Van mij dan ook maar even een update:
Vorig jaar ESR25 gemonteerd, vlak voor een dagje Zandvoort. Daar bleek de remolie niet meer toppie te zijn
, nadat de remmen met de nieuwe blokken op een iets hogere temperatuur uitkwamen dan voorheen.
De herfst en winterperiode zijn de blokken me prima bevallen op de openbare weg.
Een goede initiële bite, maar bij hard remmen, nat wegdek en ABS aan een zoekerig gedrag van het voortrein. Maar hierbij sluit ik de conditie van de banden niet uit. Blokkeren met ABS aan, ja zeker!! En nog snel ook
Uiteindelijk nog een keer het remsysteem ontlucht. Jawel daar kwam dan toch nog dat kleine belletje tevoorschijn aan de linker kant.
Met koninginnedag te Zolder de remmen echt goed op temperatuur gehad, ABS uitgeschakelt (wat een verschil
). 's Morgens rustig aan gedaan vanwege instructie, en relatief weinig rondes met de Speedster gedaan (maar meer met andere auto's
).
In de middag zeer stevig gebruik gemaakt van de ho-ijzers, maar het stopvermogen bleef keurig constant ondanks dat de schijven steeds heftiger begonnen te trillen bij het remmen (ja, daar is het weer......
). Slijtage ging toch sneller als eerder verwacht, zo snel zelfs dat ik met nog 2uur te gaan rustiger aan moest doen.
Volgende dag, Nurburgring, 8 rondes, met veel beleid geremd, elke ronde even de voering gecheckt. Resultaat na 2 trackdays en 8 rondjes touristenfahrt (±160km),= blokjes opperdepop!!!
Ben van plan om de RS14 uit te proberen, maar beïnvloedbaar met goede andere adviezen. The road to satisfaction is often long, hard and can hurt sometimes.