Pagina 12 van 16
Geplaatst: 30 jun 2009 8:08
door Maik
Thanks!
Nu je het zegt, volgens mij had ik ook al ergens gelezen dat je het kleppendeksel eraf "moet" halen... Ik ga verder puzzelen, maar hou me aanbevolen voor andere ideeen.
Geplaatst: 30 jun 2009 10:17
door M-speed
ik heb hem met clam erop met wat pielen eruit gekregen
het is wel (bij mij in ieder geval) dat er een boutje zit uit mijn hoofd van dat koelvloeistof ding die eruit moet
en dan met een draai n kun je hem eruit krijgen zal vanavond even kijken of ik er nog foto's van heb.
Geplaatst: 30 jun 2009 11:11
door Arno
Maik schreef:
De downpipe met kat is er nu onderuit, het spruitstuk met een los hitteschild hangt echter nog tussen blok en "schutbord" van bagageruim...
Hitteschild moet van spruitstuk af.
Dan kan spruitstuk eerst schuin naar boven worden gestoken boven het thermostaat-huis (versnellingsbak-kant), zodat de andere kant net-aan (beetje duwen/trekken) langs de waterpomp behuizing omlaag kan schuiven.
Dan het spruitstuk verticaal kantelen en omlaag laten zakken onder uit de auto.
Met hitteschild er nog op wordt het erg lastig, want dan mis je net een paar cm aan ruimte om dit voor elkaar te krijgen..
Bye, Arno.
Geplaatst: 30 jun 2009 12:01
door Maik
Thanks weer.
Het hitteschild zit wel al los van het spruitstuk, alleen krijg ik het hitteschild er ook al niet uit. Maar ik begrijp nu dat ik hem gewoon moet vervormen om die eruit te krijgen. Dan ga ik weer even verder proberen...
Geplaatst: 30 jun 2009 13:50
door Arno
Ja, schild grijpt gedeeltelijk 'om' het spruitstuk heen.
Beetje enthousiast wrik, duw en buig-werk is meestal voldoende om de rand vergenoeg om te buigen zodat je 'm daarna verder kunt schuiven om 'm er uit te krijgen...
Ongeveer het ellendigste deel van de operatie
Oh.. En monteer als het nieuwe spruitstuk er in zit wel een plaat Nimbus of Cirrus tegen de wand van de kofferbak. Het standaard spul (foam met een laagje reflectiemateriaal) is niet opgewassen tegen directe straling van het spruitstuk.
Bye, Arno.
Geplaatst: 30 jun 2009 18:43
door Exmantaa
Op de piper kun je het standaard hitteschild weer monteren en dat scheelt flink wat hitte. (Wel even beetje knap pasmaken buiten de auto, dat scheelt hoop gepiel later...)
Geplaatst: 30 jun 2009 19:58
door Maik
Gelukt! bedankt voor alle tips
Wat ook hielp was weer even fris eraan beginnen
Het hitteschild is er zelfs onvervormd uit gekomen. Spruitstuk zelf was daarna een eitje.
De demper loskrijgen is de volgende uitdaging
Alleen de steunen losbouten van de demper met 1 bout/moer per steun lijkt het? Eentje moer heb ik al los, van de linkerkant, morgen de ander weer. Na 3 nieuwe sneƫen en 1 afgerukte vinger vind ik het wel weer even genoeg
Arno, Nimbus heb ik al liggen, had die tip al eerder gelezen. Nu even inschatten hoeveel van de standaard isolatie ik weg ga snijden/knippen.
Heb jij morgenavond nog iets te doen anders?

Leiderdorp is dan weer het middelpunt van ultieme speedstertjoening
Gelijk nog maar weer een vraag, is hier toch gratis: hoe heet dat vet wat Mark toen gebruikt heeft voor op het schroefdraad van de lambda sensoren? Ik heb het bij de Jong, Rijsbergen en Brezan gevraagd, maar ze staan me dan wat glazig aan te kijken.... Brezan opperde dan nog om "ceramisch vet" te gebruiken (wit goedje, maar dat ging dan weer per megapot...). Rara, wat is het/hoe heet het?
Geplaatst: 30 jun 2009 20:17
door Piet
Heb je nog een dyno meeting gedaan Maik?
Ik zou het eigenlijk 1 moeten doen. Volgens HITec gaat deze uitlaat namelijk onze compressors 0,0 extra pk's geven.

Geplaatst: 30 jun 2009 21:08
door Exmantaa
Met "deze uitlaat" bedoel je het 2,5" Piper system + 4-1 manifold voor een SC-ed 2,2??
Geplaatst: 30 jun 2009 21:22
door Gerard
Gelijk nog maar weer een vraag, is hier toch gratis: hoe heet dat vet wat Mark toen gebruikt heeft
Uierzalf
Volgens HITec gaat deze uitlaat namelijk onze compressors 0,0 extra pk's geven.
Is er ook nog bij verteld waarom dat dan zo is?
Geplaatst: 30 jun 2009 21:28
door allen
piet schreef:Heb je nog een dyno meeting gedaan Maik?
Ik zou het eigenlijk 1 moeten doen. Volgens HITec gaat deze uitlaat namelijk onze compressors 0,0 extra pk's geven.

Concentreer jij je nu eerst maar eens op bergwanden, vrachtwagens, fietsers en doorgetrokken strepen en je remmen. Veel belangrijker dan pk's.
Hmm, of was het toch meer pk's en het gaspedaal?

Geplaatst: 30 jun 2009 21:50
door Dominique
piet schreef:Heb je nog een dyno meeting gedaan Maik?
Ik zou het eigenlijk 1 moeten doen. Volgens HITec gaat deze uitlaat namelijk onze compressors 0,0 extra pk's geven.

hmm, verkoopt Heijtek zelf ook uitlaten?
Exmanta, die uitlaat is in dit geval de "Tullett 3" full system.
http://www.muncher.org.uk/exhaust/
Hoe het ook zij, ik ben erg benieuwd naar de bevindingen. dyno zou wel het mooist zijn.
Geplaatst: 01 jul 2009 6:39
door stefan
@ arno
die plaat die je bedoeld cirrus of nimbus is dat het meteriaal dat ze soms monteren achter kachels en allesbranders (het vroegere asbest)
je had die toen in verschillende diktes
@ maik
ik heb zo een grote tube liggen voor die lambda sondes(spijtig van de afstand) merk is van bosch
en monteer nu alles snel dat ik weet wat me te wachten staat
grt stefan & monia
Geplaatst: 01 jul 2009 7:20
door Piet
Ik heb het over elk uitlaat systeem piper/tullet of other wise dat "beter" is dan de combinatie, standaard spruitstuk, 200 cell cat en Turbo einddemper.
Dat samen met een compressor is gemonteerd en dan +/- 245pk levert.
Dat gaat pas wat opleveren op moment dat de "cams" zijn aangepast/vervangen door betere. Cams zijn....? Dan maak je wel een sprong en kan een beter uitlaat systeem zijn werk doen.
Aldus HITec.
Dus geen worries voor Maik en Dominique.
Geplaatst: 01 jul 2009 7:35
door Gerard
Cams zitten op een camshaft=nokkenas.