Pagina 11 van 15
Geplaatst: 22 jun 2009 6:50
door Pascal
Treertje, Ik lift straks mijn rear clam er af.
Ik zal dan even een foto maken hoe de belt bij mijn kompressor loopt.

Geplaatst: 22 jun 2009 10:08
door Pascal
Hier zijn ze dan, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Wat ik wel heb gedaan zijn mijn benzine leidingen afgeschermd met kunststof.
Omdat deze onder de riem door lopen. En als je riem stuk loopt worden deze stuk geslagen. mijn riem is vorige week in de Dolomieten stuk gelopen.
Gelukkig waren de benzine slangen gepantserd.
Geplaatst: 22 jun 2009 19:45
door Exmantaa
Dit is de oude riemvoering waar ze vanaf gestapt zijn wegens riemproblemen. De nieuwe is zoals bij de Atom.
Geplaatst: 23 jun 2009 5:47
door Pascal
Exmantaa schreef:Dit is de oude riemvoering waar ze vanaf gestapt zijn wegens riemproblemen. De nieuwe is zoals bij de Atom.
Klopt, het probleem met met het stuk lopen van de riemen zit hem in het moeilijk uitlijnen van de polies.
Hitec (hartmut) zou ons in het kort op de hoogte brengen ivm de nieuwe doorvoor van de riem.
Op deze manier blijven de riemen heel.
Als we deze foto`s ontvangen hebben zullen we ze hier posten.(misschien dat ze hier al wel ergens gepost zijn.)
Geplaatst: 23 jun 2009 7:27
door Exmantaa
Zie pagina 10 voor de nieuwe Hitec riemvoering, alleen dan zonder die extra afstandsbusjes...

Geplaatst: 24 jun 2009 7:39
door Treertje
Past echt heel mooi de spanner.
Ik heb 16 schakeltjes uit de ketting moeten halen.
Nou nog iemand vinden die ze netjes kan inkorten en opnieuw klinken.
Deze week nieuwe kettingen, nozzle en tandwielen bestellen en dan rap dicht maken.
Geplaatst: 24 jun 2009 10:59
door Co'tje
Ziet er goed uit! Ik neem aan dat de balansassen uit de twee gaten komen. Zijn er doppen om die gaten af te dichten?
Geplaatst: 24 jun 2009 11:07
door Treertje
De pluggen zitten er al in.
Zie pagina 3 hoe ze er uit zien, zijn 2 verschillende voor links met olie kanaal.
Rechts zonder kanaal.
Geplaatst: 09 sep 2009 11:39
door Treertje
Enorme vertraging aan het oplopen door die

lfh;lhglwe..ucking

balans ketting.
Nou dat ding al naar drie verschillende bedrijven gestuurd om in te korten, maar lijkt onmogelijk.
Eerst houden ze hm allemaal 2 weken vast en dan komt er een zuur antwoord dat het niet kan.
Is er iemand die weet wie of waar dit kan.???
Het probleem zit hm in de schakel, deze hebben geharde pinnen en afwijkende maat.
Ik kan pas verder als dit stomme kettinkje op maat is.
Geplaatst: 09 sep 2009 12:52
door Dominique
Wellicht kan je op
www.z22se.co.uk wat vinden.
Geplaatst: 09 sep 2009 13:22
door Exmantaa
Op z22se.co.uk is deze ombouw ook wel besproken, maar nog door niemand zo uitgevoerd.
Afgekortte balansassen (alleen asstompjes met de tandwielen) met een standaard ketting verloop is daar de gangbare methode.

Geplaatst: 09 sep 2009 16:21
door Spider
En op het duitse forum of naar hitec een posting doen met foto! en het probleem
Heb altijd het idee dat daar nog meer mechaniekers rondlopen,
die dit soort dingen tackelen
Succes!
Geplaatst: 11 sep 2009 10:53
door Treertje
Hierbij een reactie van de grootste leverancier op dit gebied.
Wordt er echt een droevig van. Ben in staat om de balans assen gewoon terug te plaatsen...
Geachte heer Kruts,
We hebben uw aanvraag besproken met onze automotive divisie in Engeland. Het spijt ons u te moeten medelen dat we uw vraag niet in behandeling kunnen nemen. Onze automotive divisie levert slechts rechtstreeks aan fabrikanten van motoren en auto's. Dit geldt ook voor de mogelijke vervangingsmarkt.
Wij adviseren u te rade te gaan bij de fabrikant van de betreffende motor.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan vernemen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
Antoine Wilmer
Customer Service Manager
Power Transmission Division
TSUBAKIMOTO EUROPE B.V.
Geplaatst: 11 sep 2009 11:24
door Maik
Gerard, wil je misschien een scherpe detailfoto maken van de schakels en hoe de pinnen geklonken zijn? Volgens mijn collega (mister werktuigbouw himself) moet het echt wel kunnen, zelfs als je het zelf wilt doen
Dat verhaal van de geharde pinnen vond hij wat vreemd, want gehard pinnen kan je namelijk niet klinken.
Misschien kom ik wel iets verder voor je....
Graag echt scherpe foto's he

Dus niet te dichtbij nemen, want dan worden ze weer onscherp. Eerder iets te ver af en dan inzoomen in de foto heeft meestal een beter resultaat bv....
Geplaatst: 11 sep 2009 12:01
door Exmantaa
Ik denk dat de hele geassembleerde ketting, na het klinken, nog een warmtebehandeling o.i.d. heeft ondergaan om de schakels te harden...
@ Treertje: Als het teveel vertraging gaat geven zou ik de balansassen afzagen en alleen de tandwielen terugmonteren met de standaard kettingvoering. (Zie z22se.co.uk forum voor meer details)