intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Ik ben eens benieuwd naar je eindresultaat, welke ecu ga je gebruiken.Exmantaa schreef:Ben zelf ook bezig met een compressor, want kwam op US-Ebay iets tegen wat ik echt niet kon weerstaan...
Dit gaat als het goed is vrijdag op transport naar Nederland:
Yep, een 2.0 LSJ Ecotec blok..![]()
![]()
Winterproje
dit zal wel een nieuwe moeten worden, ik denk dat je origineel opel ecuutje niet vodoende is, komt er nog eens een keertje 1000euries bij en dan moet er nog software geschreven worden.
of wou je toch met de originele ecu aan de slag.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Inderdaad een langere slag door een andere krukas en drijfstangen.markv schreef:Dat zou toch hetzeldfe blok moeten zijn? Voor zover ik weet is de basis van de 2.0, 2,2 en 2.4 hetzelfde. Kop en binnewerk zijn natuurlijk wel verschillend.
Mark
Zelfde basis blok en Maik dus niet veel lichter, maar door de kortere slag wel beter geschikt voor hogere toerentallen. De 2.0 SC lopen na wat kleinen aanpassingen dan ook 7500 rpm en halen daardoor veel vermogen (300 bhp).
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Maar de krukas zal wel een stuk lichter zijn doordat hij kleiner is (kleinere slag). Ik dacht dat Vocky de krukas gewogen had en die was zwaarder dan het onderblok van de 2.2
Ook het cilinderblok zal korter dus lichter (kunnen) zijn door de kleinere slag, maar er zullen wel langere drijfstangen in zitten dan?

Ook het cilinderblok zal korter dus lichter (kunnen) zijn door de kleinere slag, maar er zullen wel langere drijfstangen in zitten dan?

-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Clinderblok is exact hetzelfde als de 2,2, alleen inderdaad kortere slag krukas en andere (gesmede) drijfstangen en zuigers. (drijfstang iets langer dacht ik, anders komt de zuiger niet hoog genoeg in de boring.)
In principe is het eigenlijk gewoon een Saab 9.3 2.0 turbo blok, maar dan met een supercharger.
En heb dit blok eigenlijk gekocht als "onderdelen donor" (supercharger delen etc. En de saab kop.), maar omdat een LSJ inderdaad wat beter geschikt is voor hogere toerentallen bouw ik toch misschien wel helemaal opnieuw op. (Je moet toch wat te doen hebben..)
Ecu is dan nog even een vraagteken. Op US-Ebay zal ik gerust ergens een LSJ ECU kunnen bekomen, maar die is dan weer lastig te tunen hier in NL. (Heb nog wel ergens een losse C20LET ECU liggen, Hmmmmm)
Wordt vervolgd
In principe is het eigenlijk gewoon een Saab 9.3 2.0 turbo blok, maar dan met een supercharger.
En heb dit blok eigenlijk gekocht als "onderdelen donor" (supercharger delen etc. En de saab kop.), maar omdat een LSJ inderdaad wat beter geschikt is voor hogere toerentallen bouw ik toch misschien wel helemaal opnieuw op. (Je moet toch wat te doen hebben..)
Ecu is dan nog even een vraagteken. Op US-Ebay zal ik gerust ergens een LSJ ECU kunnen bekomen, maar die is dan weer lastig te tunen hier in NL. (Heb nog wel ergens een losse C20LET ECU liggen, Hmmmmm)
Wordt vervolgd
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Dan zou ik voor een vrij programeerbare ECU gaan, bijvoorbeeld die van Kronenburg.Exmantaa schreef:
Ecu is dan nog even een vraagteken. Op US-Ebay zal ik gerust ergens een LSJ ECU kunnen bekomen, maar die is dan weer lastig te tunen hier in NL. (Heb nog wel ergens een losse C20LET ECU liggen, Hmmmmm)
Wordt vervolgd
Je hebt kans dat je een orginele US ECU aan de gang krijgt, maar dan zit je met veel foutmeldingen waarschijnlijk. En je moet de startonderbreker al kunnen omzeilen. Bovendien zitten er AC en nog meer zaken op de orginele 2.0SC welke jij niet meer in de speedster bouwt.
Ik schat dat je met minder moeite en ergernis met een vrij programeerbare ECU sneller het gewenste resultaat hebt. Die van Kronenburg is Lambda gestuurd en daardoor relatief makkelijk te calibraren. kost zo'n 1000 €.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Die richting zal het ook wel op gaan, want het heeft weinig zin om bv. 3 a 400,- uit te geven aan een ECU waar je vervolgens nog voor het dubbele aan ellende mee hebt om het allemaal een beetje goed te krijgen...
Maar ik heb er geen haast mee. Misschien straks eerst eens de SC op de 2,2 en met een Piggyback SMT6 (die hier nog ergens ligt) wat extra injectoren aansturen voor het juiste mengsel bij boost. Tot 200pk moet wel gaan zonder extra plaat onder de kop.
Frank
Maar ik heb er geen haast mee. Misschien straks eerst eens de SC op de 2,2 en met een Piggyback SMT6 (die hier nog ergens ligt) wat extra injectoren aansturen voor het juiste mengsel bij boost. Tot 200pk moet wel gaan zonder extra plaat onder de kop.
Frank
Emerald M3D!!Exmantaa schreef: Ecu is dan nog even een vraagteken. Op US-Ebay zal ik gerust ergens een LSJ ECU kunnen bekomen, maar die is dan weer lastig te tunen hier in NL. (Heb nog wel ergens een losse C20LET ECU liggen, Hmmmmm)

ff wideband lambda sensor erin, stukkie rijden met auto tuning en go!

Of dan even langs Dave en hem daar laten mappen door hem, die schijnt echt onwijs goed te zijn. Plus dat je dan perfect kan vergelijken met de talloze andere auto's die daar op de rollenbank zijn geweest.
Mark
C30-94@0.55bar
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Nog even over die ECU.
In de US bestaat er zoiets als HP-tuners. Dit is een PC programma waarmee je zelf de ECU van bepaalde Ecotec motoren kan programmeren. Van ontstekingtiming & fuelling tot de aanschakeltemperatuur van de fan...
Ga dus eerst eens goed uitzoeken welke ECU's hiermee allemaal ondersteund worden.
In de US bestaat er zoiets als HP-tuners. Dit is een PC programma waarmee je zelf de ECU van bepaalde Ecotec motoren kan programmeren. Van ontstekingtiming & fuelling tot de aanschakeltemperatuur van de fan...
Ga dus eerst eens goed uitzoeken welke ECU's hiermee allemaal ondersteund worden.
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
- Locatie: scheveningen
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Als dit op mijn LSJ project slaat kan ik je melden dat ik vandaag een mailtje kreeg om een krat af te halen in Rotterdam haven...
Snel ophalen, maar verwacht voorlopig nog geen resultaten. Eerst eens rustig uitvogelen wat de beste optie is: 2.0LSJ supercharged inbouwen (maar welke ECU), of gewoon maar de 2,2 ombouwen met de LSJ supercharger spullen (En dan piggyback voor extra inspuiting. Heb nog ergens een SMT6 liggen die dat klusje prima aankan. Wel met een wideband Lambda uitlezing erbij.)
Wordt vervolgd dus, maar als blok hier staat zal ik wat foto's posten.
Frank


Snel ophalen, maar verwacht voorlopig nog geen resultaten. Eerst eens rustig uitvogelen wat de beste optie is: 2.0LSJ supercharged inbouwen (maar welke ECU), of gewoon maar de 2,2 ombouwen met de LSJ supercharger spullen (En dan piggyback voor extra inspuiting. Heb nog ergens een SMT6 liggen die dat klusje prima aankan. Wel met een wideband Lambda uitlezing erbij.)
Wordt vervolgd dus, maar als blok hier staat zal ik wat foto's posten.
Frank
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Hoi Gracer,
Welkom hier.
We zouden het fijn vinden als jezelf voorsteld in "wie is wie" dan weten tegen wie we aan praten.
De website van hitec is http://www.hitec-automotive.de/
Je zult van hun website niet veel wijzer worden.
Je hebt drie kits met verschillende aantal pk en bij behoordende euro.
200 pk set, ? euro, Motor blijft standaard, standaard ecu
245 pk set, 7200 euro. Motor blijft standaard, standaard ecu
300 pk set, ? euro, Motor wordt aangepast, andere ecu. De 300pk set is de 245pk set met aanpassingen aan motor en ecu.
Zie ook http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1018
Welkom hier.
We zouden het fijn vinden als jezelf voorsteld in "wie is wie" dan weten tegen wie we aan praten.
De website van hitec is http://www.hitec-automotive.de/
Je zult van hun website niet veel wijzer worden.
Je hebt drie kits met verschillende aantal pk en bij behoordende euro.
200 pk set, ? euro, Motor blijft standaard, standaard ecu
245 pk set, 7200 euro. Motor blijft standaard, standaard ecu
300 pk set, ? euro, Motor wordt aangepast, andere ecu. De 300pk set is de 245pk set met aanpassingen aan motor en ecu.
Zie ook http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1018