Pagina 2 van 2
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 18:17
door tibby
philip1966 schreef:Bedankt voor de nuttige info.
Moesr ik kiezen voor de dbilas light kit is er dan daarna nog de software van peter nodig?
Of levert dat enkel nog extra vermogen op?
Dienen er andere onderdelen geplaatst te worden om alles heel te houden door het toegenomen vermogen?
Ps zal dan eerst eens het huidig vermogen laten meten?
Waar?
Philip
Geen software nodig aangezien Dbilas deze mapt op hun bank. Bij de software van Peter haal je er nog zeker extra paarden uit...Ik had een ligth kit met 270pk! (2.4inlaat erop) wel Klasen gemapt.
Gewoon goede remblokjes/Toelinks erna plaatsen isgoed.
Gewoon naar Dbilas Rodermark bellen en mss krijg je nog xtra korting....... Hebben sommige leden ook gehad hier....
grtz
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 18:22
door gertje
philip1966 schreef:
Ps zal dan eerst eens het huidig vermogen laten meten?
Waar?
Philip
Denk dat dit enkel bij speerke ga lukken. Of als hij de software vrij zet kan in het ook.
Anders ergens op een vermogensbank laten testen.
@ smiley denk niet dat meer pk veel meer fun ga zijn op het circuit buiten op de rechte stukken.
Heb nog een paar opties om de ronde tijden wat scherper te maken. Semi slicks maar dan eerst de spoorstangen vervangen.
Maar ga wel eens luisteren bij deze man
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 20:23
door Daan
philip1966 schreef:
Ps zal dan eerst eens het huidig vermogen laten meten?
Waar?
Philip
Het zou wel mooi zijn om op een rollebank te gaan voor de ombouw en na de ombouw. Graag vermogen op de wielen en dezelfde bank

Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 20:33
door Co'tje
gertje schreef:
@ smiley denk niet dat meer pk veel meer fun ga zijn op het circuit buiten op de rechte stukken.
Boven de 250PK is veel meer plezier op het circuit.
Laatst met mijn nieuwe trackday Speedster met 147 pk getest op CPZ en dat was echt een stap terug (mijn andere had 330pk).
Halverwege de bocht vol gas zonder dat het echt spannend werd...
En op een circuit met hoogteverschil zoals Zandvoort en Spa is 147pk tegenwoordig te weinig om mee te komen met de rest van de wagens.
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 17 feb 2016 1:01
door tibby
Wel is de makkelijkste oplossing voor de Rotrex set up af te koppelen indien afkeur.
Gewoon luchtfilter rechtstreeks met de gasklep te verbinden en een andere riem leggen.Heb je gelijk terug een NA.(Om het RUW te zeggen, er moeten wss nog enkele dingetjes eraan gebeuren...programma laden,sensors??)
De Rotrex is dan ook een combinatie van sc en turbo (ongeveer he

)
Beter even informeren met Peter hieromtrent ivm NA ombouw indien afkeur.
Maar ga toch maar voor een turbo.....

Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 17 feb 2016 8:55
door Smiley
Ga eerst maar eens wat ritjes bietsen bij beide soorten om de karakteristiek helder te krijgen, voor je zoveel geld wegpist.

rotrex of turbo of...
Geplaatst: 17 feb 2016 15:48
door gertje
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/14 ... of-course/
Look at this

almost 300 hp
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 17 feb 2016 16:07
door tibby
Als het Vocky z'n vx is: een 2.5 na met itbs en stage 3 nokken . Laat maar gaan Gertje
http://z22se.co.uk/threads/my-vx220-project.2994/
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 17 feb 2016 18:41
door Exmantaa
Dat is een prijzig 2.5 blokje ja. Laat staan dat met Throttlebodies de Belgische keuring weer een ultieme uitdaging wordt...
