Pagina 2 van 15

Geplaatst: 20 jun 2012 16:33
door robertsabee
Welk punt op het chassis? :oops:

Geplaatst: 20 jun 2012 16:39
door aKra
Net achter het voorwiel en net voor het achterwiel ;)

Geplaatst: 20 jun 2012 17:31
door Arno
robertsabee schreef:Welk punt op het chassis? :oops:
Punt 'B' voor de meting aan de voorkant
Punt 'A' voor de meting aan de acherkant

Afbeelding

Feitelijk dus de eindpunten van de hoofd chassis-balk die van voor naar achter loopt.

Begint binnen/achter het voorwiel en eindigt waar de undertray begint, ongeveer ter hoogte van de sluit-lijn van de deur.

Let wel.. De rij-hoogtes die Opel origineel opgeeft voor de Speedster zijn (net als bij de Elise) in een beladen toestand! Dit is met 75Kg in iedere stoel en 1/2 tank brandstof.

Als je 'm op 120mm on-beladen hoogte zet zal hij met de bestuurder en evt. passagier er in in de praktijk dus wat lager staan tijdens het rijden.

Bye, Arno.

Geplaatst: 20 jun 2012 17:49
door robertsabee
Dat is een mooi plaatje! Net gemeten maar achter staat hij op 12 cm (en die zal ik niet hoger krijgen) en voor op 14 cm (en die krijg ik niet lager). Komt dat door de 17 inch velgen? Heb jij 16 inch voor Nander?

Geplaatst: 20 jun 2012 17:52
door aKra
Ik heb 16" voor ja... Misschien dempers verkeerd om gemonteerd?

Geplaatst: 20 jun 2012 17:56
door robertsabee
Verkeerd om lijkt me sterk, achter zou hij dan denk ik ook niet eens passen. Het staat niet raar of zo hoor, maar ik vind het vreemd dat het chassis eigenlijk achterover staat

Net de voorkant 1,5 cm laten zakken, maar dat geeft klappen in de voortrein. Zitten de veren dan te los of zo??

En vandaag rondom 7 klikken terug gezet. Hij rijdt nu comfortabel en niet eens zo slecht. Geen geklapper meer, wel af en toe een bonk. Met een juiste afstelling kom ik denk ik wel.

De achterkant toch 1,5 cm omhoog. voor en achter staat nu op 14 cm. Demping op -14 voor en -13 achter. Nog vrij zacht, maar rijdt goed.

Geplaatst: 06 jul 2012 12:38
door robertsabee
aKra schreef:Ik heb 16" voor ja... Misschien dempers verkeerd om gemonteerd?
Nu begin ik toch te twijfelen welke kant van de dempers nu boven moet.

Geplaatst: 06 jul 2012 13:15
door aKra
Stuur anders even een e-mail naar Gaz zelf toe met de foto's, en wanneer je schokdempers gemaakt zijn (zie keuringsrapport). Want als het goed is heb je de nieuwe revisie gekregen, en die kunnen anders gemonteerd worden of iets dergelijks.

Speedster turbo

Geplaatst: 06 jul 2012 14:45
door S. Gonzales
Robert,
De zuigerstangen moeten naar beneden wijzen, de draaiknop om de demping in te stellen komt dus boven! Dit itt Nitrons en de Gaz uitvoering die Akra heeft. Daar zit een soort van ring om de demperstang waar je de demping mee instelt en bij die constructie komt die (stel)ring wel beneden te zitten.
Heb je niet per ongeluk de veren verwisseld? Die nu achter zit lijkt mij echt te kort!

Re: Speedster turbo

Geplaatst: 06 jul 2012 14:56
door robertsabee
S. Gonzales schreef:Robert,
De zuigerstangen moeten naar beneden wijzen, de draaiknop om de demping in te stellen komt dus boven! Dit itt Nitrons en de Gaz uitvoering die Akra heeft. Daar zit een soort van ring om de demperstang waar je de demping mee instelt en bij die constructie komt die wel beneden te zitten.
Heb je niet per ongeluk de veren verwisseld? Die nu achter zit lijkt mij echt te kort!
Net wat plaatjes bekeken op internet en tot nu toe zit die draaiknop telkens aan de onderkant. Wat die veren betreft, om de hoogte van de auto voor en achter op 14 te krijgen moet ik ze voor erg laag instellen en achter erg hoog. De achterkant slaat in mijn beleving ook erg snel tot op de aanslag. Dus dat doet vermoeden dat de veren idd verwisseld zouden kunnen zijn. Ik heb ze wel zo geleverd gekregen, dus dan zouden ze bij de leverancier al verwisseld moeten zijn. Ik zal de veren op gaan meten, ik neem aan dat de langste achter moeten?

Geplaatst: 06 jul 2012 16:10
door aKra
Zoals ik al per telefoon had aangegeven, maar ook nog even voor de rest van de mensen die het topic ooit lezen, wellicht is er rekening te houden met het feit dat dit de Gaz Gold Pro II zijn. Er zou veel veranderd zijn, wat er precies anders is zou ik niet kunnen zeggen.

We gaan even met Gaz uitzoeken wat er aan de hand is!

speedster turbo 4446

Geplaatst: 06 jul 2012 16:16
door S. Gonzales
Hier wat foto's van mijn auto.

speedster turbo 4446

Geplaatst: 06 jul 2012 16:20
door S. Gonzales
Zo moet het er ongeveer uit gaan zien. Qua hoogte dan hè :wink:

Geplaatst: 06 jul 2012 16:21
door Smiley
Pm cliffie even op het Uk forum.
Hij verkoopt die dingen en weet zeker wel hoe ze op een speedster/vx220 moeten passen.
Hij rijdt zelfs timeatack met de monotubes.

Geplaatst: 06 jul 2012 16:32
door robertsabee
Het valt me op dat zowel bij Akra als Gonzales de stickers normaal leesbaar zijn met de demperstang naar onderen. Bij mij zitten die dan ondersteboven...