Ervaring ?

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ja dat is waar, blijft een risico denk ik, met alles steeds strenger wordend, ach ik ben nog maar een beetje aan het rondkijken en informatie in winnen..........we zien het wel.
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Hi Marcel,

Een kitcar bouwen is zéér leuk! Ik heb vroeger een replica Porsche 550 RSK gebouwd. De "kit" werd en wordt nog steeds gemaakt door GP SPYDER in Engeland.

Maar let toch op... het zijn helemaal geen bouwdoosjes waar alles mooi past en die compleet worden afgeleverd. Je zal heel wat problemen zelf moeten oplossen op vlak van koetswerkdelen die niet goed aansluiten, elektrische bekabeling zelf maken of aanpassen enzovoorts.

Als je zowat rondkijkt zal je merken dat heel wat van die gebouwde kitcars meestal een laag niveau van afwerking hebben. Dat komt doordat de "details die 't hem doen" meestal héél duur zijn. Zo waren de instrumenten van de "Porsche" héél duur, net zoals de Stinger-uitlaat of het replica stuur... Ook is het zo dat je zoiets koopt in een moment van enthousiasme... maar hoe zal j'er tegenover staan als je 8 maanden verder bent, het ding nog steeds niet rijdt en het budget al bijna op is (want zo'n projecten verlopen "bijna" nooit als gepland)?

En dan moet je nog weten wat je zoekt... Een "replica" van iets of een kitcar à la Rushka's enzo? Een kitcar in de stijl van "het heeft iets van een Ferrari GTO met een kever motor" zal misschien plezier opleveren maar uiteindelijk veel kosten voor niets... Een replica Jaguar D-Type, een AC (Cobra of Ace van Oracle in Belgie) of Lancia Stratos (Hawk Cars in Engeland) of wat je maar wil... zoiets zal veel meer voldoening en plezier opbrengen! Bovendien zal je altijd wel een liefhebber vinden de dag dat je 't wilt verkopen, zo is je geld niet helemaal verloren gegaan :wink: . Maar hou je vast... die speeltjes kosten een bom!

En inschrijven? De GP SPYDER had papieren van GP SPYDER en dat was geen probleem ("Kleine serie" stond er op het gelijkvormigheidstattest denk ik...) Neem hiervoor anders eens kontakt op met die kerels van ORACLE (zoeken via Google Oracle en kit cars). Die kunnen je zeker nuttige info geven! Maar blijf zowieso weg van een AC COBRA met een Jaguar V12 motor op papieren van een Ford Mustang uit 1972 ofzo... daar heb je ZEKER vroeg of laat problemen mee!!!!

Maar het is zeker de moeite, je leert er enorm veel bij en je kan er jaren plezier aan hebben! Als je graag een Super 7 wil, dan denk ik dat je beter een Caterham koopt. Dan heb je the real thing en als je de balans zou maken tussen een 2de hands Caterham of een replica die je nog helemaal zelf moet bouwen en inschrijven, dan zal de Caterham waarschijnlijk nog goedkoper zijn ook :wink:

Maar een hobby kost geld... en een man moet doen wat ie niet laten kan! Soms moet je zotte dingen doen. Doe je 't nu niet dan zal je 't misschien nooit doen... :D
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Haha ja een man kan rare dingen doen.....

Caterham is mooi, maar westfield staat ook heel goed bekend.
Veel kits worden ervan verkocht per jaar en passen allemaal vrij goed :!:
Zijn ook helemaal compleet, en je kan het inderdaad net zo gek maken als je zelf wilt.

Volgend jaar lekker rondkijken.........en dan komt ik vanzelf wel de juiste tegen :lol:
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Ja juist. En in Frankrijk hadden ze de "Martin", maar die wordt niet meer gemaakt.

Qua kwaliteit, afwerking en rij-eigenschappen staan ze als volgt in de hit-parade:

1. DONKERVOORT
2. CATERHAM
3. WESTFIELD
4. MARTIN

En dan heb je nog de LOCUST... Hier heb j'al een frame voor een habbekrats. Het lijkt wat op een Caterham... Onlangs was er nog eentje te koop op EBAY.BE. Ideaal is om zoiets te kopen van iemand die 't niet meer ziet zitten.... En zo zijn er! :P
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Moet het geen Marlin zijn ipv Martin :?:

Marlin bestaat trouwens nog wel.

Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Lotus Elise S2
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Lotus Elise S2
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Die GT40 replica is wel mooi, maar zit al in elkaar.
Hij is ook een beetje luid denk ik want er zitten maar 2 hele kleine dempertjes op.....
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Nee nee "MARTIN"... dat is een Franse kopie van de Lotus 7. Waren aktief eind jaren 80 begin jaren 90.
Bijlagen
martin_7_162.jpg
martin_7_162.jpg (42.18 KiB) 4011 keer bekeken
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Ik weet al wat ik zou willen...

- een Ariel Atom : http://www.arielmotor.co.uk

of

- een Vanwall : http://www.vanwallcars.com

:P :P :P
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Die Vanwall zat toch pas geleden in Top gear of niet? Die waren wel happy met hem! :P
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Lotus Elise S2
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Die ultima is de ultieme kitcar voor de echte liefhebbers......en ze zijn hem bij van der kooi aan het bouwen, als ik me niet vergis met iets van 700 pk :!:
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Klopt helemaal, met een Amerikaans blok erin... Die achterbanden die daar staan... 335 breed.. en zoiets van goed 700 PK
Komt ook nog een verslag van in een autoblad!!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

OMFG! (oh my f*cking god)
Wat een auto! Als ik meer centen zou hebben, wist ik het wel!
Met één woord: geil! (of kom ik nu heel raar over?!)

Toch lijkt me een Chevy small block niet de beste motorkeuze (erg Amerikaans: there's no substitute for cubic inches....). Liever een iets kleinere (en dus snellere) slag.. Of zit ik er nou helemaal naast?

Chevy small block = 4.3 V8: bergen koppel, maar of je daar nou 685 PK uit kunt halen? Of ligt er dan een "Big Block" in, voorzien van minstens 1 turbo?
Plaats reactie