemand die hiertoe bereid is ?