Pagina 19 van 27

Geplaatst: 05 apr 2008 17:49
door patje
Vandaag begonnen met de 2.4 inlaat en jawel hoor er zit een 120A alternator in :evil:
Na overleg met garagist denken we toch om een andere van 100A te steken .
Een nieuwe is overdreven duur (875€ :? )
Is de alternator van de turbo hetzelfde of de 2.2?
Of weet er iemand een schade speedster staan ?
Inruil is ook moeilijk zeker 120A en de andere is 100A?

alle suggesties welkom
groetjes patje

Geplaatst: 06 apr 2008 17:56
door RCduck7
Jammer...
Zijn het niet dezelfde alternatoren die ze gebruiken in een astra, vectra, zafira...???
De modellen die dezelfde motor als de 2.2 hebben hebben natuurlijk.

Geplaatst: 06 apr 2008 18:11
door speedster
RCduck7 schreef:Jammer...
Zijn het niet dezelfde alternatoren die ze gebruiken in een astra, vectra, zafira...???
De modellen die dezelfde motor als de 2.2 hebben hebben natuurlijk.
Deze auto's hebben meer electronica, dus een zwaardere dynamo.
Ik heb een stuk van mijn inlaat afgeslepen en een stuk plastic erop gelijmt en toen afgekit en de achter kant van de dynamo en beetje glad geslijpt. Alles is niet zonder risico, maar bij werk alles goed.

Geplaatst: 06 apr 2008 20:17
door patje
Kan proberen van ruil dynamo alleen is de vraag dan of de maten langs de andere zijde van de poellie hetzelfde als die van de standaard 100A .
We hebben al gekeken, maar de maten die van de alternator te vinden zijn waren de afstanden tot de poeilie en niet naar de andere zijde.

groetjes patje

Geplaatst: 07 apr 2008 19:31
door RCduck7
Misschien kan dit topic helpen??

http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?t=6979

Geplaatst: 15 jun 2008 20:55
door Co'tje
Heb vorige week bij mijn garage in de computer gekeken bij alle speedster onderdelen, en daar stond een prijs van 240 euro voor een dynamo als ik het goed heb. Weet alleen niet of dat de 100 of 120 amp. versie was. Wel een groot prijsverschil. Kan schelen dat het een universele garage is.... Je zou het eens na kunnen vragen bij een universele garage bij je in de buurt.

Deze winter eens kijken of we ook een 2.4 inlaatspruitstuk op mijn speedy kunnen zetten, de resultaten klinken erg veelbelovend. Misschien ook direct de precat uitboren.

P.s. hoop dat mijn wiellagers er voorlopig nog niet uitlopen, die zijn niet echt gratis......

pre cat uitboren

Geplaatst: 07 jul 2008 21:13
door janr7imi
ik lees dat julie de pre cat eruit boren en dat het veel werk is maar ik klopte hem er zo uit pijp op zijn kop gehouden een paar klappen me een kunststof hamer en hij was eruit
die van mij was helemaal dichtgebrand :oops:
gpr klep meteen dicht gemaakt plus de leiding uit het inlaatspruitstuk eruit gehaald en op het blok afgedicht meteen rvs plaatje en in het spruitstuk een kunststof bus gemaakt die er strak inpast een ronde buis vanaf het luchtfilter naar de gasklep gemaakt k&n inleg filter gemonteerd
en de aanzuigbuis van het luchtfilter verlegdt zodat hij nu extra veel koude lucht krijgt :D
nou dat alles bij elkaar dat merk je wel onderin sterker en bij 4000 tmp krijg je nu een echte duw in je rug
nu nog turks software zien te krijgen schijnt een pk of 10 te zijn ivm emisie eisen die ze daar niet hadden. :lol:
en ik zit er over te denken om zelf een uitlaat spruitstuk van rvs te gaan maken de cat eronderuit en dan ben ik er wel denk ik :twisted:
vrgr jan

Re: pre cat uitboren

Geplaatst: 07 jul 2008 21:28
door Pipo
janr7imi schreef:ik lees dat julie de pre cat eruit boren en dat het veel werk is maar ik klopte hem er zo uit pijp op zijn kop gehouden een paar klappen me een kunststof hamer en hij was eruit
die van mij was helemaal dichtgebrand :oops:
vrgr jan
Die truk lukt helaas niet altijd. Bij mijn atmo gaf mijn precat geen krimp. En ik wou geen zware moker gebruiken daar de keramische hoofdkatalysator gevoelig is aan zware slagen. Hij kan ervan breken, en dat grapje is niet goedkoop te herstellen.

Geplaatst: 07 jul 2008 21:47
door Exmantaa
Dat is inderdaad niet helemaal de standaard methode...

Zelf met steenboor (goed koelen door zeer regelmatig met water te sprayen!! Anders smelt je boortje gelijk weg..) en beiteltje aan de gang geweest. Rommelig en kost wel wat tijd, maar gaat op zich prima

Geplaatst: 10 jul 2008 7:09
door Super7
Onze dynamo boer in Eindhoven wou voor 75 EURO de dynamo ruilen...

Waar moet ik op letten?

Geplaatst: 26 jul 2008 13:27
door M-speed
ik heb even dik 2 uur zitten lezen op deze 19 pagina's

maar dit is zeker een must have mod ik ga hier na mijn vakantie zeker aan beginnen.

moet me er nog wel even goed in verdiepen

hoe kan ik zien of ik een 120a of 100a alternator heb?
of zie je dit pas bij het aanbrengen

en hebben de 2.0sc injectoren nu echt al functie of is dit pas bij veel meer vermogen nodig ?

Geplaatst: 26 jul 2008 15:31
door Maik
Ik denk dat je dat pas kan zien als je de boel los hebt en gaat passen inderdaad... Maar ook je speedsternummer zou weleens wat kunnen zeggen. Als je een vroege speedster hebt kan je er al gewoon vanuit gaan dat je de verkeerde dynamo hebt :(

Geplaatst: 26 jul 2008 16:21
door M-speed
ik heb nr 0687

dus ik zal wel weer pech hebben

maar ik ga na de zomer er is lekker aan beginnen dan kan die naar binnen en kan die uit elkaar en kan ik er denk ik ook makkelijker bij


en maik weet jij ook of die injectoren al functie hebben?

Geplaatst: 26 jul 2008 20:30
door Maik
Nee hoor, die injectoren zal je nog niets aan hebben. De standaard z22se injectoren schijnen pas bij 200pk buiten adem te raken, dus dat zal nog wel even goed zitten dan. Dat wil niet zeggen dat je ze pas moet vervangen als je OVER de 200pk gaat, want injectoren die op hun laatste gaatje lopen zullen minder goed (precies) werken. Dus ik zou al bij 190pk ofzo beginnen met grotere injectoren. Vervelende is wel dat je ECU daar weer mee om moet gaan, want ik begreep dat de SC injectoren niet plug-and-play zijn... :?

Geplaatst: 27 jul 2008 9:17
door M-speed
ok nou das weer een meevaller

alvast bedankt voor wat info
ik zal hier zeker nog op terug komen

ik ga nu eerst 10dagen in de zon liggen op de canarische eilanden :P

kan ik me klaar maken voor het hele plan :wink:

groeten michael