Pagina 2 van 9
Geplaatst: 22 jun 2005 13:51
door René
HJ, altijd gezellig!! Wellicht wel leuk om dit hier in Brielle te doen, aan de haven op een terrasje. Zoeken we wel een dag uit met mooi weer zoals nu.........
Zag btw, dat de foto (verbreed) wel van een erg grote afstand is genomen, hierbij een andere uitsnede:
Wat ik overigens wel opmerk (muggezifter...) dat de invering van de voorwielen iets soepeler gaat dan orgineel. Komt denk ik doordat deze door de verplaatsing van 30 mm een grotere kracht bij bochten en hobbels voor hun kiezen krijgen ( kracht = arm * massa geloof ik).
Tijd voor een setje Nitrons...

Geplaatst: 22 jun 2005 13:57
door Marcel
Ziet er zeker goed uit !!
Stukken beter, duidelijk zijn geld waard mijns inziens........
Laat even weten wanneer jullie in Brielle afspreken, misschien als het uitkomt kom ik dan ook even gezellig

Geplaatst: 22 jun 2005 14:07
door jans
Maik
Wil jij er nog geen spoorverbreders op
jans
Geplaatst: 22 jun 2005 14:27
door Hendrik-Jan
Doen we Marcel.
Suggestie: minimeeting in Brielle?
Geplaatst: 22 jun 2005 14:31
door René
Lol, zal vast de parkeerplaats en het naastgelegen terras gaan bespreken.....
Hoeveel deelnemers?
Geplaatst: 22 jun 2005 14:34
door Marcel
Lastig te doen ver van te voren............moet ook mooi weer wezen

Geplaatst: 22 jun 2005 14:34
door Hendrik-Jan
1. Rene
2. Marcel
3. HJ
4. Maik?
Geplaatst: 22 jun 2005 14:36
door Hendrik-Jan
Marcel schreef:Lastig te doen ver van te voren............moet ook mooi weer wezen

De 8e ben ik weer thuis en de 11e moet de Speedster weg ivm schade aan mijn dorpel (duurt een paar daagjes). Zullen we de 8e een datum proberen te prikken (afhankelijk van het weer)?
Geplaatst: 22 jun 2005 14:44
door Marcel
Hendrik-Jan schreef:Marcel schreef:Lastig te doen ver van te voren............moet ook mooi weer wezen

De 8e ben ik weer thuis en de 11e moet de Speedster weg ivm schade aan mijn dorpel (duurt een paar daagjes). Zullen we de 8e een datum proberen te prikken (afhankelijk van het weer)?
Prima
De mijne ook de 11e weg
Beurt en als het goed is (klopklop) demperrrrr

Geplaatst: 22 jun 2005 15:12
door Maik
Hendrik-Jan schreef:1. Rene
2. Marcel
3. HJ
4. Maik?
Brielle?
Wat is dat voor gat?
Ligt niet echt centraal in zuid-holland. Als je een beetje grote opkomst wilt hebben kan je beter net boven rotterdam iets voorelkaar zien te krijgen.
Ik weet in Zoetermeer ook een meer te vinden waar je in principe wel kan staan, alleen is het er in het weekend druk als het mooi weer is.
Is het zo erg belangrijk dat er een tentje in de buurt zit om wat te eten/drinken? Langer dan een paar uurtjes hou je het toch niet uit met al die gekken bijelkaar, dan kan je toch ook teren op je zelf meegebrachte limo'tje?
Zomaar een idee hoor, Brielle vind ik voor een keer ook wel leuk.
Zet mij maar voorlopig op de lijst...
1. Rene
2. Marcel
3. HJ
4. Maik
gr.
M.
Geplaatst: 22 jun 2005 15:15
door jans
Kunnen jullie het niet bij die halve repel en nog wat in cocksdorp houden
jans
Geplaatst: 22 jun 2005 15:29
door SteV6
Even weer
ONTOPIC:
Net terug van de bandenboer. De banden met de maat 205/50R17 passen niet

Tenminste, rechts volledig probleemloos, ook met in totaal 180 kg gewicht in de auto. Maar links loopt de binnenwang en een deel van het loopvlak tegen het aluminium aan. Door het plaatsen van 10 mm spacers per kant verplaatst het probleem zich naar de achterzijde van de wielkuip.
Nu zijn dus 205/45R17's besteld. In eerste instantie is bewust voor 205/50R17 gekozen i.v.m. het t.z.t. vervangen van achter voor 235/45R17. Dat past qua afrolomtrek beter bij elkaar. En voorbandjes slijten nauwelijks en achter gaat relatief hard. Ik denk dat na 8 tot 10k de bandjes wel volledig heen zullen zijn

.
Volgende week proberen met de 205/45R17 zonder spacers voor. Als dat gaat plaats ik ze ook niet voor de optiek. Ziet er zo al veel beter uit. Achter moeten er zeker 15 mm's per kant bij om het rijkarakter niet overhoop te gooien.
@ Hendrik-Jan,
Voor met de originele smalle wielen zeker de 15 mm per kant nemen. Achter is een kwestie van smaak en de (eventuele) voorkeur voor een lossere achterkant, dus 5 mm per kant, of een strak weggedrag met smallere limiet, en dus 15 mm per kant.
SteV6
Geplaatst: 22 jun 2005 20:48
door René
@ Maik,
GAT......Brielle is geen gat hoor.... Een echte Briellenaar (ik niet dus) zal zeer beledigd zijn als je zijn/haar stadje een gat noemt!!
@ SteV6,
wat bedoel je met een "losse" achterkant indien je verbreders plaatst van 5 mm en een kleinere, smallere limiet bij toepassing van 15 mm? Wat ik begrepen heb is dat de stabiliteit van de auto juist toeneemt als je de spoorbreedte (tot op zekere hoogte natuurlijk) vergroot, en dat lijkt mij in tegenstelling tot hetgeen jij aangeeft!
Al met al vanavond weer even een lekker rondje eiland (Voorne-Putten) gedaan en ik vrees dat over niet al te lange tijd de verhoogde mate van invering (op 1 oor hangen) in snel genomen bochten mij toch gaat irriteren.
Iemand ideeen om dit op te lossen?
verlagen
Geplaatst: 23 jun 2005 5:16
door jans
Hallo René
Als ja hier echt vanaf wilt, gewoon Nitron's er onder schroeven.
Ken je de speedster niet weer

Kosten incl monteren 1700 á 1800 euro
Voor een goedkopere oplossing ,Alleen de veren

eibach bijv,kosten
ongeveer 400 á 500 euro incl monteren en afstellen.
Zou zelf voor de Nitron's gaan .Meen dat Mark ze er óók onder heeft.
Dus hij weet wat het verschil is.
jans
Geplaatst: 23 jun 2005 7:11
door markv
Yup, nitrons maken echt veel verschil. Moet zeggen dat ik erg blij ben met de setup die ik nu heb. Vooral in combinatie met sterkere veren kan je de dempers op een vrij zachte setting zetten, waardoor het rijden erg comfortabel blijft en je meer instel "bereik" hebt met de nitrons.
Wat ik wel zou aanraden is om je stuurhuis omhoog te zetten. Afgelopen weekend is die van mij omhoog gezet om te compenseren voor de lagere rijhoogte. Je merkt het verschil direct wanneer je over hobbels rijdt. De auto is dan veel minder nerveus (minder bumpsteer).
Mark