Pagina 17 van 20

Geplaatst: 30 aug 2007 19:51
door markv
Dat zou toch hetzeldfe blok moeten zijn? Voor zover ik weet is de basis van de 2.0, 2,2 en 2.4 hetzelfde. Kop en binnewerk zijn natuurlijk wel verschillend.

Mark

Geplaatst: 31 aug 2007 2:07
door Pascal
Exmantaa schreef:Ben zelf ook bezig met een compressor, want kwam op US-Ebay iets tegen wat ik echt niet kon weerstaan...

Dit gaat als het goed is vrijdag op transport naar Nederland:


Yep, een 2.0 LSJ Ecotec blok.. :D :D

Winterproje
Ik ben eens benieuwd naar je eindresultaat, welke ecu ga je gebruiken.
dit zal wel een nieuwe moeten worden, ik denk dat je origineel opel ecuutje niet vodoende is, komt er nog eens een keertje 1000euries bij en dan moet er nog software geschreven worden.

of wou je toch met de originele ecu aan de slag.

Geplaatst: 31 aug 2007 6:20
door Maarten
markv schreef:Dat zou toch hetzeldfe blok moeten zijn? Voor zover ik weet is de basis van de 2.0, 2,2 en 2.4 hetzelfde. Kop en binnewerk zijn natuurlijk wel verschillend.

Mark
Inderdaad een langere slag door een andere krukas en drijfstangen.
Zelfde basis blok en Maik dus niet veel lichter, maar door de kortere slag wel beter geschikt voor hogere toerentallen. De 2.0 SC lopen na wat kleinen aanpassingen dan ook 7500 rpm en halen daardoor veel vermogen (300 bhp).

Geplaatst: 31 aug 2007 6:38
door Maik
Maar de krukas zal wel een stuk lichter zijn doordat hij kleiner is (kleinere slag). Ik dacht dat Vocky de krukas gewogen had en die was zwaarder dan het onderblok van de 2.2 :shock:
Ook het cilinderblok zal korter dus lichter (kunnen) zijn door de kleinere slag, maar er zullen wel langere drijfstangen in zitten dan?

Geplaatst: 31 aug 2007 11:00
door Exmantaa
Clinderblok is exact hetzelfde als de 2,2, alleen inderdaad kortere slag krukas en andere (gesmede) drijfstangen en zuigers. (drijfstang iets langer dacht ik, anders komt de zuiger niet hoog genoeg in de boring.)
In principe is het eigenlijk gewoon een Saab 9.3 2.0 turbo blok, maar dan met een supercharger.

En heb dit blok eigenlijk gekocht als "onderdelen donor" (supercharger delen etc. En de saab kop.), maar omdat een LSJ inderdaad wat beter geschikt is voor hogere toerentallen bouw ik toch misschien wel helemaal opnieuw op. (Je moet toch wat te doen hebben..)

Ecu is dan nog even een vraagteken. Op US-Ebay zal ik gerust ergens een LSJ ECU kunnen bekomen, maar die is dan weer lastig te tunen hier in NL. (Heb nog wel ergens een losse C20LET ECU liggen, Hmmmmm)

Wordt vervolgd

Geplaatst: 31 aug 2007 12:59
door Maarten
Exmantaa schreef:
Ecu is dan nog even een vraagteken. Op US-Ebay zal ik gerust ergens een LSJ ECU kunnen bekomen, maar die is dan weer lastig te tunen hier in NL. (Heb nog wel ergens een losse C20LET ECU liggen, Hmmmmm)

Wordt vervolgd
Dan zou ik voor een vrij programeerbare ECU gaan, bijvoorbeeld die van Kronenburg.

Je hebt kans dat je een orginele US ECU aan de gang krijgt, maar dan zit je met veel foutmeldingen waarschijnlijk. En je moet de startonderbreker al kunnen omzeilen. Bovendien zitten er AC en nog meer zaken op de orginele 2.0SC welke jij niet meer in de speedster bouwt.

Ik schat dat je met minder moeite en ergernis met een vrij programeerbare ECU sneller het gewenste resultaat hebt. Die van Kronenburg is Lambda gestuurd en daardoor relatief makkelijk te calibraren. kost zo'n 1000 €.

Geplaatst: 31 aug 2007 13:20
door Exmantaa
Die richting zal het ook wel op gaan, want het heeft weinig zin om bv. 3 a 400,- uit te geven aan een ECU waar je vervolgens nog voor het dubbele aan ellende mee hebt om het allemaal een beetje goed te krijgen...

Maar ik heb er geen haast mee. Misschien straks eerst eens de SC op de 2,2 en met een Piggyback SMT6 (die hier nog ergens ligt) wat extra injectoren aansturen voor het juiste mengsel bij boost. Tot 200pk moet wel gaan zonder extra plaat onder de kop.

Frank

Geplaatst: 31 aug 2007 14:05
door markv
Exmantaa schreef: Ecu is dan nog even een vraagteken. Op US-Ebay zal ik gerust ergens een LSJ ECU kunnen bekomen, maar die is dan weer lastig te tunen hier in NL. (Heb nog wel ergens een losse C20LET ECU liggen, Hmmmmm)
Emerald M3D!! :)

ff wideband lambda sensor erin, stukkie rijden met auto tuning en go! ;)

Of dan even langs Dave en hem daar laten mappen door hem, die schijnt echt onwijs goed te zijn. Plus dat je dan perfect kan vergelijken met de talloze andere auto's die daar op de rollenbank zijn geweest.

Mark

Geplaatst: 31 aug 2007 15:48
door Exmantaa
Jaja, effe langs Dave (Mr. Cars & Car Conversions...) rijden. In de UK...
:?
Maar er zijn uiteraard meerdere opties mogelijk

Geplaatst: 31 aug 2007 21:16
door Exmantaa
Nog even over die ECU.

In de US bestaat er zoiets als HP-tuners. Dit is een PC programma waarmee je zelf de ECU van bepaalde Ecotec motoren kan programmeren. Van ontstekingtiming & fuelling tot de aanschakeltemperatuur van de fan...
Ga dus eerst eens goed uitzoeken welke ECU's hiermee allemaal ondersteund worden.

Geplaatst: 01 sep 2007 6:31
door markv
HP Tuners werkt iig niet met de ECU van de 2.2 helaas.. Maar wellicht dat ie met de 2.0sc wel werkt.

Mark

Geplaatst: 03 okt 2007 17:55
door zoonvanlinne150
zeg ,hoe gaat het met de zelfbouw compressor??????

filmpje of verhalen,snelheid acceleratie,verschil met eerst????


VERTEL VERTEL VERTEL!!!!!! :jump:

Geplaatst: 03 okt 2007 21:15
door Exmantaa
Als dit op mijn LSJ project slaat kan ik je melden dat ik vandaag een mailtje kreeg om een krat af te halen in Rotterdam haven... :D :D

Snel ophalen, maar verwacht voorlopig nog geen resultaten. Eerst eens rustig uitvogelen wat de beste optie is: 2.0LSJ supercharged inbouwen (maar welke ECU), of gewoon maar de 2,2 ombouwen met de LSJ supercharger spullen (En dan piggyback voor extra inspuiting. Heb nog ergens een SMT6 liggen die dat klusje prima aankan. Wel met een wideband Lambda uitlezing erbij.)

Wordt vervolgd dus, maar als blok hier staat zal ik wat foto's posten.

Frank

Geplaatst: 02 jan 2008 8:36
door Gracer
hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar kan iemand me eens de website van Hitec meedelen? en wat kost zo'n SC kit gemonteerd? kunnen er na deze aanpassing met de SC nog pk's bijgewonnen worden? bv, nokkenassen enz enz, of wat zit er precies in die kit?

Groeten

Kevin

Geplaatst: 02 jan 2008 9:06
door Piet
Hoi Gracer,

Welkom hier.
We zouden het fijn vinden als jezelf voorsteld in "wie is wie" dan weten tegen wie we aan praten.

De website van hitec is http://www.hitec-automotive.de/
Je zult van hun website niet veel wijzer worden.

Je hebt drie kits met verschillende aantal pk en bij behoordende euro.

200 pk set, ? euro, Motor blijft standaard, standaard ecu
245 pk set, 7200 euro. Motor blijft standaard, standaard ecu
300 pk set, ? euro, Motor wordt aangepast, andere ecu. De 300pk set is de 245pk set met aanpassingen aan motor en ecu.

Zie ook http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1018