Pagina 2 van 5

Geplaatst: 19 sep 2012 5:37
door frederic
Bedankt allen voor de positieve reacties :D . Ik probeer alles zo goed mogelijk te doen zeker wat die Electric betreft. :roll:

Geplaatst: 19 sep 2012 6:11
door aboellaard
Goed bezig en een heel nette auto!! Mooi dat zwart.

Nu je toch met electra bezig bent: de drie draden voor de pomp voor de SC koeling. Kan niet goed op de foto's zien of je dat al gedaan hebt. Permanente voeding, geschakelde voeding en aarde.

Weet niet hoe je de draden verlengd, maar wat bij mij heel goed werkte is met een draadhuls (zo'n ding dat je gebruikt bij gestripte draden met veel aders) de twee draadeinden krimpen zodat ze aan elkaar vast zitten en vervolgens solderen. Dus de twee draadeinden samen in een huls, de een van de ene, de andere van de andere kant, krimpen en solderen. En de krimpkous niet vergeten.

Voor draad, hulzen, afwerking van de draadboom (tape en beschermingsbuis e.d.) en wat handige connectoren: www.rdae.nl. Ziet het er na afloop ook weer heel OE uit.

Geplaatst: 19 sep 2012 8:09
door gertje
denk dat het makkelijkste is aaneensloderen en krimpkousen erover.

Geplaatst: 19 sep 2012 11:42
door aboellaard
Is ook het makkelijkst. Maar ik vond het nog aardig moeilijk de twee draadeinden bij elkaar te houden zodat ze goed gesoldeerd konden worden. Dus daarom eerst maar die hulzen en vervolgens solderen. Overigens ook omdat het laatste dat ik wil een of ander draad is dat maar half contact maakt. Dus gewoon voor de zekerheid. Heb ik ook met de afwerking van de kabelboom gedaan, dus tapen met gevulkaniseerde tape en in beschermbuis. Ziet er ook nog netjes uit.

Ben wel de eerste om toe te geven dat ik een nerd ben wat dat betreft :D

Geplaatst: 19 sep 2012 13:17
door frederic
wacht tot je mijn systeem ziet. ik gebruik hulzen waar tin in zit en samen smelt in een keer zonder dat je draden uit elkaar kunnen. en ook nog eens een extra krimp kous er over. en in typen met die plakband zoals jou,… :lol:

Geplaatst: 19 sep 2012 15:10
door aboellaard
hebbe, hebbe, ....

Waar haal je die vandaan?

Geplaatst: 21 sep 2012 5:58
door frederic
hoi,

Gisteren avond naar Peter gereden om de software, en ja alles in orde de moter loopt! :D :D
Maar even een vraagje: het pompje word aangestuurd door de signaal draad van de benzine pomp maar die slaat af wanneer die op druk is.
Dan valt ook het signaal weg ( bij contact aan ) zit er daar een andere signaal draad die ik kan gebruiken. Zodat ik het pompje hoor draaien bij contact aan ( voor controle ) zonder dat het pompje word uitgeschakeld.

Geplaatst: 21 sep 2012 10:44
door aboellaard
Aansturing pomp niet met de signaaldraad naar de benzinepomp, maar met de voedingdraad van het relais van de benzinepomp. Daar staat spanning op zodra het contact aanstaat en dat is onafhankelijk van de benzinepomp. Zie Smiley's beschijving pg2. Er moeten nog veel meer van dergelijke draden lopen, maar dit is denk ik de makkelijkste en waarschijnlijk ook een wat dikkere draad, gezien de benzinepomp gevoed wordt.

Prachtig dat ie loopt! Was voor mij een heel spannend moment.

Standaard uitlaat?
Turbo injectoren?
LSJ gasklep?
En dat ga je met de carterontluchting doen?
Zo van die dingen die iedereen weer anders doet :D

Geplaatst: 21 sep 2012 11:21
door Exmantaa
frederic schreef:hoi,

Gisteren avond naar Peter gereden om de software, en ja alles in orde de moter loopt! :D :D
Maar even een vraagje: het pompje word aangestuurd door de signaal draad van de benzine pomp maar die slaat af wanneer die op druk is.
Dan valt ook het signaal weg ( bij contact aan ) zit er daar een andere signaal draad die ik kan gebruiken. Zodat ik het pompje hoor draaien bij contact aan ( voor controle ) zonder dat het pompje word uitgeschakeld.
Die signaaldraad werk op zich prima voor de IC pomp, alleen gaat je pomp dus uit als de motor niet loopt bij contact aan. Wat op zich ook niet verkeerd is...
Of inderdaad zoals hier genoemd via het relais benzinepomp voor "aan bij contact".

Mooi dat ie loopt en benieuwd naar je eerste indrukken. :D

Geplaatst: 21 sep 2012 13:55
door frederic
@ aboellaard:

- lsj gasklep
-lsj verstuivers
- 2.5 tullet 100 cel
-carter ventilatie zal het zelvde zijn als bij jou. alleen heb ik het gat van het kleppen deksel iets groter geboord daar zit een vernauwing in.
nu nog alles mooi afwerken en clame er op. zal voor volgende week zijn 8)

Geplaatst: 21 sep 2012 16:38
door aboellaard
Gat in het kleppendeksel iets groter geboord? Ik heb er eens naar gekeken en van wat ik me kan herinneren was daar nauwelijks ruimte voor. Hoeveel heb je weg kunnen halen?

En als alles af eens en je tijd hebt, misschien eens een vermogensmeting met OBDTuner doen. Ben heel erg benieuwd naar hoe je koppel verloopt met die 2.5" Tullett. Wil ik er ook op, maar zou toch graag zien wat dat gaat opleveren. Ik heb er ook LSJ injectoren in en de LSJ gasklep, dus dat komt mooi overeen.

Veel plezier, super auto!

Geplaatst: 21 sep 2012 17:06
door frederic
die vermogens test dat komt in orde :)
ja ik heb toch 1.5 mm kunnen weg boren binnen in zit er vernauwing. niet veel maar toch...

Geplaatst: 21 sep 2012 17:13
door Smiley
aboellaard schreef:Ben heel erg benieuwd naar hoe je koppel verloopt met die 2.5" Tullett. Wil ik er ook op, maar zou toch graag zien wat dat gaat opleveren.
Volledig 2.5" tullett met courtenay basemap.
Afbeelding

Volgende maand eens met de obd software erop kijken.

Geplaatst: 22 sep 2012 11:40
door Daan
120 pk aandrijfverlies..... right.

Maar gaaf project 8)

Geplaatst: 22 sep 2012 12:12
door Exmantaa
Dubbele looprollen, zachte plakbanden met flink toespoor... Dan gaat het hard met je verliesvermogen op die bank.
Motorvermogen is spot-on voor de modificaties. :wink: