Inlaatspruitstuk en TB

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Super7 schreef:PS is er nog bijzonder gereedschap noodzakelijk?
Sleutel of dop 8 voor de achterklep.
Schroevendraaier voor de luchtbuis en een zijknip tang.
Sleutel 10 of dop 10 voor diverse werkzaam heden.
Een pijpsleutel is ook wel makkelijk voor de twee moeren van het spruitstuk te verwijderen.
Sleutel of dop 13 voor de egr-pijp.
Boor voor de torxbout uit te boren van de ECU.
Een torx met een gaatje in het midden voor de ECU.
Ster schroevendraaier voor de dynamo.
Sleutel of dop 15 voor de dynamo.
speedster

Bericht door speedster »

RCduck7 schreef:Komt dat geval met die alternator er nog bij, dat wist ik niet tot ik op het engels forum de foto's ervan zag.
Ik kan het niet zien of het een 120A of 100A is zonder te gaan demonteren.
Ging normaal de mod zelf gaan doen maar het ziet er meer en meer naar uit dat ik het laat doen.
Op welk bedrag zou ik ongeveer kunnen rekenen om het te laten doen?
Zonder de kostprijs van een (eventueele) alternator en inlaat spruitstuk meegeteld.
Ik heb gewoon de oude dynamo gebruikt met een beetje modificatie aan de dynamo en het spruitstuk. (Slijptol) :oops:
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Porting And Polishing The Throttle Body, On my NA
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... opic=58258

Andyroo is net als aan het vijlen geweest aan zijn TB en is lijkt verbijsterd over het resultaat.

Mark, is nu toch de moeite waard om je uitgevijlde TB nog eens te proberen nu je ECU geflasht is....

Ik ben erg benieuwd. Als het zo is pak ik de TB en inlaat in 1x beet.
Opel Speedster 2.2 zwart
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Verschil van de throttlebody klopt ook hoor, je merkt het echt HEEL goed.

Ik moet eerst nog wat km's op de teller zetten, wil wel dat de fuel trim weer een beetje op orde is. Dan even kijken wat de andere 58mm gaat doen :)

Mark
C30-94@0.55bar
RCduck7
Actief lid

Bericht door RCduck7 »

Mark, kun je zeggen hoeveel milimeter de afgeveilde gasklep nu bedraagt tov de originele? Krijg je nog af en toe foutmeldingen?
Zo kan ik inschatten hoeveel er aan geveild mag worden om geen foutmelding te kunnen krijgen (hoop ik).
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

:shock:

Mark, ECU geflashed?
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

RCduck7 schreef:Mark, kun je zeggen hoeveel milimeter de afgeveilde gasklep nu bedraagt tov de originele? Krijg je nog af en toe foutmeldingen?
Zo kan ik inschatten hoeveel er aan geveild mag worden om geen foutmelding te kunnen krijgen (hoop ik).
Gezien de welvingen in het huis kan ik me niet voorstellen dat je een direct verband kan leggen tussen de hoeveelheid verwijderd materiaal en het wel of niet optreden van een code. Overigens is de diameter van de gasklep natuurlijk niet veranderd, de klep is nog steeds 58mm :wink:

Ik krijg nu geen foutmeldingen omdat ik met mijn originele 58mm gasklep rij :). Daarmee geen issue's.
Maik schreef: :shock:

Mark, ECU geflashed?
Yup, helemaal terug naar origineel. Code die er in 2005 in gezet is die uiteindelijk geen winst opleverde heb ik weer laten vervangen door origineel. Wil even kijken of dat wellicht nog iets verschil maakt met de foutcode op de gasklep. Even alles uitsluiten zeg maar.

Mark
C30-94@0.55bar
Maik

Bericht door Maik »

Ah, oke...
Wanneer gaan we trouwens het EDS progje van Peter (Speedster) hacken en op onze speedsters zetten Mark? Peter weet alleen nog van niets... :wink:
Afbeelding
speedster

Bericht door speedster »

Maik schreef:Ah, oke...
Wanneer gaan we trouwens het EDS progje van Peter (Speedster) hacken en op onze speedsters zetten Mark? Peter weet alleen nog van niets... :wink:
:o :wink:
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

Speerke schreef:De tekening is denk geen enkel probleem. Ik heb deze niet zelf gemaakt (alleen in klad), maar denk dat de tekenaar hier geen probleem mee zal hebben. Ik spreek hem zaterdag weer.

Maar ik zou nog ff wachten. Zoals in een eerdere post is te lezen, is het nog niet helmaal naar mijn zin. Er zit namelijk een irritant fluitgeluidje in het deellast gebied. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de overgang van de 58mm TB naar het inlaat spruitstuk. Ik ga hier een verloop stuk voor maken en kijken of het dan is opgelost. Als dit het geval is, dan neem ik dit meteen mee in het ontwerp.
Hoe staat het er mee, heb ook intresse in de tekening/ontwerp van het plaatje.

Gr, Martin
Maik

Bericht door Maik »

Ik heb zelf het gat in de plaat 68mm gemaakt, zodat hij ook gelijk goed is als eventueel de 68mm TB erop gaat later. Ik heb geen last van fluitgeluiden...
Afbeelding
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Mark, heb jij je gevijlde 58mm klep al weer gemonteerd?
Opel Speedster 2.2 zwart
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Yup, ik heb hem erop gehad na het flashen van de ECU.

En conclusie is dus dat ik m'n werk blijkbaar te goed heb gedaan.. Nog steeds dezelfde melding, dus feitelijk teveel lucht..

Mark
C30-94@0.55bar
Speerke
Actief lid

Bericht door Speerke »

Martin schreef:
Speerke schreef:De tekening is denk geen enkel probleem. Ik heb deze niet zelf gemaakt (alleen in klad), maar denk dat de tekenaar hier geen probleem mee zal hebben. Ik spreek hem zaterdag weer.

Maar ik zou nog ff wachten. Zoals in een eerdere post is te lezen, is het nog niet helmaal naar mijn zin. Er zit namelijk een irritant fluitgeluidje in het deellast gebied. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de overgang van de 58mm TB naar het inlaat spruitstuk. Ik ga hier een verloop stuk voor maken en kijken of het dan is opgelost. Als dit het geval is, dan neem ik dit meteen mee in het ontwerp.
Hoe staat het er mee, heb ook intresse in de tekening/ontwerp van het plaatje.

Gr, Martin
Nog niet aan toegekomen.

Er zijn overigens al een heleboel mensen die de adapter plaat gebruiken en het lijkt erop dat niemand er last van heeft...
Less Is More
André R
Mega lid

Bericht door André R »

Welke dikte moet ik nemen voor de aluminium bevestigingsplaat? Kan ik het gat 61mm laten? Of 68 maken?

Thanks.
Opel Speedster 2.2 zwart
Plaats reactie