Pagina 2 van 2

Re: Engine Swap

Geplaatst: 27 mei 2016 12:44
door timmyboy55
Nou heb ik wel deze gedachte.... Is er niet iets mis met dat er TEVEEL olie mijn inlaatspruitstuk ingespoten word? dit heb ik ook ooit eens gelezen als er iets verstopt is, of iets verkeerd is, dat je teveel olie in je Inlet krijgt waardoor dit in je verbrandingskamer terecht komt.... Nu heb ik een tijd geleden een blik geworpen binnenin mijn inlet, en daar lag nog net geen plas olie in, of misschien zelfs wel :lol: :lol: ... vroeg me af of dit normaal was dat er zoveel olie in mijn inlet zat...
En inderdaad, mijn speedster loopt rijker dan rijk, en heb ik eindelijk een kabel gekocht, weet ik niet of deze functioneerd... iemand hier die dat makkelijk kan checken nogmaals?? :D dan kan ik hem eens inleren en afstellen :D

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 6:28
door timmyboy55
Hoe zit het met cillinderbussen in mijn Z22SE slaan? Dat niet iets?

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 6:55
door Smiley
Als daar flinke krassen inzitten wel ja.
(maar ook dat is een flink project, met de motor eruit)

Heb je al een compressietest gedaan?

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 9:23
door timmyboy55
Ja ik zal nog ff bij club Alkmaar informeren of ze een Compressietester hebben.

Maar wat denk jij over mijn tekst hiervoor Smiley, is dat ook mogelijk?

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 9:37
door Smiley
Olie kan maar op 2 manieren in je inlet komen.

1. Via de kleppendeksel ontluchting. (maar die gaat bij jouw naar een cola flesje)
2. Via de PCV klep in het inlaatspruitstuk.

Dus nee, het is niet goed dat er bij jou een plasje ligt in je spruitstuk.

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 10:26
door timmyboy55
Cola flesje :lol: :lol: (correctie flesje SPA Blauw 8) )

PCV Klep, die eens vervangen doen? :lol:

Zal dit ook misschien de aanleiding hebben tot de blauwe rook uit mijn uitlaat? lijkt mij Olie in Inlet -> meegenomen met de lucht naar verbrandingskamer -> verbranding verzadigd met olie -> blauwe rook????
Zal een hoop schelen als mijn cillinders nog gewoon goed waren, Slijt het gewoon na 2 ton? want ik heb hem nooit af lopen trappen, ALTIJD motor 100% zeker warmgereden...

uhhhhhhhhh: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=181538

Ha Smiley, Ik zie dat je in dat Topic ook al hebt geantwoord :lol: :lol: Je zou eens voor de grap alle berichten moeten optellen van alle fora die waar je op actief bent :P

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 10:54
door Smiley
Olie via de inlaat, komt in de verbranding, dus is inderdaad blauwe rook.
Olie die lekt via de kleppen seals, of de zuiger ringen komt ook in de verbranding, en is dus ook blauwe rook.

De eerste is een kwestie van inlaatspruitstuk eraf, en PCV seal verversen, of schoonmaken.
Als het via de zuiger ringen komt, zie je dat aan een compressie test. (wat meestal de cylinderwanden is. Via het gat van de bougie kun je met een camera kijken)
Dan is het een ander blok ritselen, of nieuwe wanden erin persen.
Als het de kleppen seals zijn, kun je beter een andere kop zoek, want reparatie is wat duur.

Vandaar dat ik aandring op de compressietest. Als die al naatje is, wordt het allemaal lastig en duur.
Als de compressie in orde is, is het allemaal nog op te lossen met "simpel" vervangwerk.


Ik ben geen motor kenner, dus als iemand bovenstaande nog wil verbeteren, ga je gang. :yes:

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 11:14
door Daan
Voordat je gaat gissen en oplossingen bedenkt moet je zorgen dat je de basis kent. Doe de comp/lektest, check je componenten op correcte werking etc.
Als die zaken bekend zijn kan je pas verder.

Succes.

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 11:25
door timmyboy55
Moet ik wel iemand hebben die een compressietest met me kan doen :lol:
Maar natuurlijk hoop ik dat het die PCV is, lekker simpel en cheap.. kan ik des te meer genieten van me nieuwe velgjes en bandjes 8)

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 14:12
door Pipo
timmyboy55 schreef:Moet ik wel iemand hebben die een compressietest met me kan doen :lol:
Naast die compressietest kan je ook eens een visuele checkup doen. Ken je niemand in je buurt die een endoscoop camera heeft? Meestal hebben garages dat wel. Dan kan je de staat van je cilinderwanden zien zonder dat je de kop er af moet halen.

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 15:20
door S. Gonzales
timmyboy55 schreef:Slijt het gewoon na 2 ton? want ik heb hem nooit af lopen trappen, ALTIJD motor 100% zeker warmgereden...
Bij welke kilometerstand had je hem ook alweer gekocht Tim? :bangin:
Eerst maar eens sparen denk ik, dan heeft team Alkmaar verschillende mooie oplossingen voor je in huis.

Re: Engine Swap

Geplaatst: 02 jun 2016 17:24
door Exmantaa
Een standaard Z22SE heeft geen PCV klep, maar een kleine pcv opening. Dus vergeet het vervangen van een eventuele PCV klep.
Wat ik wel weet is dat een Z22SE / B207 het blijkbaar toch wel fijn vindt als er wat vacuum op de carterventilatie zit, maar ik denk dat jij dat stadium ruim gepasseerd bent. :wacko:
(ps; nieuwe cilinderbussen erin kan, maar veel werk en blijft de rest oud en versleten, want voor ietwat meer heb je een gloednieuw B207 liggen met alles nieuw.)