robertsabee schreef:Maar is het nu verstandig die ketting te vervangen om ellende als bij Blitz te voorkomen? Ik hoor geen bijgeluiden en hij heeft 40k gedraaid
en eigenlijk ben ik nog steeds op zoek naar een antwoord..
En vergeet de twee (rek)bouten waarmee de kettingwielen aan de nokkenassen gemonteerd worden niet!
@ robertsabee: zolang je niet weet of er een recall is uitgevoerd kan niemand je die garantie geven. Het kan zomaar 100k en meer meegaan, maar een verstopte oliesproeier of een kapotte spanner kan roet in het eten gooien. Een minuscuul flintertje van het (papieren) oliefilter kan het bewuste sproeiertje verstoppen. Dat schijnt het probleem te veroorzaken.
Dus een antwoord op je vraag of het verstandig is: Ja, voorkomen is altijd beter.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Dus het sproeiertje vervangen volstaat voorlopig? of valt dit in de categorie "als je dan toch bezig bent..."
Die recall is overigens niet uitgevoerd. Heb dat destijds wel gevraagd aan Oosterhout (daar gekocht), en kreeg als antwoord dat alle recalls zijn uitgevoerd. Dat blijkt dan te gaan over de achtervelgen, de vacuumleiding en de ABS. Later blijkt dan dat de ABS unit niet is vervangen, maar dat boeit me niet. Belangrijker en verwarrend vind ik dat op motornummer concludeer dat ik een modificatie nodig heb, terwijl er geen recall voor de distributieketting staat voor mijn auto.
Laatst gewijzigd door robertsabee op 26 jun 2012 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.
robertsabee schreef:Dus het sproeiertje vervangen volstaat voorlopig? of valt dit in de categorie "als je dan toch bezig bent..."
Inderdaad
Het is geen fijn klusje en als je al zover bent..... dan maar meteen goed!
Maar misschien iets om aankomende winter op je gemak te doen? Het is ook niet de bedoeling om je bang te maken.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
@Joop, die zitten toch bij de timingchain ? Of heb ik het verkeerd ?
@robertsabee, ik doe het ook, ook al loopt ie als een naaimachine...
En als je al dat werk verzet voor een sproeier, dan zou ik de rest ook doen, de sproeier is nooit een recall geweest meen ik me te herinneren.
Laatst gewijzigd door Manta79 op 26 jun 2012 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
de sproeier is nooit een recall geweest meen ik me te herinneren.
Het is idd geen officiele recall geweest, alleen bij klanten die er over klaagden is de sproeier, ketting, kettingspanners, geleiders etc. vervangen.
Maar zoals meestal staat daar een termijn van 6 jaar of 100kkm op, dus nu vallen we er allemaal buiten.
Ik heb 3 jaar geleden geluk gehad bij de garage, dat ze het nog op hun kosten hebben gedaan .