Geplaatst: 28 mar 2010 13:40
mmm... Maik, de ESR800 is niet te vergelijken met de RS14 maar met de RS42... daar zit nogal een verschil 

De Nederlandse Opel Speedster Club
http://www.speedsterclub.nl/forum/
Dat weet ik Yvo. Wat ik altijd begrepen heb van de RS42 is dat ze geen lichtjaren van de RS14's af zitten (begrijp me goed, ik heb zelf alleen ervaring met de RS14's).YvoTuk schreef:mmm... Maik, de ESR800 is niet te vergelijken met de RS14 maar met de RS42... daar zit nogal een verschil
Vanavond een blokje om gedaan en wat fanatiek geremd. Als je echt hard trapt vertraagt die wel, maar dat was met standaard blokken ook zo. Net als de leg press @ 140 kgMaik schreef:Kom maar eens met die rode kadett van mij rijden, dan weet je wat de RS14's doen. Dat zou toch echt goed genoeg moeten zijn, in ieder geval vergeleken met de standaard meuk. Ik ben toch bang dat de "goedkope Pagids" van Yvo niet echt vergelijkbaar zijn met de real stuff...Dennizz schreef:mmm... Ik heb die goedkope versie van de rs42 van Yvo. Maar ben er nu niet tevreden mee en ze gaan eraf.
De 1 zegt dat de RC5+ beter zijn dan de pagid rs14 en nu is er iemand die geen verschil merkt tussen de rs42 en de rc5+. Tja, wat moet je nou geloven
Heb je trouwens na al die suffe winterkilometers die blokken van jou al eens echt goed op z'n sodemieter gegeven? Zijn ze niet gewoon verglaasd? Even 5x achter elkaar van 160-50km/u remmen, en dan VOL(Dat wordt een ritje N11 vannacht
).
Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar ik heb de OMP Competitions en ik zou echt niet weten wat je meer van remblokken moet verwachtenDe keus is bijna gevallen op de RC5+.
Lijkt me niet helemaal in orde, want met mijn ordinaire (standaard volgens mij) blokjes remt het ook gewoon normaal.Maik schreef:Nou, vanmiddag even in die bak van Dennizzzz gereden en ik moet zeggen, die remmen zijn niet beroerdnee, ze zijn slechter dan dat
![]()
Even serieus, ik denk dat er wat mis is met die blokken, op koude vochtige weg kon ik met moeite 1 wieltje aan het blokkeren krijgen (ABS was uitgeschakeld). Heel veel pedaalkracht nodig. Dennis kreeg weer wat moed toen hij een stukje in mijn kuipje reed, het kan dus wel (speedster die goed remt).
@Dominique: dat is niet helemaal waar, want de OMP's die De Graaf bedoelt zijn toch ook best goede blokken, voor een hele mooie prijs. Ik heb er geen circuitervaring mee, was de auto van Mark waar ik in reed, maar op de straat was het toen (voor die 20km's ofzo) zeer oke.the-duke schreef:Denizz zei:Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar ik heb de OMP Competitions en ik zou echt niet weten wat je meer van remblokken moet verwachtenDe keus is bijna gevallen op de RC5+.![]()
Misschien ook het overwegen waard..
Gr,
The Duke
Inmiddels ook meegereden en waren ook stukken beter dan die van mij. Ik heb wel het idee dat de rs14 iets meer hapt met minder pedaaldruk.Ik wil je niet verder aan het twijfelen brengen, maar ik heb de OMP Competitions en ik zou echt niet weten wat je meer van remblokken moet verwachten thumb up
Misschien ook het overwegen waard..
Gr,
The Duke
Niet vervelend bedoeld hoor maar weet je wel wat echt remmen is? Bijna iedereen klaagt al jaren over de standaard set-up van de remmen van de Speedster. Of ze zijn allemaal stuk, of jij denk dat je hard remt? (misschien heb je stiekem wel andere blokken eronderLijkt me niet helemaal in orde, want met mijn ordinaire (standaard volgens mij) blokjes remt het ook gewoon normaal.
Doet die rembekrachtiger het wel????
(even pompen met motor af, daarna starten met voet op rem. Moet je verschil kunnnen voelen.)
Ik dacht: rs14 is voor het circuit (hoge temperaturen aankunnen etc.) en de rs42 is voor de straat (verbranden bij circuit gebruik)Ik ben niet helemaal je remblokken historie gaan teruglezen, maar ik begrijp er uit dat je concessies hebt gedaan vanuit financieel oogpunt met de eerder gekochte blokken. Waar op zich niets mis mee is, want over het algemeen is geld ook de reden om concessies te doen.
Wellicht kan wat betreft remblokken hier de conclussie zijn dat goedkoop eigenlijk gewoon duurkoop is, naast het veiligheidsaspect
Precies, eerste week een paar keer onverwacht blokkeerde wielen. Nu lukt het geen eens als je het wilt! Toen ik ze er net op had zitten vertelde iemand me al welk scenario ik inging... Ik geloofde hem toen absoluut niet omdat die op dat moment super remde, maar inmiddelsDenthrax schreef:Pfew ben ik 'blij'. Ik heb namelijk net hetzelfde als Dennizz met mijn ESR800 blokken. Ik begon ondertussen al te denken dat het probleem ergens anders zou liggen door het feit ik ook soms bijna niks van remkracht had bij koude remmen.
Toen de blokken nieuw waren remden deze perfect, nu zit ik bijna halfweg en beginnen ze slechter en slechter te worden.
Helaas zal ik Clastres nog moeten rijden met deze blokkenVolgende week bestel ik ook meteen RC5+ !