Pagina 2 van 3
Geplaatst: 23 okt 2005 8:04
door Marcel
Flaminiasupersport schreef:Inderdaad. De oude eraf vijzen en de nieuwe erin... het vergt wel wat handigheid maar al bij al gaat het vrij vlotjes!

Euhh sorry maar wat is vijzen
Hoe draai je ze eruit/erin, met een griptang of zo

Geplaatst: 23 okt 2005 10:06
door Maarten
Ik heb ze besteld, al vind ik ze eigenlijk te duur. Nu maar afwachten of ze helpen. Misschien kunnen we daarna wel wat kopieën maken als er meer liefhebbers voor zijn ?
Maarten
Geplaatst: 23 okt 2005 15:07
door Arno
AFAIK maak Lotus ook al dikkere deur-pennen die ergens begin 2003 op de Elise zijn gekomen.. Ik weet niet of ze die op de Speedster ook monteren.
Ik dacht dat de dikkere 10mm waren en de standaard 8mm.
Yvoooooo! Hoeveel kosten die originele 10mm pennen bij jou??
Bye, Arno.
Geplaatst: 23 okt 2005 22:04
door Pipo
Marcel schreef:
Euhh sorry maar wat is vijzen
Euhh ... Vijzen = iets in of uit schroeven.
Die Nederlanders toch hé

Geplaatst: 24 okt 2005 11:45
door linne150
Zo Pippo na financier ivm tanken ook de tolk van de Ned Speedster Club, een erelid titel zou op zijn plaats zijn.

vr.gr.linne150
Vijzen? Allé mannekes...
Geplaatst: 27 okt 2005 23:11
door Flaminiasupersport
Ge kunt iet... losvijze...

of vastvijze...
Schroeven of loschroeven zoals ze in het hoge Noorden zeggen!
De originele deurpinnen worden gewoon "losgeschroefd" met een ringsleutel van 17mm!
Het is inderdaad wat duur voor een "simpel gedraaid stuk" maar als je't ergens moet laten draaien (afmetingen...) etc wat zal je uiteindelijk winnen?
Op EBAY één klik met de "muis" en 't is gefikst! (dwz "het is in orde")

Hoe haal je de deurpaneeltjes eraf?
Geplaatst: 30 okt 2005 17:21
door Flaminiasupersport
Aan de passagierskant heb ik een beetje last van een rammel-geluid...
Bij nader inzicht bleek dat het komt doordat het deurpaneel niet hard genoeg tegen het raampje drukt waardoor deze als het ware een beetje "zweeft". Als ik het deurpaneel tegen de raam druk is het voorbij...
DUS... HOE HAAL IK ZO'N DEURPANEEL ERAF ZODAT IK HET ALLEMAAL WAT "STRAKKER" KAN MONTEREN?

Geplaatst: 30 okt 2005 17:36
door stevenflappy
Ik heb daar ook last van, Jan (van Lotus) zegt dat dat heel makkelijk af te stellen is.. Gebeurt volgende week als ik daar moet zijn voor mijn uitlaat,als je niet zo lang wilt wachten moet je m effe bellen.

Geplaatst: 14 nov 2005 8:56
door Marcel
En steven......heb je je nieuwe deurvangers/pinnen er al op zitten

Geplaatst: 14 nov 2005 12:24
door stevenflappy
Nee liggen al twee weken op tafel

Geplaatst: 22 nov 2005 11:16
door Maarten
Ik heb een paar weken terug de nieuwe pennen gemonteerd en het helpt inderdaad tegen het rammelen van de deuren. Rechts is dat nu over, maar links is het ook nog het raammechanisme dat rammelt.
Dus nog steeds niet perfect.
Het ziet er wel beter uit als orgineel en het wordt verstuurd met een duidelijke handleiding.
Maarten
Geplaatst: 27 nov 2005 15:21
door Marcel
Ik heb ze ook zojuist gemonteerd........en de deuren sluiten beter en rammelen inderdaad minder.........GOED DUS
Bij de bestuurder hoefde er geen extra ring tussen, bij de passagier wel, deur ging zonder bijna niet meer open
Stukje gereden, naar de videotheek en snel weer in de garage gezet, is geen speedsterweer wat mij betreft, te nat

Geplaatst: 27 nov 2005 17:38
door stevenflappy
Dap truttige rijden wat alle turborijders hebben zit er nog steeds in he... Geeft niet, over een half jaar ben je ook een rijder en durf je ook met nat weer hard te gaan!!!!

Geplaatst: 27 nov 2005 18:46
door Marcel
stevenflappy schreef:Dap truttige rijden wat alle turborijders hebben zit er nog steeds in he... Geeft niet, over een half jaar ben je ook een rijder en durf je ook met nat weer hard te gaan!!!!

Hahaha jaja blijf een trut
Zeker om hem even lekker de sporen te geven, is die nattigheid niks...kun je net zo goed een meer comfortabel vervoer pakken mijns inziens

Geplaatst: 27 nov 2005 19:06
door stevenflappy
Geef het tijd.... Geloof me gaat vanzelf weg!!
