Pagina 2 van 3
yes, een VX rijker !
Geplaatst: 18 apr 2011 17:21
door Championmv6
@ Corné,
sow hey, super bedankt voor je uitvoerige info !!!
ik heb vannacht ook al de nodige info vergaard.... (lees : niet geslapen).
dat van het vwe/grb is super wat betreft de verzekering he !!
easyjet heb ik ook al in de smiezen en de tunnel of de ferry is ook goed te doen !
ik ga morgenvroeg de ponden bestellen. heb ook even naar Lorentz change gekeken. in mijn geval scheelt het me 150 met mijn Rabo. dus ik haal ze liever bij mijn huisbankier.
Ik ga nl volgende vrijdag met de trein naar Schiphol, en heb dan geen vervoer om ook nog in Amsterdam te gaan rondtuffen
Ik heb er een gekocht in Manchester... gelukkig vliegt easyjet er binnen een half uur heen. vanaf Manchester is het 500km naar Dover..
is ie direct ingereden... heeft pas 12.000 mijlen gelopen...
Ik wilde graag een Lightning Yellow, maar het is uiteindelijk toch een zilveren geworden !
ik heb nog 1 vraagje : wat betreft die vrijstelling vd BPM.
Wat gebeurt er als de 2 weken vrijstelling afgelopen zijn ???
krijg je dan meteen een aanmaning of betalingsverplichting ?
ben eens benieuwd of bij mij ook alles volgens plan gaat.
Voor de keuring bij de RDW kan ik trouwens de verlichting van Terry (ook op dit topic) lenen. Hierna kan ik rustig met de engelse lampen toeren en de ombouw in de winter doen
Nu alleen nog mijn voorraadje afbouwen naar twee auto's...
Heb naast mijn Kadett GSi (die alleen voor shows gebruikt wordt), ook nog een Astra GSi en een Omega B2 V6... Mochten jullie iemand weten voor de Omega, kan altijd over tipgeld gesproken worden
http://auto.marktplaats.nl/opel/4320103 ... zwart.html
@ Terry : ik heb hier weer een leer-project voor je.
groetjes,
Lawrence
Geplaatst: 18 apr 2011 18:43
door Neetmans
Als de 2 weken vrijstelling verlopen zijn gebeurd er niets.
Je mag er dan niet meer mee rijden in NL officieel.
Succes met ophalen!!
alles geboekt.. ready for take-off
Geplaatst: 19 apr 2011 19:48
door Championmv6
hoi Corné !
ik heb de afgelopen 2 uurtjes alles geboekt. de groene kaart, bpm vrijstelling.
trein naar schiphol. dan 's avonds met easyjet naar Manchester, slapen in een hotelletje. en daar komt de verkoper me 's morgens ophalen.
dan papieren invullen en op naar de eurotunnel (die moet ik nog boeken).
ca 500 km...
en dan nog van Calais naar Maastricht ca 350km... dus ik zal wel 's nachts thuis aankomen. compleet door elkaar geschud... heerlijk !!!
ik heb wel nog een vraag !
hoe gaat het met de eurotunnel ? beetje moeilijk in te schatten hoe laat ik daar aankom ivm verkeer.
wat als ik er bijvoorbeel 3 uur te vroeg ben, of bijvoorbeeld 1 uur te laat ?
kun je met je ticket ook eerder of later ???
kan iemand me hierop een antwoord geven ?
en ze schrijven dat je een verbandstrommel, gevarendriehoek en veiligheidshesjes bij je moet hebben... ik ga dat echt niet in mijn rugzakje meenemen in het vliegtuig...
weet iemand daar wat van ?
alvast bedankt !
groetjes,
Lawrence
Geplaatst: 19 apr 2011 22:50
door Neetmans
ik had ook niets bij... haha wordt niet naar gekeken hoor.
Als je eerder bent, geen probleem, ik dacht max. 2uur eerder kunnen ze je zo omboeken.
Als je later bent (net als ik dat was) even bellen, en ze kunnen je ook later boeken, dacht eveneens max. 2 uur later zonder extra kosten.
het nummer staat op je bevestiging van je reservering.
Bekijk de speedster vooral goed en op je gemak.
Toen ik ging kijken stond het stuur hardstikke scheef, en trok de speedster zwaar naar 1 kant.
Ik vertrouwde het niets, en had al bijna de verkoper gevraagd me terug te brengen naar het vliegveld.
Hij was er echter van overtuigd dat dit nooit geweest was, en ik vroeg hem of hij recentelijk onderhoud of reparaties had laten doen.
Toen vertelde hij dat hij na het plaatsen van de PU bussen rondom in het onderstel er niet meer mee gereden had.
We zijn daarop op zoek gegaan naar een garage, die heeft ter plekke de geometrie setup nagekeken en bijgesteld.
Tevens kon ik toen op de brug mooi alles goed bekijken van de onderkant, en alle ophangpunten.
Gelukkig bleek alles keurig netjes in orde te zijn, en was het probleem hierna verholpen, waardoor ik wel flink verlaat was, maar mét speedster huiswaarts gekeerd ben
Ik had mezelf ook wel écht als doel gesteld dat als hij technisch niet in orde zou zijn ik hem zou laten staan! Hij heeft wel wat cosmetische dingen, maar lak is een stuk eenvoudiger te herstellen dan chassis schade
En liever een nachtje op het vliegveld slapen en verder zoeken naar een goede, dan noodgedwongen een opgelapte schadecar kopen (bij wijze van..)
Geplaatst: 27 apr 2011 8:46
door Neetmans
de achterlichten zijn ver klaar :
Geplaatst: 27 apr 2011 9:03
door Neetmans
vanavond weer terug monteren, en de draad omwisselen voor mistlamp/achteruitruilicht.
Tevens de koplampen kitten, zodat alles er morgenavond weer in kan.
En als het RDW vrijdag nog tijd heeft wil ik er graag heengaan.
Het zou mooi zijn als ik voor volgend weekend weer zou kunnen rijden

Geplaatst: 27 apr 2011 9:56
door aKra
Met welke kit heb je ze gedicht?
vx
Geplaatst: 27 apr 2011 10:23
door Championmv6
hey Corné,
ziet er goed uit. heb je de achterlampen ook in de oven los "geweekt" ?
ben benieuwd of mij dit ook gaat lukken. Neem aan dat je gewoon zwarte ruitenkit hebt gebruikt ?
voor mij begint het avontuur morgenavond, dan vlieg ik naar Manchester... spannend.
grtz
Lawrence
ps liet jij de rest nu wel RHD ? of ga je alles ombouwen ?
ik ga naar de RDW met "leenlampen"... en ga deze in de winter ombouwen. ik weet alleen nog niet of ik er een complete LHD van ga maken. Dan moeten de onderdeeltjes me al tegemoet vliegen...

Geplaatst: 27 apr 2011 10:50
door Neetmans
heb ze met zwarte ruitenkit dichtgekit, heb een mooie tube gekregen van een maatje. zal straks even kijken welke het precies is.
(wel troep iig, als je het op je vingers krijgt is het goed poetsen!!)
heb de lampglazen over de hele unit losgemaakt door ze in de oven te leggen idd.
de gekleurde glaasjes is een priegelwerkje, met een scherp mesje rondom los proberen te snijden.
Daarna rondom een nieuw klein rupsje kit, stevig aandrukken, en wasknijpers erop!!

(wel even afstemmen met je vriendin/vrouw, anders krijg je ruzie!)
corne neetmans
Geplaatst: 27 apr 2011 17:14
door S. Gonzales
Ik gebruik zwarte "Pattex Power Fix", werkt prima en bij de Gamma, Praxis e.d. verkrijgbaar.
Succes!
Geplaatst: 29 apr 2011 10:30
door Neetmans
Zo, vandaag naar de RDW geweest.
De keuring viel mee, even wat nummertjes bekijken, en omdat hij uit UK komt wilden ze de lichten ook even bekijken.
Altijd een spannend moment als je alles zelf aangepast hebt.
Gelukkig was alles in 1x goed, zowel koplampen als achterlichten.
De aanpassingen werken dus perfect!!
Daarna door naar het douane loketje, om BPM aangifte te doen.
Gelukkig had ik mijn huiswerk goed gedaan, en een reeds ingevulde kant-en-klare aangifte bij.
Dus dat was ook met een paar minuutjes gepiept.
Voor de mensen die ook nog met hun speedster naar de RDW willen :
http://www.autotelexpro.nl
Hier kun je de aangifte helemaal voorbereiden, en alles komt, reeds ingevuld op het douane formulier, zo uit je printer rollen.
Kost je eenmalig 15,95 maar deze aangifte is heel nauwkeurig, kiest automatisch de goedkoopste optie voor je, en wordt 1 op 1 door de Douane/Belastingdienst geaccepteerd.
(ze werken namelijk zelf ook met dit programma om informatie en opties in op te zoeken).
Volgens de dame van de RDW zou ik binnen 5 werkdagen de kenteken papieren thuis moeten hebben, volgend weekend rijden dus als het goed is!!
Geplaatst: 29 apr 2011 15:53
door speedokus
Corne
Gefeliciteerd en veel plezier.'
Grt Speedokus

Geplaatst: 29 apr 2011 17:50
door terry
Hallo Corne,
Ik zou maar niet op volgende week hopen.
Ik heb die van mij 3 weken geleden ingevoerd en heb precies 2 weken moeten wachten voordat ik het kenteken in de brievenbus had.
Groetjes Terry
Geplaatst: 29 apr 2011 18:43
door Neetmans
Oei...
dat zou jammer zijn.
Heb woensdag een auto ingevoerd in Roosendaal,
en vandaag in Rijen.
Ben benieuwd of daar nog verschil in zit.
We gaan het beleven!!
(beiden hadden het overigens over ca 5 werkdagen)
vx
Geplaatst: 02 mei 2011 17:39
door Championmv6
Hey Corne,
ik heb hem !
sinds vrijdagmorgen. Lekker uit Manchester naar huis geblazen
vraagje : had jij een COC (certificate of conformity) bij je toen je naar de RDW ging ??? of heb je alleen het engelse kenteken en de auto meegenomen op keuring ?
grt
Lawrence