Pagina 11 van 12
Geplaatst: 26 mei 2007 6:52
door Maik
Dat is inderdaad niet misselijk, maar dat is waarschijnlijk met de standaard uitlaat. En als je de kit er zelf opschroefd ben je 1000 pond minder arm denk (en hoop) ik, want in die prijs van 3000pond zit dus montage inbegrepen.
Maar 3000euro (wat het dan zal zijn) is natuurlijk ook nog een klap met geld, maar met een goede uitlaat erbij ga je wel over de 190pk dan denk ik....
Maargoed, er zijn ook nog steeds andere opties... Even aankijken dit en ervaringen lezen.
Geplaatst: 26 mei 2007 7:24
door jans
Dan lijkt mij dat setje van Vmax voor de 2.2 wel wat
spruitstuk / precatvervanger / nokkenassen / en de software.
kosten c.a. 1950 euro gemonteerd. Met een vermogens winst vanl 25 pk en 25 nm. en dan haal je in de 2é versn de 100

Geplaatst: 26 mei 2007 7:26
door Gerard
Moet wel heeeeel bijzonder zijn.
Extra pk's zijn toch al duur maar deze zijn bijna twee keer zo duur dan SC pk,s.
Geplaatst: 26 mei 2007 7:29
door jans
turbo van 264 pk naar 300 pk kost 395 euro

Geplaatst: 26 mei 2007 7:31
door Gerard
Die turboklanten hebben ook altijd mazzel hè.

Geplaatst: 26 mei 2007 7:34
door Maik
Het bijzondere van deze route nemen voor meer pk's zit hem in 2 dingen:
- Motor gaat (als het goed is) veel lekkerder aan het gas hangen.
- Met upgrades later kan je tot ver over de 250pk heen, volledig atmo dus cool

De prijs voor die stage moet je dan maar even niet bekijken
Absolute aantal pk's vind ik niet belangrijk, tenminste, niet het allerbelangrijkste want dan zou ik inderdaad ook voor de SC gaan.
Geplaatst: 26 mei 2007 8:27
door Gerard
Nou ja, hoe dan ook ik ben wel benieuwd.
T.z.t. moeten we maar eens kijken hoe de verhoudingen liggen van TB ten opzichte van SC.
Geplaatst: 26 mei 2007 9:06
door Maik
Geplaatst: 26 mei 2007 10:54
door stef666
Gerard hoeft zich niet zo lang voor te bereiden om jou een nederlaag te bezorgen

Geplaatst: 26 mei 2007 12:52
door Maarten
Geplaatst: 26 mei 2007 13:20
door markv
Ik ben erg benieuwd naar wat de spec nu precies is van de eerste throttlebody kit. Het is in iedergeval op de standaard nokkenassen, dus qua toerentallen schiet dat natuurlijk niet heel erg op. Het wordt meer een kwestie van koppel zo lang mogelijk vasthouden. Als de genoemde waardes op de standaard uitlaat zijn dan vind ik dat wel HEEEL erg knap, en daarmee een zeer interessante optie. Overigen kan ik me voor die 3000 pond niet voorstellen dat daar nog een milltek in zit. En aangezien alle prijzen die op z'n site staan inclusief alle kosten zijn...
Overigens vind ik de geboekte winst wel netjes, tenminste er wordt geschreven over 54Nm winst, dus dat zou dan uitkomen op rond de 255Nm, oftewel zelfde waarde als een standaard turbo heeft zonder het hogere gewicht.
Maargoed, de losse getallen zeggen natuurlijk zeer weinig. Het is beter om de koppel en vermogens grafieken te zien, dan is het veel beter te beoordelen of deze kit de moeite waard is of niet.
Mark
Geplaatst: 26 mei 2007 14:15
door RCduck7
Las ik niet daar een tijdje geleden dat ze al bij stage 1 andere "stokken" uit voorzorg in de motor gingen insteken om beter bestand te zijn voor het hogere toerental?
Of zit dit nu toch in het standaard pakket???
Lees vooral post 466
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... 760&st=460
Geplaatst: 26 mei 2007 14:40
door markv
Ja, dat klopt. Maar dat is dan dus een volgende stap. Eigenlijk is er dus een extra losse kit gemaakt voor op een standaard auto, dat wat die "power pack 4" nu is. Je ziet ook dat het verschil met "power pack 3" erg weinig is. Pas naar na, bij nummertje 5 ga je weer veel verschil zien, maar dat komt dan omdat het nummer 3 met throttlebodies is (lekker handig met al die nummertjes zo

).
Opzich is die throttlebody kit ook beetje vaag op de standaard nokkenassen. Normaal stap je over naar losse gaskleppen als je een dermate agressieve nokkenas plaatst dat de motor niet meer lekker stationair loopt. Maar dat is bij de standaard nokkenas natuurlijk absoluut niet het geval.
Mark
Geplaatst: 26 mei 2007 19:00
door Maik
Wil je kromme's zien Mark? Ik heb ze even opgevraagd voor jou
Het koppel wordt dus lekker lang vastgehouden, dus het ding moet dus lekker doortrekken
Maar waar Thorney nou weer die 50Nm winst vandaan haalt mag joost dan weer weten

Geplaatst: 26 mei 2007 20:28
door markv
Tja, zo'n grafiek verwacht je eerder van een remap, niet van een complete tb kit. En dan nog vind ik de koppelwist in lage toeren nog steeds slecht.
Overigens vind ik de manier waarop de lucht wordt aangezogen ook niet echt netjes. Geen eens een koude lucht aanvoer..
Mark