eindelijk pk's

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Re: eindelijk pk's

Bericht door Neetmans »

ziet er goed uit!!
hier ga je op zeker veel plezier aan beleven!

ik moet er toch ook maar snel mee aanvangen met die SC conversie.
Nog een bestelrondje bij Courtenay om wat steuntjes etc te bestellen, dan kan ik vooruit!

ben wel benieuwd naar je ervaringen met originele airbox en turbo einddemper, omdat de laatste is waar ik zelf ook aan zat te denken.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: eindelijk pk's

Bericht door Maik »

Mooi werk mannen. Geeft weer wat inspiratie hier :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Re: eindelijk pk's

Bericht door robertsabee »

Neetmans schreef:ben wel benieuwd naar je ervaringen met originele airbox en turbo einddemper, omdat de laatste is waar ik zelf ook aan zat te denken.
tja, het bevalt mij uitstekend! Het geluid is wat zwaarder dan die van de standaard 2.2NA, maar dat klinkt best OK :)
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Re: eindelijk pk's

Bericht door robertsabee »

Zojuist mijn zoon (21) een stukje laten rijden. Die is een 1.1 automaat gewend :? Die loopt nu ook met een brede grijns door het huis haaahah
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4556
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: eindelijk pk's

Bericht door tibby »

sleutels maar beter wegbergen :lol:
captain slow
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Re: eindelijk pk's

Bericht door robertsabee »

Ik ben nu met de Speedster in Schotland. Aan power geen gebrek tegen de heuvels op. Alleen moet je hier ontzettend uitkijken voor enorme gaten in de weg. Rijd je daar doorheen, is het alsof je het onderstel in de berm kunt terug vinden :wacko: :wacko:

Wel ontzettend mazzel met het weer, tot nu toe telkens open kunnen rijden door dit prachtige landschap!!
Bijlagen
IMAG0490.jpg
IMAG0490.jpg (147.78 KiB) 2975 keer bekeken
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: eindelijk pk's

Bericht door Piet »

Schotland is super gaaf.
Ze gaan ook nog aan de kant voor je.
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Beste,
Wat is de kost ongeveer om een supercharger in te bouwen ?
Kan je het aantal pk's beperken tot een bepaalde waarde bv tot max 200 of 220 of 240 pk ?
Heb je enkele goede adressen daarvoor in Belgie zoniet in Nederland ?
mvg
Geert
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1523
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: eindelijk pk's

Bericht door Arno »

ilmung schreef: Wat is de kost ongeveer om een supercharger in te bouwen ?
Misschien belangrijker.. Je woont toch in Belgie? Meestal erg lastig met de keuring daar aangezien een SC niet echt een toegestane aanpassing is en je problemen kunt krijgen op dat gebied.. :cry:

Aangezien ze Tibby z'n vrijwel standaard Turbo niet eens wilden goedkeuren zonder een hoop gedoe.. :bangin:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Re: eindelijk pk's

Bericht door robertsabee »

ilmung schreef:Beste,
Wat is de kost ongeveer om een supercharger in te bouwen ?
Kan je het aantal pk's beperken tot een bepaalde waarde bv tot max 200 of 220 of 240 pk ?
Heb je enkele goede adressen daarvoor in Belgie zoniet in Nederland ?
mvg
Geert
Hoi Geert,
Van de Kooi (Lotus) rekent voor een Stage 2 conversie rond de 6 mille. Dat levert rond de 250 pk en 300 Nm op. Een Stage 1 (zonder chargecooler) is ongeveer 4,5 mille. Dat is rond de 200 pk. De stage 2 is technisch het mooiste. Ik heb de conversie door Frank (Exmantaa) laten doen. Hij is goedkoper en de prijs hangt van de wensen af (nieuwe of gebruikte onderdelen, soort software, ..). Voor prijzen kan je het beste bij hem informeren.
Groet,
Robert
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Hi Robert
bedankt voor de info , heb je me de cotnactgegevens van die Marc eens doorgeven aub ?
mvg
Geert
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Sorry Robert , van die Frank bedoel ik , Geert
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: eindelijk pk's

Bericht door Smiley »

Franks forumnaam is exmantaa.
Als je daarop zoekt, kun je hem pm´en. :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
ilmung
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 16 jun 2013 8:40

Re: eindelijk pk's

Bericht door ilmung »

Goede morgen ,
Kan iemand mij helpen aan enkele adressen waar ik mijn speedster 2.2 kan laten motortunen , ik denk aan een een +- 180 pk of meer ,maar alles is een beetje afhankelijk van het gesprek met de toekomstige tuner , ik lees namen zoals Speerke , etc..... maar in het bos van de vele topics is het moeilijk direct uit te maken wie wat doet ?
In ieder geval bedankt voor enige reactie !
Geert
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4556
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: eindelijk pk's

Bericht door tibby »

Software: Speerke. Kan je in de toekomst nog verder tunen (kompressor ectc)
Uitlaat, 2.4 inlaat kan je mss zelf?
grtz
captain slow
Plaats reactie