Pagina 18 van 27

Geplaatst: 30 jan 2008 8:47
door Rikster
Bij de Turbo is het dunne slangetje origineel aangesloten op het inlaatspruitstuk, zelf heb ik deze afgedopt daar het enkel extra warmere vuile lucht in het inlaattraject brengt...

@Maik: Waarom zou het slangetje de buitendruk meten?

Geplaatst: 30 jan 2008 9:05
door 12Esc
op de dyno was ik niet van plan, kost geld en voegt niets toe volgens mij. Ik denk dat de beste mod die hierna kan volgen een wijziging van de ecu zou zijn. Ik wacht waarschijnlijk tot TMS specifiek voor deze setup (pre-cat eruit, janspeed einddemper, geflowde throttle body, 2.4 manifold en open luchtfilter) een map heeft (ze zijn met allerlei varianten bezig).

Geplaatst: 30 jan 2008 9:06
door André R
Heb jij je TB nog gewijzigd?

Geplaatst: 30 jan 2008 9:32
door 12Esc
ja, ik heb hem 'uitgevijld'. Is nog gewoon de 2.2. tb.

Geplaatst: 30 jan 2008 11:05
door Maik
Sorry, ik was in de war, als je "de EGR mod" doet dan is er al genoeg afgeblind, die echte uitgang van het kanaal van je blok kan je dus inderdaad zo laten.

Remap is waarschijnlijk het beste wat je nu kan doen, alleen jammer dat de gerenomeerde tuners het nog steeds niet onder de knie lijken te hebben...

@Rikster: uitvoerig onderzoek van Mark heeft tot deze conclusie geleid :wink:
Het verschil in druk in je inlaatkanaal (waar hij normaal op aangesloten zit) tijdens vol gas of half gas is verwaarloosbaar. Hij meet dus wat de buitenluchtdruk is (ongeveer).

Geplaatst: 30 jan 2008 11:26
door 12Esc
Net terug van een eerste stukje rijden. Wauw!!!
Zo'n verschil had ik niet verwacht. Hoe snel de toerenteller klimt tot de begrenzer. En dat geluid vanaf 4.000 toeren bij volgas: een enorme brul van de luchtfilter.
Echt geweldig!

Overigens heeft het lampje van motormanagement bij mij geen moment gebrand (misschien gisteren toen ik hem alleen even heb gestart, vandaag zeker niet).

Ik zal binnenkort een filmpje met geluid opnemen en plaatsen.

Groet,
Maurice.

Geplaatst: 30 jan 2008 12:30
door Maik
Het wordt alleen maar beter naarmate je meer km's maakt Maurice :wink:

Geplaatst: 30 jan 2008 13:46
door 12Esc
ik heb wat filmpjes gemaakt. Is wel lastig om met dit vermogen en in de regen de acceleratie te filmen met in een hand de camera...

http://nl.youtube.com/watch?v=YPKT6pSM3So

http://nl.youtube.com/watch?v=JkYVmcfjV5U

Geplaatst: 30 jan 2008 17:38
door markv
Hou er rekening mee dat de ECU zo'n ruime 300km nodig heeft met verschilende gasstanden om een beetje te leren hoe hij z'n brandstof hoeveelheid moet aanpassen. Wordt dus waarschijnljik nog wat beter als je meer km's hebt gereden.

Over het slangetje naar de brandstofdrukregelaar, dat heeft Leo van het motorhuis getest. Hoe meer vacuum, des te lager de brandstof druk. Dus gewoon lekker atmosferisch houden.

Mark

Geplaatst: 21 mar 2008 10:28
door patje
Heb vandaag bij laserworks een aantal ecu steunen besteld om te laten laseren.

Er zijn 5 stuks besteld en heb er maar 2 nodig (prijs voor 2 of 5 was maar een verschil van 15€ :shock:

Dus zijn er nog 3 over mocht er iemand intresse hebben moet je maar iets laten weten .

groetjes patje

Geplaatst: 24 mar 2008 13:23
door patje
Er is er nog eentje over :D

Laat maar weten :wink:

groetjes patje

Geplaatst: 24 mar 2008 13:40
door speedster
Je had mij al op je lijstje staan toch? :wink:

Geplaatst: 25 mar 2008 6:44
door patje
jij stond er als eerste op :wink:

De plaatjes die ik besteld heb zijn allemaal gereserveerd.

Moest er nog intresse zijn laat zo rap mogelijk iets weten dan kan ik er nog proberen erbij te bestellen, dan kan de prijs nog wat zakken :wink:

kosten nu iets van 20€ per plaatje.

groetjes patje

Geplaatst: 27 mar 2008 13:47
door patje
Heb zonet nog 2 extra bijbesteld waarvan er nog 1 over is.

Daarna zal het voor eventueel een volgende bestelling zijn

groetjes patje

Geplaatst: 02 apr 2008 14:50
door patje
Plaatjes zijn allemaal besproken.

groetjes patje