Pagina 14 van 27
Geplaatst: 21 okt 2007 12:56
door speedster
Super7 schreef:PS is er nog bijzonder gereedschap noodzakelijk?
Sleutel of dop 8 voor de achterklep.
Schroevendraaier voor de luchtbuis en een zijknip tang.
Sleutel 10 of dop 10 voor diverse werkzaam heden.
Een pijpsleutel is ook wel makkelijk voor de twee moeren van het spruitstuk te verwijderen.
Sleutel of dop 13 voor de egr-pijp.
Boor voor de torxbout uit te boren van de ECU.
Een torx met een gaatje in het midden voor de ECU.
Ster schroevendraaier voor de dynamo.
Sleutel of dop 15 voor de dynamo.
Geplaatst: 21 okt 2007 12:58
door speedster
RCduck7 schreef:Komt dat geval met die alternator er nog bij, dat wist ik niet tot ik op het engels forum de foto's ervan zag.
Ik kan het niet zien of het een 120A of 100A is zonder te gaan demonteren.
Ging normaal de mod zelf gaan doen maar het ziet er meer en meer naar uit dat ik het laat doen.
Op welk bedrag zou ik ongeveer kunnen rekenen om het te laten doen?
Zonder de kostprijs van een (eventueele) alternator en inlaat spruitstuk meegeteld.
Ik heb gewoon de oude dynamo gebruikt met een beetje modificatie aan de dynamo en het spruitstuk. (Slijptol)

Geplaatst: 22 okt 2007 13:57
door André R
Porting And Polishing The Throttle Body, On my NA
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... opic=58258
Andyroo is net als aan het vijlen geweest aan zijn TB en is lijkt verbijsterd over het resultaat.
Mark, is nu toch de moeite waard om je uitgevijlde TB nog eens te proberen nu je ECU geflasht is....
Ik ben erg benieuwd. Als het zo is pak ik de TB en inlaat in 1x beet.
Geplaatst: 22 okt 2007 15:38
door markv
Verschil van de throttlebody klopt ook hoor, je merkt het echt HEEL goed.
Ik moet eerst nog wat km's op de teller zetten, wil wel dat de fuel trim weer een beetje op orde is. Dan even kijken wat de andere 58mm gaat doen
Mark
Geplaatst: 22 okt 2007 16:58
door RCduck7
Mark, kun je zeggen hoeveel milimeter de afgeveilde gasklep nu bedraagt tov de originele? Krijg je nog af en toe foutmeldingen?
Zo kan ik inschatten hoeveel er aan geveild mag worden om geen foutmelding te kunnen krijgen (hoop ik).
Geplaatst: 22 okt 2007 17:26
door Maik
Mark, ECU geflashed?
Geplaatst: 22 okt 2007 18:19
door markv
RCduck7 schreef:Mark, kun je zeggen hoeveel milimeter de afgeveilde gasklep nu bedraagt tov de originele? Krijg je nog af en toe foutmeldingen?
Zo kan ik inschatten hoeveel er aan geveild mag worden om geen foutmelding te kunnen krijgen (hoop ik).
Gezien de welvingen in het huis kan ik me niet voorstellen dat je een direct verband kan leggen tussen de hoeveelheid verwijderd materiaal en het wel of niet optreden van een code. Overigens is de diameter van de gasklep natuurlijk niet veranderd, de klep is nog steeds 58mm
Ik krijg nu geen foutmeldingen omdat ik met mijn originele 58mm gasklep rij

. Daarmee geen issue's.
Maik schreef:
Mark, ECU geflashed?
Yup, helemaal terug naar origineel. Code die er in 2005 in gezet is die uiteindelijk geen winst opleverde heb ik weer laten vervangen door origineel. Wil even kijken of dat wellicht nog iets verschil maakt met de foutcode op de gasklep. Even alles uitsluiten zeg maar.
Mark
Geplaatst: 22 okt 2007 19:29
door Maik
Ah, oke...
Wanneer gaan we trouwens het EDS progje van Peter (Speedster) hacken en op onze speedsters zetten Mark? Peter weet alleen nog van niets...

Geplaatst: 22 okt 2007 19:47
door speedster
Maik schreef:Ah, oke...
Wanneer gaan we trouwens het EDS progje van Peter (Speedster) hacken en op onze speedsters zetten Mark? Peter weet alleen nog van niets...


Geplaatst: 12 nov 2007 10:46
door Martin
Speerke schreef:De tekening is denk geen enkel probleem. Ik heb deze niet zelf gemaakt (alleen in klad), maar denk dat de tekenaar hier geen probleem mee zal hebben. Ik spreek hem zaterdag weer.
Maar ik zou nog ff wachten. Zoals in een eerdere post is te lezen, is het nog niet helmaal naar mijn zin. Er zit namelijk een irritant fluitgeluidje in het deellast gebied. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de overgang van de 58mm TB naar het inlaat spruitstuk. Ik ga hier een verloop stuk voor maken en kijken of het dan is opgelost. Als dit het geval is, dan neem ik dit meteen mee in het ontwerp.
Hoe staat het er mee, heb ook intresse in de tekening/ontwerp van het plaatje.
Gr, Martin
Geplaatst: 12 nov 2007 11:16
door Maik
Ik heb zelf het gat in de plaat 68mm gemaakt, zodat hij ook gelijk goed is als eventueel de 68mm TB erop gaat later. Ik heb geen last van fluitgeluiden...
Geplaatst: 12 nov 2007 11:36
door André R
Mark, heb jij je gevijlde 58mm klep al weer gemonteerd?
Geplaatst: 12 nov 2007 16:32
door markv
Yup, ik heb hem erop gehad na het flashen van de ECU.
En conclusie is dus dat ik m'n werk blijkbaar te goed heb gedaan.. Nog steeds dezelfde melding, dus feitelijk teveel lucht..
Mark
Geplaatst: 13 nov 2007 20:55
door Speerke
Martin schreef:Speerke schreef:De tekening is denk geen enkel probleem. Ik heb deze niet zelf gemaakt (alleen in klad), maar denk dat de tekenaar hier geen probleem mee zal hebben. Ik spreek hem zaterdag weer.
Maar ik zou nog ff wachten. Zoals in een eerdere post is te lezen, is het nog niet helmaal naar mijn zin. Er zit namelijk een irritant fluitgeluidje in het deellast gebied. Ik denk dat dit wordt veroorzaakt door de overgang van de 58mm TB naar het inlaat spruitstuk. Ik ga hier een verloop stuk voor maken en kijken of het dan is opgelost. Als dit het geval is, dan neem ik dit meteen mee in het ontwerp.
Hoe staat het er mee, heb ook intresse in de tekening/ontwerp van het plaatje.
Gr, Martin
Nog niet aan toegekomen.
Er zijn overigens al een heleboel mensen die de adapter plaat gebruiken en het lijkt erop dat niemand er last van heeft...
Geplaatst: 28 nov 2007 14:07
door André R
Welke dikte moet ik nemen voor de aluminium bevestigingsplaat? Kan ik het gat 61mm laten? Of 68 maken?
Thanks.