Die slangaansluiting had ik gelukkig nog liggen in een hoekje (ik wist het Mark

Zo'n aansluiting heet een "slangpilaar", op internet wel te vinden her en der, maar meer bij groothandelachtige zaken...
Bij mijn keuringspunt maken ze er geen punt van. Maar misschien is het gewoon omdat het hen ontgaatMaik schreef:Filtertje moet maar genoeg tegenhouden, de APK is in ieder geval blij zo..... is het zonder catchtankje (maar wel met alleen een filtertje op de slang) echt een afkeurpunt eigenlijk? Wie weet dat?
Als het goed is, zit dat al ingebouwd in het kleppendeksel voor de opening naar buiten. Er zou dus sowieso nauwelijks olie uit moeten komen.André R schreef: Staalwol of van dat krullenwol wordt weleens gebruikt om een groot koud oppervlak te vormen, zodat het in de toegevoerde lucht aanwezige vocht kan condenseren op het koude metaal.
Nauwelijks ja, maar toch nog wel wat, de ontluchtingsslang was nat van de olie van binnen en ook zag ik sporen op de gasklep van olie. Hoeveelheid olie zal niet groot geweest zijn.Arno schreef:.....
Als het goed is, zit dat al ingebouwd in het kleppendeksel voor de opening naar buiten. Er zou dus sowieso nauwelijks olie uit moeten komen.
......
Da's het probleem.André R schreef: Of wordt er misschien een te groot verschil in vacuum gemeten?