Kasper schreef:Heb je toevallig foto's gemaakt van hoe je dat hebt gedaan?
Helaas heb ik er geen foto's van
Ik had de aanpassing gemaakt omdat, als ik in de passagiersstoel zat, de eerste voetensteun te dicht bij, en de tweede te ver weg was.
De aanpassing stelt niet veel voor. Je moet wel eerst de stoel uit de auto halen, en het frame er af halen. Zo kan je niets beschadigen.
De langssteunen van het stoelframe zijn gemaakt uit een ijzeren vierkant kokerprofiel, waarvan de uiteinden afgeschuind zijn. Daar zit dan het bevestigingsgat.
Achteraan is het het eenvoudigste. Met een slijpschijf snij je 3 cm van het frame, schuint het af, en boor je dan een nieuw gat voor de bevestigingsbout. (5 min. werk)
Vooraan is iets lastiger. Mijn laatste oplossing was volgend. Ik heb me in de handel een stukje kokerprofiel gezocht dat een maatje groter was dan dat van het frame. Dit schoof ik over het uiteinde van het stoelframe, en laste het vast. (als je niet kan lassen, dan zet je gewoon dat verlengstukje via een bout vast aan het stoelframe door het oude bevestigingsgat). Dan schuinde ik het nieuwe einde af, en boorde een nieuw bevestigingsgat.
En natuurlijk werd alle naakte metaal terug netjes zwart gelakt. De aanpassing is niet of nauwelijks te zien, omdat ze onder de stoel zit.
Je zou ook een massief vierkant profiel kunnen nemen dat juist in het kokerprofiel past ipv er een grotere koker over te schuiven.
Oh, wat ik ook nog aangepast had was bij beide stoelen onder de voorste bevestiginspunten een harde rubber spacer te steken van ca 1cm dik. Hierdoor kantelde de stoel een weinig naar achteren wat ik op langere trips aangenamer zitten vond.