Dat kun je doen, maar je zult zien dat je niet ver naar voren kunt, eer je tegen het chassis aankomt.
Links en rechts hebben niet evenveel ruimte; de stoelen zitten er niet symetrisch in.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
In lijn met dit onderwerp ben ik benieuwd of er al ervaring is met meer comfortabele/verstelbare stoelen / kuipjes. Zo ja? Welke stelen zouden dan passen en waar zou je die kunnen krijgen.
Marcel
Waggel - Koeieblik - Speedster 2.2 #683
Traveling the world in a "slow pace" www.waggeladventures.com
Smiley schreef:Dat kun je doen, maar je zult zien dat je niet ver naar voren kunt, eer je tegen het chassis aankomt.
Links en rechts hebben niet evenveel ruimte; de stoelen zitten er niet symetrisch in.
Ik wil juist verder naar achteren. De stoel zit een suk van de achterkant af, waardoor sommige de knieën in de nek hebben. Heb de stoel er vandaag uit gehaald in de hoop dat ik hem kon verstellen. Maar helaas, dus leek me dit een goede oplossing.
Wat een kl*te boutje trouwens onder de stoel. Eruit halen was lastig door gebrek aan ruimte, maar terug plaatsen zal wel niet veel makkelijker gaan ben ik bang.
Ja, terug is net zo erg.
Als je wilt kun je mijn oude bestuurdersstoel eens proberen te passen, voor je gaat kopen/hakken/zagen.
(of iemand die wat dichterbij woont, en zo'n stoel heeft staan)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ik had hetzelfde probleem als passagier in mijn Turbo. De stoel staat te ver naar voren. Heb het stoelframe dan aangepast. Dit is vrij simpel te doen.
Je slijpt er achteraan 3cm af, en boort een nieuw gat voor de bevestigingsbout. Vooraan las je er een stukje U-profiel aan van dezelfde lengte, met ook daarin een gat voor de bout. Of je neemt vooraan een 5 à 7cm U-profiel dat over dat van de stoel past, en schroeft het aan het stoelprofiel vast (dat was mijn eerste oplossing)
Verder dan die 3cm kan je de stoel niet achteruit brengen, maar het maakt een groot verschil in zitcomfort.
Pipo schreef:Ik had hetzelfde probleem als passagier in mijn Turbo. De stoel staat te ver naar voren. Heb het stoelframe dan aangepast. Dit is vrij simpel te doen.
Je slijpt er achteraan 3cm af, en boort een nieuw gat voor de bevestigingsbout. Vooraan las je er een stukje U-profiel aan van dezelfde lengte, met ook daarin een gat voor de bout. Of je neemt vooraan een 5 à 7cm U-profiel dat over dat van de stoel past, en schroeft het aan het stoelprofiel vast (dat was mijn eerste oplossing)
Verder dan die 3cm kan je de stoel niet achteruit brengen, maar het maakt een groot verschil in zitcomfort.
Simpel zegt ie dan... Lassen / inkorten hahaha...
Ben in ieder geval wel blij met je antwoord, bedankt daarvoor. Maar ik denk dat ik van de lente ff langs Smiley rijd om een stoel te proberen met verstelbaar frame...
Klopt... Maar ben een beetje ant rommelen en kan er niet zo 1, 2, 3 de weg mee op. Heb nog steeds last van m'n verlichting en wat andere kleine dingetjes. Over 3 maanden laat ik hem weer los.
Misschien dat het gisteren weer weg is geregend, maar ik dacht dat er toch al wel redelijk wat zout is gestrooid. (van 15 okt tot 3 dec was er al 3225 ton zout gestrooit op de Vlaamse wegen, dus in nederland zal er ook al wel wat zout op de wegen zijn!)
Ik heb vanmiddag het frame van de bestuurdersstoel geprobeerd links te monteren ((dat ik daar niet eerder aan had gedacht ). Maar dat past niet, het frame is breder en dan kom je niet uit met de gaten .