Pagina 11 van 13
Geplaatst: 02 nov 2007 19:06
door Herman
Deleted
Geplaatst: 03 nov 2007 20:36
door rhp1978
[quote="Herman"]quote]
De Speedsters genereren iets downforce op de vooras en wat lift op de achteras. quote]
Dat lift op de achter wielen komt dat niet van het ontwerp van de speedster zelf bijv. het stuk bij de achterruit wat abrupt naar beneden gaat. (zie Tekening)
Daar is genoeg ruimte voor draai kolkjes lucht die daar blijven hagen en zo een soort vacuüm creëren en zo iets of wat lift kunnen veroorzaken.
Met je vleugel los je dit probleem zeker op, maar ik denk dat dit ook wel wat scheelt.
www.carspezials.de kijk op “karosserie” en dan naar de “racinghaube”.
Of je maakt het zelf
http://www.badster.se/bilarna_bygget_vi ... d=10&id=28
1 van de 2 ga ik zeker doen.
Grt. Ricardo
Geplaatst: 03 nov 2007 20:43
door Maik
Daar ga je het mijns inziens niet mee opheffen, integendeel zelfs.
Een beetje turbulentie bovenop de speedster doet de "downforce" juist goed. Het schijnt dat als je zonder dakje rijdt, dat je dan meer asdruk houdt dan zonder.
Met zo'n "katterug" maak je van de speedster juist een nog mooier vleugelprofiel, maar dan precies zoals hij bij een vliegtuig werkt. Dus UPlift... Vlak aan de onderkant (bodemplaat) en bol aan de bovenkant is dus precies hoe het profiel van een vliegtuigvleugel eruit ziet
Je wilt het dus precies omkeren.... Dus een vleugel en/of grotere diffuser erop gaat het beste werken.
Geplaatst: 23 nov 2007 20:42
door Herman
Deleted
Geplaatst: 27 nov 2007 10:59
door Rikster
Antwoord heb je afgelopen zondag al gehad, maar voor alle anderen... Hürlimann, via Marcus geregeld
Geplaatst: 09 dec 2007 10:50
door Herman
Deleted
Geplaatst: 10 dec 2007 6:55
door Rikster
Ben vorige week langs gereden bij Vmax , volgens Markus moest hij de Speedster alleen nog op de bank "fijn" afstellen... Echter waren er nog wat kleine zaken die ik eerder met hem had afgesproken waar nog niets van terug te zien was
. Deze worden de komende dagen gedaan en de planning is dat ik samen met Markus volgende week ga rijden voor de motor afstellingen
!
Geplaatst: 10 dec 2007 17:43
door Gerard
Wordt wel eens tijd dat je weer een beetje kan rijden met dat ding.
Zou je toch gek van worden.
Geplaatst: 11 dec 2007 8:22
door Rikster
Had er van de zomer meer moeite mee...
Geplaatst: 06 mar 2008 17:06
door Rikster
"Helaas" ben ik momenteel op wintersport, dus kan ik er nog niet zelf van genieten... maar gisteren is de Speedster bij Lotus in A'dam afgeleverd door Vmax met 477pk (-> 1.95kg/pk) 
Geplaatst: 06 mar 2008 17:20
door Herman
Deleted
Geplaatst: 06 mar 2008 18:20
door Maik
477pk, dat is wat matigjes..............................................
Wanneer ga je voor het eerst in je lanceerinrichting rijden?
Geplaatst: 06 mar 2008 19:16
door allen
Zal ik hem dan maar even voor je inrijden alvorens ik de mijne weer meeneem?

Geplaatst: 06 mar 2008 20:13
door linne150
Rikster schreef:"Helaas" ben ik momenteel op wintersport, dus kan ik er nog niet zelf van genieten... maar gisteren is de Speedster bij Lotus in A'dam afgeleverd door Vmax met 477pk (-> 1.95kg/pk) 
Ik heb hem gezien vandaag,Ziet er goed uit en klinkt goed.
Geplaatst: 06 mar 2008 20:16
door Rikster
Hij staat inderdaad bij Lotus voor een oliekoeler en wat kleine uiterlijke modificaties...
Kom de 15e 's avonds terug, dus de eerste rit zal in de week erna zijn
@Allen: Je mag er naar kijken...