Pagina 13 van 15

Geplaatst: 22 nov 2010 14:41
door rayz25
Je moet is wat meer rijden met die bak ik zie je nooit.

Geplaatst: 22 nov 2010 15:37
door Co'tje
rayz25 schreef:Je moet is wat meer rijden met die bak ik zie je nooit.
Of je kijkt niet op de juiste plekken.........

Rij best veel kilometers voor iemand die 1 km van zijn werk woont.

Geplaatst: 22 nov 2010 16:59
door Exmantaa
Ah, een vervolg dus. :D

Ben wel benieuwd hoe dit straks met die korte ketting en de ecu mapping verder gaat.

SUCCES!
(En als je nog specifiek dingen voor de SC ombouw wilt weten moet je maar even PB sturen. :wink: )

Geplaatst: 22 nov 2010 18:33
door Co'tje
Exmantaa schreef:Ah, een vervolg dus. :D

Ben wel benieuwd hoe dit straks met die korte ketting en de ecu mapping verder gaat.

SUCCES!
(En als je nog specifiek dingen voor de SC ombouw wilt weten moet je maar even PB sturen. :wink: )
Die PB's gaan zeker komen..... :)


Helaas komen in mijn plan de extra ECU en de verkorte ketting te vervallen. Daar ga ik niet uitkomen ben ik bang.

Ik ga in eerste instantie voor een oplossing met de volgende zaken:
- blok zoals Treertje dat uitstekend heeft opgebouwd
- remap en dyno van Klasen
- LSJ SC set
- intercooler met dual pass plate
- 2,5 inch tullett
- gladde balansassen
- afgedraaid vliegwiel
- sportkoppeling
Dat moet in mei draaien

Na een jaartje (of twee) sturen zit ik aan het volgende te denken:
- verbeterde koeling motorruimte
- 3 inch Tullett
- Harrop charger
- twee snelle nokkenassen met aangepaste klepveren, klepstoters en kop voor hogere toeren
- stage 3 ecu remap van Courtney/Klasen

Mooie ambitie........ nu aan de slag om de onderdelen te vinden. Eind januari beginnen met opbouwen (als de verbouwing thuis klaar is).

Geplaatst: 22 nov 2010 20:15
door the-duke
Ik heb er helemaal zin in om dit project te volgen! Gefeliciteerd.
Wel gemiste kans natuurlijk dat je niet voor turbo gaat :wink:

Gr,
the Duke

Geplaatst: 22 nov 2010 20:28
door Smiley
the-duke schreef:Wel gemiste kans natuurlijk dat je niet voor turbo gaat :wink:
Ik geloof dat Co ermee het circuit op wil, en dan is een SC wat controleerbaarder.

Geplaatst: 22 nov 2010 20:51
door Co'tje
Smiley schreef:Ik geloof dat Co ermee het circuit op wil, en dan is een SC wat controleerbaarder.
Klopt. Het vermogen en koppelverloop van een SC vind ik geweldig.

Heb ook een 2.0 turbo transplant overwogen, maar een turbo durf ik toch niet aan op het circuit.

Geplaatst: 22 nov 2010 20:53
door Co'tje
the-duke schreef:Ik heb er helemaal zin in om dit project te volgen! Gefeliciteerd.
Wel gemiste kans natuurlijk dat je niet voor turbo gaat :wink:

Gr,
the Duke
Het doel is eigelijk heel simpel: alle oranje speedsters in Nederland boven de 240PK :lol:

Geplaatst: 22 nov 2010 23:01
door Exmantaa
240 is kinderspel. Ik zit hier toch zeker over de 300pk te denken.
Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head. :wink:

Heb je de originele balansassen er nog bij gekregen? Zo ja dan zou ik deze simpel afkorten en voor alleen de loze asstompen/tandwielen gaan. Stukken goedkoper!. (Moet hier weer even terugzoeken maar dacht dat hier de achterste lagers met dezelfde lange plug waren afgestopt. Even de vraag nog of je deze er ook weer simpel uit krijgt...)

Geplaatst: 23 nov 2010 5:13
door sooike
Exmantaa schreef: Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head. :wink:
Ook vast een mooi project om te volgen........ :wink:

Geplaatst: 23 nov 2010 10:04
door Smiley
Exmantaa schreef:Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head. :wink:
Das mooi. Ik ben wel geintereseerd in je huidige SC.
300 is wel een 3" uitlaatlijn he. Gelijk van 2" naar 3" :wink:

Geplaatst: 23 nov 2010 11:01
door Exmantaa
Meningen over een 3" uitlaat voor 300pk zijn wat verdeeld. Denk dat je met een goede 2,5" erg ver moet komen => http://www.cobaltss.com/forums/showthread.php?t=2214

Net een Tullet 2,5" demper gescoord, dus eens zien wat dat doet met mijn huidige pk-tjes. 8)

Geplaatst: 26 nov 2010 19:58
door Co'tje
Exmantaa schreef:Meningen over een 3" uitlaat voor 300pk zijn wat verdeeld. Denk dat je met een goede 2,5" erg ver moet komen => http://www.cobaltss.com/forums/showthread.php?t=2214

Net een Tullet 2,5" demper gescoord, dus eens zien wat dat doet met mijn huidige pk-tjes. 8)
Ik ga starten met mijn 2,5 inch tullett systeem. Dan zullen we kijken hoeveel we eruit kunnen persen.

De neutrale balansassen zijn onderweg, belangrijkste nog missende deel voor het blok. Gelijk een dual-pass plate mee laten komen (www.zzperformance.com).

Nu de rest bij elkaar zoeken.

Geplaatst: 26 nov 2010 23:22
door Exmantaa
2,5" Tullett moet voldoende zijn voor het blower maximum van zo'n 300pk.

Die ZZP dual pass is een hele mooie voor niet teveel. Neem aan dat je ook gelijk hun eigen neutral balacer shafts gekocht hebt? (Zullen prima werken, maar ik ga toch liever voor de zaagoptie van €0,00. :D )
Heb je daar ook gelijk een kleinere SC poelie besteld??

Geplaatst: 27 nov 2010 8:08
door Co'tje
Exmantaa schreef:2,5" Tullett moet voldoende zijn voor het blower maximum van zo'n 300pk.

Die ZZP dual pass is een hele mooie voor niet teveel. Neem aan dat je ook gelijk hun eigen neutral balacer shafts gekocht hebt? (Zullen prima werken, maar ik ga toch liever voor de zaagoptie van €0,00. :D )
Heb je daar ook gelijk een kleinere SC poelie besteld??
Ik heb een blower op het oog. Maar wil eerst weten of er een standaard, ZZP of Intense hub op zit. Dat wacht ik even af, dan bestellen. Zit aan een 3inch te denken. Welke maat poelie heb jij erop?

De zaagoptie niet gekozen omdat ik met de distributieketting geen enkel risico wil lopen. Bij een misser is de schade niet te overzien...