Pagina 13 van 27
Geplaatst: 04 okt 2007 20:24
door markv

gepost in dezelfde minuut
Mark
Geplaatst: 04 okt 2007 20:26
door Maik
Kennen jullie elkaar ook goed ofzo?

Geplaatst: 07 okt 2007 19:27
door Maik
Nou, dit weekend behoorlijk wat geklust aan de speedy en het is gelukt, het spruitstuk zit er nu ook op
Wel wat weinig ruimte om lekker te sleutelen, zo tussen schutbord en de motor in, maargoed, het zit erop...
Vanavond de eerste 80km erop gezet, eerste 50km rustig aan gedaan om de ECU te laten wennen, geen vollast.
Daarna: gas erop! Precies wat Peter al eerder meldde: stuk meer vermogen bovenin

Deze wat ruwe grafiek van Peter geloof ik dus wel:
Nu nog die andere uitlaat erop! Nog even wachten...
Geplaatst: 07 okt 2007 19:36
door André R
Is alles goed gelukt Maik? Geen gekke dingen tegengekomen?
Ik heb gisteren m'n précat verwijderd en een nieuwe uitlaat gemonteerd. Ben d'r best happy mee!
Het is een S-power die je op de Duitse E-bay ziet. De tips zien er niet erg bijzonder mooi uit, maar het geluid is prima. Hij rochelt en kucht nu net als ik. Terugschakelen en op de motor afremmen is echt gaaf nu!
Ik zag alleen dat het motormanagement lampje is gaan branden. Ik moet de foutcode nog even uitlezen.
De pré-cat eruit zag ik eigenlijk tegenop, maar dat viel reuze mee. Koste me een half uurtje of zo. Niet boren, maar hakken met de schroevendraaier.
Nu de inlaat nog......
Ik heb ook nog met een kritisch oog naar het 2.0/2.4 uitlaatspruitstuk gekeken die ik had meebesteld. Maar ik geloof niet dat dat zin gaat hebben.....
Geplaatst: 15 okt 2007 16:15
door speedster
Ik heb problemen met het plaatsen van het spruitstuk.
Ik kom tegen mijn dynamo aan en dat kom doordat ik een 120 Ampere dyname heb en de nieuwere versie Speedster een 100Ampere dynamo.
Verschil is ongeveer 10mm.

Geplaatst: 15 okt 2007 18:02
door markv
Argh!

dat is niet zo mooi..
Las er van het weekend over op het z22se forum, blijkbaar zijn er dus idd verschillende dynamo's gebruikt op de motor
Misschien even zoeken op ebay of er toevallig andere dynamo te vinden is?
Mark
Geplaatst: 15 okt 2007 18:09
door Exmantaa
Tja, je zegt de oplossing zelf al...
De 100Ah dynamo plaatsen.

Heb even snel voor je bij
http://www.partsbase.nl naar die 100A dynamo gezocht, en je ziet dat deze in veel Opel modellen voorkomt.
Opel : Speedster : SPEEDSTER 2.2 16V. (108KW) Inj. : Starters en dynamo's : Dynamo
Bestelnummer:
DRB4010
Omschrijving:
Dynamo
Merk:
Remy
Bruto €:
378,00
Merk Model Type
Opel Astra-G Coupe ASTRA COUPE 2.2 16V. (108KW) Inj.
Opel Speedster SPEEDSTER 2.2 16V. (108KW) Inj.
Opel Astra-G Cabrio ASTRA 2.2 16V. CABRIO (108KW) Inj.
Opel Astra-G Hatchb ASTRA 2.2 16V. HB. (108KW) Inj.
Opel Astra-G Sedan ASTRA 2.2 16V. SEDAN (108KW) Inj.
Opel Astra-G Caravan ASTRA 2.2 16V. CAR. (108KW) Inj.
Opel Vectra-B II Sed VECTRA 2.2 16V. SEDAN (108KW) Inj.
Opel Vectra-B II HB VECTRA 2.2 16V. HB. (108KW) Inj.
Opel Vectra-B II Car VECTRA 2.2 16V. CAR. (108KW) Inj.
Opel Zafira ZAFIRA 2.2 16V. (108KW) Inj.
Opel Zafira ZAFIRA 2.2 16V. (108KW) Inj.
Geplaatst: 15 okt 2007 18:13
door speedster
Het is te herkennen aan de bevestiging van de dynamo.
Als de dynoma is bevestigd is met torx bouten is een 100 ampere versie en als de dynamo is bevestigd met m8 bouten dan is het een 120 ampere versie. Ik heb een Speedster uit 2001 en die hebben dus 120 ampere dynamo.
Geplaatst: 15 okt 2007 18:17
door speedster
Exmantaa schreef:Tja, je zegt de oplossing zelf al...
De 100Ah dynamo plaatsen.

Heb even snel voor je bij
http://www.partsbase.nl naar die 100A dynamo gezocht, en je ziet dat deze in veel Opel modellen voorkomt.
Opel : Speedster : SPEEDSTER 2.2 16V. (108KW) Inj. : Starters en dynamo's : Dynamo
Bestelnummer:
DRB4010
Omschrijving:
Dynamo
Merk:
Remy
Bruto €:
378,00
Merk Model Type
Opel Astra-G Coupe ASTRA COUPE 2.2 16V. (108KW) Inj.
Opel Speedster SPEEDSTER 2.2 16V. (108KW) Inj.
Opel Astra-G Cabrio ASTRA 2.2 16V. CABRIO (108KW) Inj.
Opel Astra-G Hatchb ASTRA 2.2 16V. HB. (108KW) Inj.
Opel Astra-G Sedan ASTRA 2.2 16V. SEDAN (108KW) Inj.
Opel Astra-G Caravan ASTRA 2.2 16V. CAR. (108KW) Inj.
Opel Vectra-B II Sed VECTRA 2.2 16V. SEDAN (108KW) Inj.
Opel Vectra-B II HB VECTRA 2.2 16V. HB. (108KW) Inj.
Opel Vectra-B II Car VECTRA 2.2 16V. CAR. (108KW) Inj.
Opel Zafira ZAFIRA 2.2 16V. (108KW) Inj.
Opel Zafira ZAFIRA 2.2 16V. (108KW) Inj.
Ik heb al gekeken op de zaak naar een nieuwe dynamo, maar daar zit weer een probleem met de poelie. Wij hebben een multi riem en er zijn ook versie's met V-riem. Prijs was geloof ik net in de 200€.
Geplaatst: 18 okt 2007 20:06
door Super7
Heren,
Ik wil in november beginnen aan deze mod, maar heb na 2 x lezen van alle posts nog wat vragen en dubbel-checks. Kunnen jullie me helpen (just to be sure)
Ik heb een 2001 Speedster 2.2 met een JanSpeed uitlaat, précat eruit en een zelfgebouwde luchtfilter (
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2332 )
Ik heb dus waarschijnlijk een 120 ampere dynamo, die moet ik vervangen door een 100 ampere dynamo, kost min. 200,-
De gasklep kan hetzelfde origineel blijven.
Daarnaast moet ik enkel het inlaatspruitstuk vervangen en kopen. (Opel dealer Nefkens in Amersfoort weet wat we moeten hebben?)
Nieuwe pakking maken voor de EGR klep.
Tevens de luchtklep in de vacuumleiding naar de rembekrachtiger vervangen door 564607.
Een adapterplaat laten maken voor de ECU.
Tot slot een dosis lef, moed en de beschrijving van Mark (en m'n pa oud-Ford monteur)
Wat is dan het te verwachten vermogen? Moet je daarna je auto nog laten chippen, of begrijpt de ECU unit op een gegeven moment vanzelf wat er aan de hand is?
Ik weet dat het een hoop vragen zijn, maar hoop op jullie hulp!
THNX.
Geplaatst: 19 okt 2007 5:32
door markv
Zo te zien klopt dat lijstje wel.
Qua verwacht vermogen zal je dan zeker in de buurt zitten van de resultaten die ik heb gehaald met mijn setup. Is lastig te voorspellen hoeveel het exact is, want je weet niet wat de beperkende factor op het moment is.
Een remap is niet nodig, maar kan wel nuttig zijn als je er extra vermogen uit wilt halen. Maar die remap zou dan wel afgestemd moeten zijn op jouw auto met de wjizigingen die je hebt doorgevoerd.
Mark
Geplaatst: 19 okt 2007 5:50
door RCduck7
Komt dat geval met die alternator er nog bij, dat wist ik niet tot ik op het engels forum de foto's ervan zag.
Ik kan het niet zien of het een 120A of 100A is zonder te gaan demonteren.
Ging normaal de mod zelf gaan doen maar het ziet er meer en meer naar uit dat ik het laat doen.
Op welk bedrag zou ik ongeveer kunnen rekenen om het te laten doen?
Zonder de kostprijs van een (eventueele) alternator en inlaat spruitstuk meegeteld.
Geplaatst: 19 okt 2007 7:13
door Maik
Als je alle spullen zelf aanlevert, dus ook de ECU montageplaat, dan is een beetje handige sleutelaar er wel 8uur mee bezig. Ga niet af op de schattingen van Vocky op het z22se forum, want hij kan heel die motor wel dromen.
Ik weet niet waar je het laat doen, maar doe het uurloon maal 8 en je komt een aardig eind denk ik

Geplaatst: 19 okt 2007 21:51
door Super7
PS is er nog bijzonder gereedschap noodzakelijk?
Geplaatst: 20 okt 2007 6:53
door Maik
Niet echt, alhoewel een uitgebreid "doppensetje" wel aan te raden is. Ook lange doppen zijn handig, omdat bij sommige verbindingen wat stukken schroefdraad uitsteken.
Ook een schroevendraaierhandvat voor op doppen te klikken is handig.
Voor de rest ook een magneetje aan een stokkie, want ik heb vaak wat iets naar beneden laten donderen en dan moet je vissen
