Pagina 2 van 10
Geplaatst: 28 jun 2005 20:19
door markv
Maik schreef:Zwart ziet er erg goed uit onder een lichte kleur speedster!
Maar wat belangrijker is... hoe rijdt het nu ECHT!
Tja, anders

. De grip is echt veel beter dan standaard bij de speedster. Maar, je boet er wel een beetje voor in qua comfort. Ik vind dat zelf absoluut niet belangrijk, zeker niet als je merkt wat je er voor terugkrijgt, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet leuk meer vinden.
De manier van rijden blijk je ook te moeten aanpassen. Had het er met Arno over dat ik hem nog redelijk vond ondersturen soms, terwijl je op andere moment afvraagt wanneer ie nou eindelijk eens een keer gaat glijden. Lijkt te maken te hebben met de manier van sturen, vooral instuursnelheid.
Ik ben bang dat ik een keer jouw speedy moet lenen om zelf te voelen wat het allemaal gebracht heeft Mark

.
Sure, no prob.
Maar misschien is het zowiezo een keer leuk om naar onze mini-meet te komen in Zoetermeer, dat is niet zo ver bij jou vandaan toch?
Das hier redelijk om de hoek

. Moet wel even kijken hoe het uitkomt qua tijd. Moet nog het e.e.a. doen aan de auto voor de vakantie, en de tijd begint beetje schaars te worden :/
Ga je binnenkort nog het circuit een keer op Mark? Dan kom je pas echt te weten wat alles kan, vooral ook de remmerij

.
Dat is ZEKER de bedoeling, maar NA de vakantie

. Wil niet het risico lopen dat ik niet weg kan omdat er iets met de auto zou zijn.
En hoe voelt je auto nu aan in verhouding tot de elise van Arno? Komt dat nu een beetje in de buurt?
Het begint er nu redelijk op te lijken. Als je tenminste alleen probeert het onderstel te vergelijken. Qua motor komt het gevoel nog steeds niet in de buurt bij de 1.8 van de Eilse. Maargoed, wie weet komt dat nog
Mark
Geplaatst: 28 jun 2005 20:23
door markv
Maik schreef:Ohja, nog een vraagje, hoe ben je nu tot de keuze gekomen van de Toyo banden? Zeker veel gelezen over op het www? Of echt advies van iemand speciaal?
Ik weet hoe ze rijden door Arno z'n Elise. Het fijne is dat de banden niet zo super duur zijn maar wel erg goedde prestaties leveren. Het lijkt er bijvoorbeeld wel op dat de wangen iets zachter zijn dan die van de bridgstones. Ik vind dat zelf geen probleem, geeft wat rustiger stuur gevoel. Moet nog wat meer proberen met de bandenspanning of dat nog andere resultaten geeft. En natuurlijk nog wat meer km's erop zetten voordat je echt goed het idee krijgt hoe ze rijden.
Wees niet bang, dit was mijn laatste vraag hoor
Geen probleem hoor, daarom post ik het ook
Mark
Geplaatst: 28 jun 2005 20:25
door markv
jans schreef:
Ziet er iig zeer goed uit
115 mm vóór kan nog net , denk ik . Zit zelf nu ook op 115 mm.
Heb ook een keer 110 mm geprobeerd, maar dan gaat mijn nummerplaat
al over de grond, als ik de garage uitrij
Ik weet niet of ik lager zou willen gaan dan 115. Opzich wel, want dat betekend dat de voorspanning op de veer omlaag kan, wat waarschijnlijk nog weer wat extra grip op zou leveren. Maarja, dan wordt het toch wel een beetje onpraktisch.
Had ze liever op 120mm gehad, maar dat lukt niet echt met de 16" wielen voor. Dan moet je NOG meer voorspanning zetten...
Mark
Geplaatst: 28 jun 2005 20:26
door Maik
Dat heb je snel getypt! Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Mini-meet komt eraan, Wildorf en ik laten het je nog wel weten...
M.
Geplaatst: 28 jun 2005 20:28
door Piet
Zien er goed uit die velgen Mark. Zwart is mijn fav. kleur. Deze velgen passen zonder verder aanpassingen?
Geplaatst: 28 jun 2005 21:21
door SteV6
markv schreef:... dat ik hem nog redelijk vond ondersturen soms, terwijl je op andere moment afvraagt wanneer ie nou eindelijk eens een keer gaat glijden. Lijkt te maken te hebben met de manier van sturen, vooral instuursnelheid.
Mark
Daar ben ik zelf ook mee aan het experimenteren geweest. Ik dacht namelijk dat de Speedster een "gooi en smijt" auto zou zijn, nog meer dan de Leon. Maar naarmate ik meer kilometers en de rijvaardigheidstraining erop had zitten bleek, voor mij althans, dat het juist het tegenovergestelde is. De Leon kan door z'n geavanceerde 4x4-systeem het snelst over een traject gejaagd worden door er veel mee te smijten en even dan snel gas "lossen" en weer vol op het gas bij relatief veel stuurinslag. De Speedster vraagt juist om netjes uitgemikte lijnen met een progessieve opbouw, en ook weer afbouw, van de stuurinslag en een "traag" bedient gaspedaal. Hoe abrupter de stuurbeweging hoe meer onderstuur je als reactie krijgt met het originele onderstel.
Dus hoe netter ik rij met de Speedster, hoe hoger de gemiddelde snelheid.
SteV6
Geplaatst: 28 jun 2005 21:43
door Marcel
WOW ziet er goed uit, geel met Zwart.........jammer dat het geen turbo is, zijn de lampen ook zwart.
Geplaatst: 29 jun 2005 5:55
door markv
piet schreef:Zien er goed uit die velgen Mark. Zwart is mijn fav. kleur. Deze velgen passen zonder verder aanpassingen?
Ja, dat is het voordeel van compomotive. Ze maken de velgen volgens jouw specificiaties. Dus ik heb gewoon opgegeven wat de grootte, breedte, steek, offset etc moet zijn en dat maken ze. Dus (mits je de goede waardes geeft) passen ze perfect.
Mark
Geplaatst: 29 jun 2005 6:00
door markv
SteV6 schreef:
Daar ben ik zelf ook mee aan het experimenteren geweest. Ik dacht namelijk dat de Speedster een "gooi en smijt" auto zou zijn, nog meer dan de Leon. Maar naarmate ik meer kilometers en de rijvaardigheidstraining erop had zitten bleek, voor mij althans, dat het juist het tegenovergestelde is. De Leon kan door z'n geavanceerde 4x4-systeem het snelst over een traject gejaagd worden door er veel mee te smijten en even dan snel gas "lossen" en weer vol op het gas bij relatief veel stuurinslag. De Speedster vraagt juist om netjes uitgemikte lijnen met een progessieve opbouw, en ook weer afbouw, van de stuurinslag en een "traag" bedient gaspedaal. Hoe abrupter de stuurbeweging hoe meer onderstuur je als reactie krijgt met het originele onderstel.
Dus hoe netter ik rij met de Speedster, hoe hoger de gemiddelde snelheid.
Dat gedrag is bij mijn auto nu best wel veranderd. Het is natuurlijk belangrijk hoe je moet de auto rijdt wil je echt het maximum eruit halen. Maar met de nieuwe ophanging is het een stuk makkelijker om dwars te gaan en het voelt ook een stuk veiliger aan. Met de originele ophanging kreeg ik iig nooit echt het vertrouwen om hem wat dwars te zetten, zodra hij over het randje ging sta je vrij snel achterstevoren. Met de nitrons is dat een stuk relaxder. Auto is er meer voorspelbaar door geworden.
Mark
Geplaatst: 29 jun 2005 6:11
door jans
Mark
Je hebt dus de wielen naar eigen wens laten maken
Kon je ook kiezen uit het materiaal waar ze van gemaakt worden
Dat zou een mooie oplossing zijn . zoals je weet , zijn 2 á 3 kilo per wiel
gewichts besparing heel belangrijk voor het onafgeveerd gewicht.
jans
Geplaatst: 29 jun 2005 8:56
door markv
Jans,
jans schreef:Mark
Je hebt dus de wielen naar eigen wens laten maken
Kon je ook kiezen uit het materiaal waar ze van gemaakt worden
Dat zou een mooie oplossing zijn . zoals je weet , zijn 2 á 3 kilo per wiel
gewichts besparing heel belangrijk voor het onafgeveerd gewicht.
Wielen zijn idd qua maat enzo speciaal gemaakt. Dat is het voordeel dat compomotive heeft, ze maken eigenlijk vooral voor race teams velgen en ja, die auto's hebben meestal nogal aparte waardes

. Het materiaal kan je niet kiezen, maar wel uit de modellen. Er zijn ook speciale licht gewicht modellen. Op
de compomotive website kun je de verschillende types zien.
Mark
Geplaatst: 29 jun 2005 11:11
door Marcel
Ja Jans dat worden je derde set velgen
Alhoewel, ik kan geen gewichten vinden

Geplaatst: 29 jun 2005 11:41
door jans
Marcel schreef:Ja Jans dat worden je derde set velgen
Alhoewel, ik kan geen gewichten vinden

Zijn mooie velgen, denk dat ze wel zwaarder dan 6,6 kg zijn.
Geplaatst: 29 jun 2005 11:42
door markv
Marcel schreef:Ja Jans dat worden je derde set velgen
Alhoewel, ik kan geen gewichten vinden

De MO's die ik heb zijn geen super lichte velgen, beetje standaard. Zelf heb ik gewogen dat een voorwiel 9.8KG weegt en een achterwiel 11.2KG. Volgens mij wel redelijk vergelijkbaar met de standaard wielen, maar dan wel een stuk breder.
Mark
Geplaatst: 29 jun 2005 11:51
door jans
Mark
Dan hebben we het over 10 kg tot 12 kg

Had dit jou interesse niet toen je ze had besteld

Denk dat het toch wel iets beter is.
jans