Pagina 16 van 21
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 17:24
door tibby
Hoi
Let wel even op dat Jan z'n speedster 'maar' op 245pk zit. Daarom dat ik opteer voor een iets kleinere pulley. Ik wou eerst nokken steken maar verschillende leden hebben me dit wijselijk afgeraden ivm de drijfstangen.
Indien jouw ombouw ongeveer 260pk haalt met de 3.35 pulley zou ik er vanaf blijven ter bescherming van de drijfstangen.
grtz
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 17:28
door Smiley
Ja Corne, doet eens snel drijfstangen upgraden
viewtopic.php?f=13&t=6128
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 17:35
door tibby
Heb al een berichtje naar Jan gestuurd hoe dat zit om ze te vervangen , MOET de kop eraf?
grtz
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 17:49
door Smiley
Je kunt dan net zo goed het blok lichten om dan ook de zuigers te vervangen en de balansassen te verwijderen.
Met een ongeflowde kop zit je dan net als Frederik op 280/290.
Met een geflowde kop en een M62 moet je hem dan over de 300 kunnen tillen. (316 is max wat ik up UK forum gehoord heb)
Als je er dan nog een harrop ipv een M62 opzet, komt die beruchte 377 in zicht.
270 isch is de max van de drijfstangen.
300 isch is de max van de zuigers.
400 isch is de max van de zuigerwanden.
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 18:22
door tibby
Wel opletten dat je van de bovenstaande waardes je superchargerverlies nog moet aftrekken. -20/30pk? Dus draait je set up 250pk is dit 270/280pk voor de drijfstang
Bij turbo ombouwen op de z22se kun je rekening houden met de bovenstaande waardes.
grtz
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 18:28
door Neetmans
ik proef een lichte vorm van eigenbelang

Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 18:33
door Daan
Er had iemand hier 250 whp met zn SC. Klaassen getuned geloof ik. 250 whp is toch aardig richting de 280-290 pk en dat op oem blok.
USA gasten houden 250 whp (turbo) als de max aan en met goed gevolg als ik dat op diverse fora lees. Tis maar net hoe graag je de grens zoekt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig tot geen mensen ben tegengekomen die daadwerkelijk een drijfstang uitgespuugd hebben....
Die GM 280 pk failure was met 100pk NOS shot btw.
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 18:45
door Smiley
Daan schreef:Er had iemand hier 250 whp met zn SC. Klaassen getuned geloof ik.
Weet je nog wie?
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 20:48
door tibby
Als hij Cotje bedoelt, is Daan mis. Die was door Klasen getuned dacht ik.
grtz
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 20:54
door Smiley
tibby schreef:Als hij Cotje bedoelt, is Daan mis. Die was door Klasen getuned dacht ik.
En alles intern verstevigd, en later toch naar obdtuner geswitched

Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 21:01
door Daan
Zal eens ff zoeken. Was volgens mij een zilveren en gemeten op een dynojetbank. 250 whp en 270 bhp had ie met een std. sc setup volgens mij. Kom er zo op terug.
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 21:08
door tibby
Ik had mijn 2.2 (grijze) turbo door Klasen laten afstellen en had 270pk. Mss was dit het?
grtz
Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 21:25
door Daan
Nee het was een sc. Dynosheet was gepost in een algemeen topic. Kan em niet zo 1-2-3 terug vinden helaas.
ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 21:35
door Neetmans
Smiley zal hem zo wel posten

Re: ketchup
Geplaatst: 02 apr 2014 21:47
door Smiley
Het moet Co wel zijn.
Das volgens mij de enigste SC die bij klasen is geweest, en met dat geprepareerde blok waar alleen de inlaat nokkenas vervangen was tot een teleurstellende 270 kwam.
Maar dat blok was toen al (en nu helemaal) alles behalve standaard. (en nu helemaal toppie joppie

)