Pagina 13 van 16
Geplaatst: 01 jul 2009 7:46
door Arno
Maik schreef:Gelukt! bedankt voor alle tips
Alleen de steunen losbouten van de demper met 1 bout/moer per steun lijkt het?
Originele demper zit als ik me goed herinner met loose beugels vast die je er af kunt halen. 2 moertjes per stuk..
Of ze zitten vastgeroest...
Als deze los zijn, dan kan de demper er onderuit en dan kan je de ophangrubber losmaken vanm de auto. Aan de auto zelf zitten de beugels/rubbers met 2 boutjes vast.
De nieuwe demper is als het goed is uit 1 stuk (geen losse beugeltjes). Moet je misschien het hitteschild wat inknippen om die er in te krijgen.
Arno, Nimbus heb ik al liggen, had die tip al eerder gelezen. Nu even inschatten hoeveel van de standaard isolatie ik weg ga snijden/knippen.
Wegknippen? Is niet nodig. Gewoon nimbus er overheen monteren. Da's wel zo handig.
Heb jij morgenavond nog iets te doen anders?

Leiderdorp is dan weer het middelpunt van ultieme speedstertjoening
Ben ik nog aan het werk (je weet wel.. het soort voor een baas en zo

, dus da's effe lastig..
Gelijk nog maar weer een vraag, is hier toch gratis: hoe heet dat vet wat Mark toen gebruikt heeft voor op het schroefdraad van de lambda sensoren?
Is van het merk 'Womi', donkergrijs van kleur en heet 'montagepasta' en in de vorm van een pen/tube.
Belangrijkste mbt. de lambda sensors is dat het smeer cq. anti-seize middel vrij is van zware metalen en tot hoge temperaturen aan kan. Kopervet zonder het koper zeg maar
Bye, Arno.
Geplaatst: 01 jul 2009 8:16
door Elise
Arno schreef:Belangrijkste mbt. de lambda sensors is dat het smeer cq. anti-seize middel vrij is van zware metalen en tot hoge temperaturen aan kan. Kopervet zonder het koper zeg maar

Loctite 51609 is ook metaal vrij en misschien wat makkelijker te verkrijgen.
Geplaatst: 01 jul 2009 10:43
door Exmantaa
Dominique schreef:piet schreef:
Ik zou het eigenlijk 1 moeten doen. Volgens HITec gaat deze uitlaat namelijk onze compressors 0,0 extra pk's geven.

Exmanta, die uitlaat is in dit geval de "Tullett 3" full system.
http://www.muncher.org.uk/exhaust/
Die Tullett 3" ziet er mooi uit, maar zal inderdaad weinig spectaculairs brengen t.o.v. een goed flowend 2,5" systeem.
(Alhoewel 254PK niet verkeerd is:
http://www.vx220.org.uk/forums/Up-To-St ... 80169.html)
Wat betreft demper de/montage: Als je toch een andere demper monteerd met "gefixeerde bevestigingen" kun je gelijk al bij demontage het hitteschild inknippen. Dat gaat dan een stuk vlotter.

Geplaatst: 01 jul 2009 13:43
door Dominique
De kant aan de 180graden bocht, de demper in, heeft een bolted-on support.
Ik heb inmiddels beide 3" en 2,5" in handen gehad. Die halve inch is echt een wereld van verschil!! Wanneer je een SC-2.2 blokje door een Miltec hoort ademen alsof hij zwaar astma heeft, kan ik alleen maar heel positieve verwachtingen hebben bij een 3" systeem.
Voor een nauwelijks getunde 2.2 is een 2,5" misschien al over-done. Ik verwacht dat bij elke volgende tuning investering ik meer rendement haal en dat de uitlaat voorlopig niet de bottleneck in het totale systeem zal zijn.
Geplaatst: 01 jul 2009 13:59
door Exmantaa
Praat je nu over een NA-Milltek of de Turbo versie? Want daar zit nogal wat verschil tussen.
En uiteraard ook wat voor Kat en voorpijp er verder onder hangt...
Geplaatst: 01 jul 2009 14:11
door Arno
Exmantaa schreef:
En uiteraard ook wat voor Kat en voorpijp er verder onder hangt...
Ja.. De standaard downpipe naar kat verbinding is een schamele 1 7/8" diameter... Als iemand die er nog op heeft en een SC er op, dan ga je met 2.5 of zelfs 3" echt wel verschil merken..
Ik kan me heel goed voorstellen dat er een sloot koppel bij gaat komen in het midden en hogere toerengebied.
Gezien de ervaringen van Mark zou ik 2.5" trouwens helemaal niet als overkill beschouwen op een N/A als het het hele traject (dus downpipe+kat+demper) deze maat heeft.
Bye, Arno.
Geplaatst: 01 jul 2009 14:49
door Maik
Arno schreef:Maik schreef:Gelukt! bedankt voor alle tips
Alleen de steunen losbouten van de demper met 1 bout/moer per steun lijkt het?
Originele demper zit als ik me goed herinner met loose beugels vast die je er af kunt halen. 2 moertjes per stuk..
Of ze zitten vastgeroest...
Ah, ik kon er zo snel maar 1 zien per steun... even goed bekijken.
Ik heb ook maar een busje roestschok gekocht, en dat werkte goed op de eerste moer in ieder geval
Arno schreef:
Als deze los zijn, dan kan de demper er onderuit en dan kan je de ophangrubber losmaken vanm de auto. Aan de auto zelf zitten de beugels/rubbers met 2 boutjes vast.
De nieuwe demper is als het goed is uit 1 stuk (geen losse beugeltjes). Moet je misschien het hitteschild wat inknippen om die er in te krijgen.
Arno, Nimbus heb ik al liggen, had die tip al eerder gelezen. Nu even inschatten hoeveel van de standaard isolatie ik weg ga snijden/knippen.
Wegknippen? Is niet nodig. Gewoon nimbus er overheen monteren. Da's wel zo handig.
Ik moet even kijken hoe het uitkomt, maar het nieuwe spruitstuk lijkt me wat dikker dan de oude, dus dan is het misschien wel lekker om het oude weg te halen, scheelt weer 2cm ofzo...
Arno schreef:
Heb jij morgenavond nog iets te doen anders?

Leiderdorp is dan weer het middelpunt van ultieme speedstertjoening
Ben ik nog aan het werk (je weet wel.. het soort voor een baas en zo

, dus da's effe lastig..
Ach, avondje vrij is toch ook weleens lekker?
Arno schreef:
Gelijk nog maar weer een vraag, is hier toch gratis: hoe heet dat vet wat Mark toen gebruikt heeft voor op het schroefdraad van de lambda sensoren?
Is van het merk 'Womi', donkergrijs van kleur en heet 'montagepasta' en in de vorm van een pen/tube.
Belangrijkste mbt. de lambda sensors is dat het smeer cq. anti-seize middel vrij is van zware metalen en tot hoge temperaturen aan kan. Kopervet zonder het koper zeg maar
Bye, Arno.
Thanks, eens kijken of ik toch ergens wat te pakken kan krijgen, misschien die loctite anders...
Geplaatst: 01 jul 2009 14:59
door Piet
Arno schreef:
Ja.. De standaard downpipe naar kat verbinding is een schamele 1 7/8" diameter... Als iemand die er nog op heeft en een SC er op, dan ga je met 2.5 of zelfs 3" echt wel verschil merken..
Ik hoop het ook. Maar we gaan het binnenkort merken. Alleen zou een meeting een stuk objectiever zijn. Het is eigenlijk ook heel belangrijk aangezien de software aangepast zou moeten worden als het systeem meer dan 10 pk extra levert.
Geplaatst: 01 jul 2009 15:09
door allen
Piet, als je wilt, kun je voor je je spruitstuk monteert wel even de performancebox in de auto hangen. Na de montage nog een keer en dan heb je een leuke indicatie van de winst. Kost je alleen wat brandstof.

Geplaatst: 01 jul 2009 19:17
door Dennizz
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik Maik gisteravond langs hoorde brullen, maar het bleef bij de HSL lijn

....
Sleutelse nog even

Geplaatst: 02 jul 2009 7:15
door Maik
Het spruitstuk krijgen we niet op z'n plek
Dit vraagt om rigoureuze maatregelen...
OF de waterpomp uitbouwen (kan dat vanaf de buitenkant? Lijkt mij wel moeten kunnen...).
OF de rear clam eraf...
Ik denk dat het het laatste gaat worden... Dominique, maak je borst maar nat!

Geplaatst: 02 jul 2009 7:17
door Piet
allen schreef:Piet, als je wilt, kun je voor je je spruitstuk monteert wel even de performancebox in de auto hangen. Na de montage nog een keer en dan heb je een leuke indicatie van de winst. Kost je alleen wat brandstof.

Mmm daar meet je toch geen PK's mee. Maar we kunnen het wel eens een keer meten, voor wat het waard is. Maar eerst moet mijn compressor klep worden vervangen want die van mij is kapot.
Geplaatst: 02 jul 2009 7:17
door allen
Geplaatst: 02 jul 2009 7:19
door Piet
Geplaatst: 02 jul 2009 7:36
door Maik
Wees gerust Piet, Pascal is een meester in het verwijderen van de clams... het monteren alleen niet
