12Esc schreef:goed gedaan, dat sjabloon op ware grootte. Ik heb er echter voor gekozen de brackets (voor ecu en dipstick) te bestellen via het z22se forum:
Dit had ik gemist.
Ik volg het forum daar bar weinig.
Zo te zien hebben ze daar een afgezaagd stuk voor de ECU alleen.
Klopt het dat enkel het ecu stuk bestemd is voor de astra en vectra maar dat de complete plaat (bestemd voor ECU en gasklep) nodig is voor de speedster??
Ik merkte bovenin de toeren ERG goed dat er vermogenswinst is trouwens. In de 2de versnelling zit ik nu erg vaak in de begrenzer
Laat de motor nog 50km'tjes wennen aan de mod en het zal hopelijk wat beter worden? De luchtinlaat zou het ietsje kunnen beinvloeden, maar niet echt veel als je het mij vraagt... Maar er hoort nu sowieso een fatsoenlijk filter op natuurlijk Het geluid met een airbox is ook ontzettend gaaf, dus doen
Ik kreeg vandaag antwoord van Autopartspeople over de kosten van verzending en of ik de pakkingen en sensors ook nodig had. Sensors lijkt me niet (ik zou ook niet weten welke dat dan zou zijn) maar misschien heb ik wel een nieuwe pakking nodig?
Wie kan me dit vertellen?
--
Hello Maurice,
Thank you for your order. Shipping to you would be $65. Please let us know if you want to proceed at that cost and whether or not you want only the bare manifold or also the related gaskets and sensors.
Ik heb em -net als Mark en de meesten hier denk ik- besteld onder GM artikelnr. 12587878. Dat is het artikelnummer voor de 2.4 manifold compleet met alle pakkingen en sensor. Verder niets nodig dus.
@ Mike:
Thanks Mike. Dat wordt dan weer een andere keer die airbox. Hoewel die Maik(c) mod. van het originele filter ook wel lekker vind klinken. Maar sinds ik een nieuwe uitlaat heb wordt het aanzuiggeluid een beetje overschaduwd door het uitlaatgeluid.....ook leuk!
Ik heb op het z22se forum wel wat verhalen gelezen dat de spruitstukken niet meer compleet geleverd worden met pakkingen en MAP sensors. Je kunt een deel van de pakkingen gebruiken van het originele spruitstuk, behalve degene in het midden. Als je die niet besteld moet je iets anders verzinnen.
Originally Saturn was selling the manifold with gaskets and sensor, now they're selling only the bare manifold. Whether or not you would need the additional parts depends on how many of the parts you're carrying over from the existing manifold.
The following sensor and seals is what was included with Saturn's original
manifold:
#16212460 - sensor - $87.20
#12600729 - throttle body seal - $19.48
#12589516 - c/case vent pas seal - $16.56
#24455112 - Gasket - $4.72 each (4 required)
in US is het toch flink goedkoper. Intussen heb ik ook besteld, ik heb op het duitse forum het antwoord op mijn vraag gevonden:
N'abend,
die Bestellnummern sind:
#12587878 - manifold -
#16212460 - sensor -
#12600729 - throttle body seal - (Dichtung Drosselklappe) #12589516 - c/case vent pas seal -
#24455112 - gasket - (Abdichtung zum Einlass der Zylinder; 4 benötig)
Ich hatte mit autopartspeople.com (oder trademotion.com) mehrmaliegen Mail Kontakt.
Die Ansaugung wird neuerdings ohne Dichtungen ausgeliefert!!
Nur die rot markierten Teile werden benötigt, die restlichen Dichtungen und der "Sensor" wird weiterverwendet.
Die Dichtung zwischen 2 und 3 Zylinder ist ein kleines Metallplatchen mit Gummirand - c/case vent pas seal - und hat nix mit der eigentlichen Abdichtung zum Zylinder hin zu tun.
Viele Grüße an meine Mitstreiter Maxon und Tiefwasser!!
en nog een vraag:
ik heb die one way valve besteld /vacuum klep besteld bij Opel. De mijne heeft twee grote aansluitingen en 1 kleintje. Ik zie op internet verschillende foto's: soms met alleen de twee grote aansluitingen (Mark: ) , soms met de kleine aansluiting dichtgemaakt (zie bijlage) en soms met ook een slang op de kleine aansluiting (op z22se.co.uk, luna).
Hoe komt dat? Wat zou ik op de kleine aansluiting moeten aansluiten? Of moet ik deze dichtmaken?