Pagina 19 van 20
Geplaatst: 02 jan 2008 20:42
door Piet
Maar je kunt die tijd wel gebruiken als vergelijking met andere auto's.
overbrenging turbo
Geplaatst: 02 jan 2008 21:55
door Pipo
jans schreef:De overbrengverhoudingen zijn ook anders van de turbo , bij 6.800 rpm
had ik ruim 120 km op de teller. gemeten in echte km 's was 112 km .
Dat verwondert me

Ik heb mijn Turboteller herhaaldelijk gechecked, en die blijkt zeer juist te werken. De laatste keer bij 180km/h maar 1km teveel. (Bij mijn atmo werkte de teller trouwens ook heel juist).
De schakel- en eindoverbrengingen van de turbo zijn ook iets verschillend van de atmo. Hierdoor geraakt de Turbo in 2de net over de 100km/h.
Overbrengingsverhouding X:1 (snelheid bij 1000 rpm)
Atmo: 3,58:1 (8,3km) - 2,02:1 (14,7km) - 1,35:1 (22,1km) - 0,97:1 (30,7km)- 0,81:1 (36,8km) - achteruit 3,31:1 (9,0km)
Turbo: 3,58:1 (8,9km) - 2,02:1 (15,8km) - 1,35:1 (23,7km) - 0,98:1 (32,9km) - 0,79:1 (40,5km) - achteruit 3,31:1 (9,7km)
Geplaatst: 05 jan 2008 15:24
door speedster
piet schreef:Dus Herman Vmax Turbo,
Maarten 2.2 sc,
Dan hebben we nog een paar vrijwilligers nodig.
B.v. SteV6 voor standaard 2.2 met standaard uitlaat
Maik of Markv voor 2.2 met hobby opvoerset
Standaard Turbo, Pipo?
Neem aan dat 100euro per uur voor de hele baan is?
Toeschouwers Piet, Jan, ...
Ik met mijn 2.4 inlaat en uitlaat en EDS chip. Kan Markv hem gelijk copieeren.

Geplaatst: 05 jan 2008 15:42
door Piet
Net te laat Peter.
Afgesplitst naar new topic "sprint" in de indeeenbus
Geplaatst: 01 jul 2008 21:21
door vlieger
Komende zaterdag gaat mijn Speedy onder het mes bij Hitec. Ik zal hem twee weken moeten missen maar .... dan heb je ook wat nietwaar
Ik heb er lang naar uitgekeken maar nu is het bijna zover! Ik krijg als het goed is de nieuwe setup met en door Hitec geprogrammeerde ECU in plaats van een tweede ECU. Resultaat ongeveer 250pk

.
Geplaatst: 02 jul 2008 7:22
door Piet
Eindelijk Emile.
Ik ben erg benieuwd hoe de nieuwe ecu setup zich gedraagt.
Geplaatst: 02 jul 2008 7:47
door paul
Gefeliciteerd Emile
Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ga je ook nog andere
mods doen? (Remmen bv.

)
Veel plezier ermee in ieder geval en hou 'm heel.
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 02 jul 2008 8:37
door Exmantaa
Die nieuwe set-up heeft buiten die overbodige extra ECU nu ook geen decompressieplaat meer nodig. Blok hoeft dus niet meer open.

En inderdaad bijna 250PK...
Geplaatst: 02 jul 2008 9:21
door Piet
En geen extra injectors. Alleen andere.
Geplaatst: 02 jul 2008 9:32
door Maik
Is de prijs nu ook iets gezakt omdat het minder werk is geworden?
De kop hoeft er dus niet af en potentieel ook minder werk aan de bedrading omdat er geen extra ECU nodig is...
Wel lekker, 100pk'tjes extra

Geplaatst: 02 jul 2008 12:30
door vlieger
Maik schreef:Is de prijs nu ook iets gezakt omdat het minder werk is geworden?
De kop hoeft er dus niet af en potentieel ook minder werk aan de bedrading omdat er geen extra ECU nodig is...
Wel lekker, 100pk'tjes extra

Ja inderdaad, iets gezakt tot 6600 euri, een geringe verlaging dus. En dat is exclusief een eventuele sportcat of een geschikte eindddemper. Bij mij niet van belang omdat ik al zonder pre-cat, met 200 cells cat en Janspeed demper rondrij.
Geplaatst: 02 jul 2008 12:48
door Maik
Nou, dat is dan best netjes nog.
Dat worden 2 lange weken

Geplaatst: 02 jul 2008 12:50
door vlieger
paul schreef:Gefeliciteerd Emile
Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ga je ook nog andere
mods doen? (Remmen bv.

)
Veel plezier ermee in ieder geval en hou 'm heel.
Groeten,
Paul.
Hoi Paul,
Alles goed met jullie?
Ik heb nog geen concrete plannen voor andere mods. Hitec monteert wel een "turbo radiator" bij mij op mijn verzoek. Een radiator zonder de kunststof kappen die kunnen gaan lekken en een die zorgt voor wat extra motorkoeling.
Geplaatst: 03 jul 2008 8:16
door Pascal
Mooi Emile, 2 weken vliegen voorbij.
Hitec
Geplaatst: 03 jul 2008 10:51
door Treertje
Goede middag,
Volg nou een jaartje dit forum, en ja ook ik ben overstag. Vorige maand Speedster 2.2 gekocht nr 1900.
Heb meteen bij Hitec (dhr. Hartmut) een kit besteld.
Zal de montage zelf gaan doen.
Volgende:
Compressor kit,cooler,trottle body,kms ecu, inlaat nokkenas,kop flow, injectoren, drijfstangen en zuigers verwacht vermogen 300+ pk.
Zal zoveel mogelijk documenteren voor de liefhebbers.
gr.
Gerard