Geplaatst: 11 jan 2006 7:55
Als je bij de TB niet hoger gaat als de aangegeven 7000-7100 rpm zal het wat betreft slijtage en houdbaarheid puur mechanisch niet veel verschil maken. Slijtage is bij hogere toeren namelijk hoger.
Het enige risico wat ik iets hoger schat bij systemen met een nieuwe ECU is dat de veiligheidsfuncties die in de standaard ECU zitten er niet inzitten.
Dat heeft voor mij na veel geinformeerd te hebben voor de Hitec set doen besluiten. Mijn 2e optie was ook een hele motor zelf opbouwen, optimaliseren en met TB etc 220 pk halen. Maar door tijdgebrek en een naar mijn inzicht iets groter risico, ben ik zoals bekend voor de Hitec setup gegaan.
Over die set van fa Treisch had ik wel wat gelezen inderdaad, maar die prijs was ik nergens tegengekomen en aangezien ik dacht dat de vraag aan mij gesteld was ging ik ervan uit dat het een bericht van Hitec was.
Over die set kan ik niks zeggen, daar er helemaal nog geen info over bekend is.
Maar Paul als je er een keer heengaat, ga ik graag met je mee (als ik dan in NL ben) om wat nuttige technische info te verzamelen.
Maarten
Het enige risico wat ik iets hoger schat bij systemen met een nieuwe ECU is dat de veiligheidsfuncties die in de standaard ECU zitten er niet inzitten.
Dat heeft voor mij na veel geinformeerd te hebben voor de Hitec set doen besluiten. Mijn 2e optie was ook een hele motor zelf opbouwen, optimaliseren en met TB etc 220 pk halen. Maar door tijdgebrek en een naar mijn inzicht iets groter risico, ben ik zoals bekend voor de Hitec setup gegaan.
Over die set van fa Treisch had ik wel wat gelezen inderdaad, maar die prijs was ik nergens tegengekomen en aangezien ik dacht dat de vraag aan mij gesteld was ging ik ervan uit dat het een bericht van Hitec was.
Over die set kan ik niks zeggen, daar er helemaal nog geen info over bekend is.
Maar Paul als je er een keer heengaat, ga ik graag met je mee (als ik dan in NL ben) om wat nuttige technische info te verzamelen.
Maarten