Pagina 2 van 2

Re: Honda vtec

Geplaatst: 01 aug 2005 9:04
door Hendrik-Jan
van dijk schreef:Jans is het niet wat om een vtec blok in je nieuwe Turbo te zetten. Ik vind het erg goed rijden. En in een Lotus past het ook :alone: :yes:
Martin,

Sorry dat we van het onderwerp van je vraag voorbij zijn gegaan :oops:
Hier een link naar Van Sten, zij doen dit ook bij Elises dus ik zou de vraag bij hun neerleggen.
http://www.vansten.nl/Werkplaats/index_Lotus_werkpl.htm

Wellicht dat je donderdag bij Van Sten navraag kan doen. Misschien zijn er ook wel Elises met de Honda motor aanwezig.

Geplaatst: 01 aug 2005 9:59
door Marcel
Deze thread wordt al gesproken over transplantatie van de motor in de elise.

Re: Honda vtec

Geplaatst: 01 aug 2005 13:02
door stef666
Hendrik-Jan schreef:
van dijk schreef:Jans is het niet wat om een vtec blok in je nieuwe Turbo te zetten. Ik vind het erg goed rijden. En in een Lotus past het ook :alone: :yes:
Martin,

Sorry dat we van het onderwerp van je vraag voorbij zijn gegaan :oops:
Hier een link naar Van Sten, zij doen dit ook bij Elises dus ik zou de vraag bij hun neerleggen.
http://www.vansten.nl/Werkplaats/index_Lotus_werkpl.htm

Wellicht dat je donderdag bij Van Sten navraag kan doen. Misschien zijn er ook wel Elises met de Honda motor aanwezig.
De Elise van Yvo heeft een Honda motor :idea:

[edit] Ik zie dat Marcel z'n link ook naar Yvo'auto gaat[/edit] :oops:

Re: Honda vtec

Geplaatst: 01 aug 2005 13:33
door Marcel
stef666 schreef: De Elise van Yvo heeft een Honda motor :idea:

[edit] Ik zie dat Marcel z'n link ook naar Yvo'auto gaat[/edit] :oops:
:P

Geplaatst: 11 aug 2005 11:18
door YvoTuk
Ik denk dat het op zich wel mogelijk zal zijn om een K20A in een Speedster te plakken. Een Speedster heeft tenslotte alleen maar meer ruimte dan een Elise.
Er zal alleen wel wat veranderd moeten worden aan de motorsteunen. Het achterste deel van de chassis van de speedster is iets wijder dan dat van de Elise om de GM motor kwijt te kunnen..

Oh... en als die 210pk nog niet voldoende mocht zijn.. met zo'n ventilatortje erop is ie ook leverbaar als 300pk versie.

Geplaatst: 11 aug 2005 11:35
door Hendrik-Jan
YvoTuk schreef:Ik denk dat het op zich wel mogelijk zal zijn om een K20A in een Speedster te plakken. Een Speedster heeft tenslotte alleen maar meer ruimte dan een Elise.
Er zal alleen wel wat veranderd moeten worden aan de motorsteunen. Het achterste deel van de chassis van de speedster is iets wijder dan dat van de Elise om de GM motor kwijt te kunnen..

Oh... en als die 210pk nog niet voldoende mocht zijn.. met zo'n ventilatortje erop is ie ook leverbaar als 300pk versie.
Vorige week na de MaartenMemorial ben ik getuige geweest van een rode Engelse Elise MK1 die 2 motoren eruit reed bij het stoplicht. Achterop stond 'Powered by Honda". Later hoorde ik dat hij 240pk heeft (en de MK1 Elise is natuurlijk erg licht). De auto stond op semi-slicks (die van de Lotus 340). Heerlijk om de auto met zoveel toeren (ik schat 8.000) te horen.
Yvo zal de auto wel kennen.

Geplaatst: 11 aug 2005 12:57
door Paskal
Vorig jaar op de Ring ook een Elise met een 220 PK leverend Honda Type R blok tegen gekomen. Erg gaaf en snel spul :) Bij het opschakelen kwamen er dikke vlammen uit beide pijpen dus dat was genieten met een grote G.

Afbeelding

Afbeelding

Hij had er ook nog een mooi Stack-instrumentarium in zitten dus deze man had het goed voor elkaar.

Afbeelding

Geplaatst: 30 aug 2005 20:01
door YvoTuk
Hendrik-Jan schreef:Achterop stond 'Powered by Honda". Later hoorde ik dat hij 240pk heeft (en de MK1 Elise is natuurlijk erg licht).
Yvo zal de auto wel kennen.
oops.. zag het draadje wat laat :)

Ja.. die ken ik, da's Paul Golding van Lotus on Track, die heeft in principe hetzelfde ding als wat ik heb, zij het een JDM motor die plm. 10pk extra vermogen heeft.

Overigens, een standaard K20A motor levert 190pk, met een ander uitlaatspruitstuk (4-2-1) en een andere mapping levert ie 210pk (zoal bij mijn auto). Een JDM motor doet hetzelfde + 10pk.

Meer dan dat kan je alleen uit zo'n motor persen door in de motor zelf te gaan knutselen of door er een compressor op te zetten. De Duits/Amerikaanse verhalen van 240/275 zijn "kwatsch"/"American Thundering Horses" maar geen getallen die een onpartijdig iemand ooit op een rollenbank gezien heeft.

De Duitse Elise is een KomoTec conversie, 'ongeveer' hetzelfde als die van van Sten Engineering, alleen >kuch< twee keer zo duur :o:o
.....maar dan krijg je wel zo'n mooie Stack display.....

Geplaatst: 30 aug 2005 20:25
door SteV6
Paskal schreef:Vorig jaar op de Ring ook een Elise met een 220 PK leverend Honda Type R blok tegen gekomen. Erg gaaf en snel spul :) Bij het opschakelen kwamen er dikke vlammen uit beide pijpen dus dat was genieten met een grote G.
Deze Elise is waarschijnlijk van Peter25 op het Duitse Speedsterforum ... Daar gebruikt hij in iedergeval een Avatar van een groene Elli met gele striping.

Op het Duitse Speedsterforum heb ik ergens gelezen dat zo'n Honda-conversie ongeveer 23.000 Euro moet kosten bij Komo-Tec :shock:

SteV6

Geplaatst: 05 sep 2005 12:02
door YvoTuk
Da's een beetje veul dan als het voor 15000 in NL kan :)