intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Vandaag de nokkenas tandwielen afgetekend en verwijderd, morgen kan de kop er af, schoonmaken en kan er weer aan de opbouw begonnen worden.
Het is wel een flinke klus maar iedere dag krijg ik een stukje voldoening, en dit geeft me toch wel een fijn gevoel.
Het is wel een flinke klus maar iedere dag krijg ik een stukje voldoening, en dit geeft me toch wel een fijn gevoel.

- Bijlagen
-
- DSC_0279 klein.jpg (282.31 KiB) 2707 keer bekeken
- Maarten
Dan moet je nu niet meer achter mij gaan rijden StephanSteV6 schreef:Topjob Pascal![]()
Als ik de vorderingen van je inspanningen zie dan begint het bij mij stiekum toch te kriebelen. Maar ja, dat F-16 uitlaatgeluid![]()
(Je moet toch een excuus hebben om jezelf tegen te houden hè?!)
SteV6

Met dank aan Pipo en Pascal heb ik weer een 4cyl geluid ook bij hoge toeren !
Maarten
- Pascal
Ben vandaag koploos geworden, de demontage werkzaamheden aan de achter kant zijn klaar. tevens alle koppakkings restanten verwiijderd.
als ook de de plek waar de injectors de kop ingaan goed schoon gemaakt, hier verzameld zich door de jaren heen behoorlijk wat troep tussen. dit komt omdat de injectors recht onder de roosters van de kofferklep zitten.
Tevens de inlaatpoorten en inlaatkleppen goed schoon gespoten met rem reiniger wat een vuile smurrie blijft er achter, deze olie troep is afkomstig van de onluchting van het kleppen deksel deze gaat retour via de gasklep het blok in. deze slang gaat straks echt niet meer retour mijn blok in.
De opbouw kan weer beginnen
als ook de de plek waar de injectors de kop ingaan goed schoon gemaakt, hier verzameld zich door de jaren heen behoorlijk wat troep tussen. dit komt omdat de injectors recht onder de roosters van de kofferklep zitten.
Tevens de inlaatpoorten en inlaatkleppen goed schoon gespoten met rem reiniger wat een vuile smurrie blijft er achter, deze olie troep is afkomstig van de onluchting van het kleppen deksel deze gaat retour via de gasklep het blok in. deze slang gaat straks echt niet meer retour mijn blok in.
De opbouw kan weer beginnen

- Bijlagen
-
- DSC_0289klein.jpg (266.65 KiB) 2576 keer bekeken
-
- DSC_0282klein.jpg (315.94 KiB) 2572 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pascal op 23 jul 2007 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pascal
Herman bedankt, nee dit is de eerste keer voor mij dat ik een blok openhaal.
Maar eens moet de eerste keer zijn toch.
En je leert hier enorm veel van bij op motorische gebied.
En als ik problemen heb kan ik altijd Maarten even contacteren.
en voor de rest de bibliotheek van het forum gebruiken hier staat een hoop nuttige info.
En ik heb tijd heb hem niet nodig, dead line is september weer de weg op dit moet wel lukken volgens mij.
Maar eens moet de eerste keer zijn toch.

En je leert hier enorm veel van bij op motorische gebied.
En als ik problemen heb kan ik altijd Maarten even contacteren.
en voor de rest de bibliotheek van het forum gebruiken hier staat een hoop nuttige info.
En ik heb tijd heb hem niet nodig, dead line is september weer de weg op dit moet wel lukken volgens mij.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Pascal
Zo weer aan de opbouw bezig, gisteren de extra koppakking geplaatst dit was de reden voor het verwijderen van de kop er moet een 1,5 extra rvs koppakking gemonteerd worden voor het verlagen van de kompresie.
Alles is goed gegaan en de kop staat weer op moment.
Alles is goed gegaan en de kop staat weer op moment.
- Bijlagen
-
- DSC_0306 Klein.jpg (248.77 KiB) 2430 keer bekeken
- Pascal
Zo weer even een update, zaterdag heb ik eindelijk mijn kompressor ontvangen.
En ben maar gelijk aan de slag gegaan, toen deze gemonteerd was aan de kabelboom verlenging begonnen in totaal 20 kabels moeten verlengen (8kabels van de gasklep, 6kabels injectors en 6 kabels van diverse sensors) om zo alles netjes op zijn plek te krijgen, reden hiervoor is dat de opel ecu een andere plek heeft gekregen.
Hierna alvast de gasklep en aanzuigbuis met 2 extra injector aangebracht, morgen kunnen de kabels van de extra ecu op maat gemaakt en aangesloten worden.
Al bij al een geslaagde dag met weer wat vorderingen. Het werk aan de achterzijde van de speedster begind gestalte te krijgen zonde dat ik nog steeds op mijn miltek downpipe zit te wachten anders had ik volgende zaterdag eventueel mijn motor even test kunnen laten draaien.
Het lijkt een heel probleem te zijn om aan een miltek downpipe te komen
Dit was hem weer, zal ik nog verder gaan met jullie op de hoogte te houden van mijn werkzaamheden.
En ben maar gelijk aan de slag gegaan, toen deze gemonteerd was aan de kabelboom verlenging begonnen in totaal 20 kabels moeten verlengen (8kabels van de gasklep, 6kabels injectors en 6 kabels van diverse sensors) om zo alles netjes op zijn plek te krijgen, reden hiervoor is dat de opel ecu een andere plek heeft gekregen.
Hierna alvast de gasklep en aanzuigbuis met 2 extra injector aangebracht, morgen kunnen de kabels van de extra ecu op maat gemaakt en aangesloten worden.
Al bij al een geslaagde dag met weer wat vorderingen. Het werk aan de achterzijde van de speedster begind gestalte te krijgen zonde dat ik nog steeds op mijn miltek downpipe zit te wachten anders had ik volgende zaterdag eventueel mijn motor even test kunnen laten draaien.
Het lijkt een heel probleem te zijn om aan een miltek downpipe te komen
Dit was hem weer, zal ik nog verder gaan met jullie op de hoogte te houden van mijn werkzaamheden.

- Bijlagen
-
- Gasklep en aanzuigbuis + nieuwe kabelboom op klepdeksel
- DSCN0074klein.jpg (330.42 KiB) 2250 keer bekeken
-
- DSCN0068klein.jpg (340.43 KiB) 2246 keer bekeken
-
- DSCN0049 klein.jpg (306.98 KiB) 2247 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pascal op 06 aug 2007 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.