Pagina 14 van 15

Geplaatst: 27 nov 2010 13:31
door Exmantaa
Ik denk dat ik diezelfde blower ook ben tegengekomen op Ebay. :wink:
Rij zelf nog gewoon met de standaard GM LSJ poelie rond. (dacht 85mm of 3,35") Dit geeft met een "Stage 2 ombouw" rond de 250pk en verder moet je ook niet willen gaan met de standaard motor/rods.

Ik denk dat het met die balansassen niet helemaal duidelijk is. Voor balancer delete zijn er 3 opties:
- Neutral balancer shafts monteren (GM $$$, ZZP $$)
- De onbalans achter de standaard assen afzagen en aleen de tandwielstompjes gebruiken. Olietoeveor achterste lagers afdoppen of 7,5mm verzetten. Heeft ook op lange duur (>100Kmiles) geen nadelige gevolgen. €0,00
- Assen verwijderen en korte ketting gebruiken. Lastig => zie deze thread...

Ik vind zelf optie 2 het aantrekkelijkst. :)

Geplaatst: 27 nov 2010 16:01
door Co'tje
[quote="Exmantaa"
- Neutral balancer shafts monteren (GM $$$, ZZP $$)
- De onbalans achter de standaard assen afzagen en aleen de tandwielstompjes gebruiken. Olietoeveor achterste lagers afdoppen of 7,5mm verzetten. Heeft ook op lange duur (>100Kmiles) geen nadelige gevolgen. €0,00
- Assen verwijderen en korte ketting gebruiken. Lastig => zie deze thread...

Ik vind zelf optie 2 het aantrekkelijkst. :)[/quote]

Geloof dat de tweede mod ook goed werkt, toch ga ik voor de eerste.
Bestel een 2,8 inch poelie. Volgens mij krijg je niet veel meer uit een eaton m-62 zonder hitteproblemen.

Geplaatst: 27 nov 2010 17:20
door Exmantaa
2,8 inch is inderdaad zo'n beetje de kleinste die ik ooit zou monteren. (Zelf denk ik meer 3,0 of 2,9 voor een std. 2,2 met alleen Eagle rods.)

Een geflowde kop en knappe uitlaat betekend toch ook wat minder tegendruk voor de SC en kun je weer iets kleiner gaan. (Wel goede chargekoeling gebruiken met zeker die dual pass!)

Met een kleinere poelie schuift je vermogenscurve gewoon wat naar links (tot zekere hoogte), en je kunt met mijn stage 2 grafiek dan wel zien waar je straks dan ongeveer moet uitkomen. :D

Geplaatst: 17 dec 2010 8:14
door Treertje
Tussenstand:

Staat nog steeds bij vd kooy, nu een maand en 3 dagen.
Het probleem waren de injectoren.................deze waren pas leverbaar in
eind jan. Dat ging hm dus niet worden.
Nou maar via de opel gekocht.
Voorlopig laat de firma hitec het afweten, sturen maar niet op. kortom puur vertraging op de onderdelen.
De ombouw was in 4 dagen klaar, de rest is wachten.
Hoop nou toch dat er deze week resultaat is.

wordt vervolgd

Geplaatst: 17 dec 2010 11:37
door Piet
HItec en iets leveren. :evil:

Geplaatst: 17 dec 2010 19:01
door Exmantaa
1 maand daar nodig om je ecu te re-mappen??? :shock: Ik zou daar om de dag aan de tel. hangen...

Geplaatst: 12 jan 2011 10:02
door Treertje
hoezee hoera hieperde piep enzenz.
Speedster is terug bij baasje. Voorzien van SC,cooler, alu radiateur.

op een dag na twee maanden weg geweest.
Tja en wat vinden we er nu van zal de vraag zijn?

Nou je merkt er helemaal niets van........................totdat je gas geeft.

Wat een extra vermogen. Zal ook wel zo weer gewend zijn, maar als die stofzuiger begint te blazen is er geen houden meer aan, blijft versnellen, zelf in zn 5 nog zat koppel over.
Onderweg naar huis al de eerste maserati quattroporte gepest, dat logge beest had geen schijn van kans. Je had dat zure gezicht van die man eens moeten zien, alleen dat was het wachten waard.

Compressor is ingebouwd door Jan vd Kooi -Amsterdam
Ervaring : is niet goedkoop maar houdt zich keurig aan de gemaakte prijs afspraak. Kwam 200 euro boven budget uit maar heeft dit niet doorberekend, vind ik toch netjes.
Levertijd was zwaar beinvloed door Hitech, wat een beroerde levering hebben die gaste toch.

Al met al, tot nu toe tevreden over het resultaat.
Nou de remmen, schokbrekers en de banden nog aanpassen.

Zal alle overgebleven onderdelen te koop zetten, roep maar als je wat nodig hebt.
gr
Gerard

Geplaatst: 12 jan 2011 14:58
door Oblivion
Hoe snel trekt die nu op tot 100km/u? :p

Geplaatst: 12 jan 2011 15:53
door Piet
SMS het kenteken naar ..... :wink:

Geplaatst: 12 jan 2011 19:03
door the-duke
Nou je merkt er helemaal niets van........................totdat je gas geeft.

Wat een extra vermogen. Zal ook wel zo weer gewend zijn, maar als die stofzuiger begint te blazen is er geen houden meer aan, blijft versnellen, zelf in zn 5 nog zat koppel over.
Mooi man!
Een prop extra power is precies wat de 2.2 Speedster nodig heeft om de looks te matchen met de prestaties :D

Veel plezier ermee en deze zomer misschien eens een driftboxmeting doen ?!

Gr,
The Duke

Geplaatst: 13 jan 2011 8:19
door Treertje
Van 0-100??? nog geen idee. Het heeft alleen nog maar geregend.
Maar gaat voelbaar stuk sneller.
Mn vrouw begon te gillen, licht te huilen en riep "nou wil ik er helemaal niet meer in rijden"
Dus al met al een geslaagde actie. :lol:

Van de zomer een meeting doen lijkt me een goed plan.

Geplaatst: 13 jan 2011 8:22
door rayz25
Treertje schreef:Van 0-100??? nog geen idee. Het heeft alleen nog maar geregend.
Maar gaat voelbaar stuk sneller.
Mn vrouw begon te gillen, licht te huilen en riep "nou wil ik er helemaal niet meer in rijden"
Dus al met al een geslaagde actie. :lol:

Van de zomer een meeting doen lijkt me een goed plan.
Dan heb je de verkeerde vrouw bij mij is het net andersom :lol:
Mijn vrouw houdt van snelle wagens. Hoe harder hoe beter. :wink:

Geplaatst: 13 jan 2011 8:35
door Treertje
Ik stuur dr wel eens langs, kan jij het uitleggen.
Ik ben er mee opgehouden.
:oops:

Geplaatst: 13 jan 2011 10:15
door paul
Hé Gerard,

Goed om te horen dat je tevreden bent met het resultaat :lol:

Ik twijfel ook nog steeds wat te doen. Ik kom wel een keertje
buurten bij je 8)

Heb je het onderdeel voor mij ook nog (heel) retour gekregen van van der Kooy :?:

Hoor van je.

Groeten.
Paul.

Geplaatst: 13 jan 2011 10:16
door Dennizz
Treertje schreef:Van 0-100??? nog geen idee. Het heeft alleen nog maar geregend.
Maar gaat voelbaar stuk sneller.
Mn vrouw begon te gillen, licht te huilen en riep "nou wil ik er helemaal niet meer in rijden"
Dus al met al een geslaagde actie. :lol:

Van de zomer een meeting doen lijkt me een goed plan.
Dat is dus de truc, een compressor inbouwen zodat als je wakker wordt en naar buiten kijkt niet je speedy is gekaapt....

Hoeveel pk heb je of ongeveer?