Ervaring ?
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Ervaring ?
Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met het zelf bouwen van een kitcar.........mij lijkt het leuk
Of mensen die wel eens in een kitcar gereden hebben, ervaringen dan svp
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Re: Ervaring ?
Hallo Marcel,Marcel schreef:Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met het zelf bouwen van een kitcar.........mij lijkt het leuk
Daar kan ik je wel meer over vertellen. Een vorige buurman van mij had een Westfield, een andere een Lomax en een oud collega een Porsche Speedster. Zelf heb ik uitvoerig naar de Fisher Fury gekeken. En inderdaad het lijkt leuk.
Je moet 2 rechterhanden hebben en creatief zijn.
En wanneer je een nieuwe gaat bouwen kan de RDW keuring lastig zijn.
Dus, goed informeren en overleggen met eigenaren.
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Klopt, maar ook in Engeland zijn ze strenger geworden. Dus wel oppassen en zorgen dat je geen afgekeurde zooi koopt.Marcel schreef:Ok HJ..........dat keuren hebben ze en trukje voor, eerst gaan ze naar engeland, worden ze op kenteken gezet, en daarna in nederland
Heb je er ook mee gereden, hoe rijd zoiets
Vergelijk het bv met de speedster
Wat voor een model zoek je? Model Lotus Seven (Donkervoort)?
Lotus Elise S2
- Marcel
- Contacteer:
Ja die kans is groot die zijn betaalbaar.
Westfield is mooi.
Marlin sportster vindt ik mooi.
DAX Rush
DAX tojeiro
Die K1 Attack vindt ik een plaatje, maar die komt al snel boven de € 50.000,- vindt ik een beetje veel
Ben gewoon aan het rondkijken, ook mbt de kosten etc. en welke kits goed te doen zijn, sommige moet je 4 rechterhanden voor hebben
Westfield is mooi.
Marlin sportster vindt ik mooi.
DAX Rush
DAX tojeiro
Die K1 Attack vindt ik een plaatje, maar die komt al snel boven de € 50.000,- vindt ik een beetje veel
Ben gewoon aan het rondkijken, ook mbt de kosten etc. en welke kits goed te doen zijn, sommige moet je 4 rechterhanden voor hebben
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Er zijn wel 40 fabriekanten die de 7 leveren! Westfield en Caterham zijn de meest voorkomende.
Mijn vorige buurman heeft 2 Westfields gebouwd. Er zijn zo veel verschillen mogelijk; long body, wide body, motor, welke achteras, enz, enz. Ik ou mij richten op de bekendere merken. Ik ben ook wel eens naar een clubdag geweest. Echt geweldig wat je daar allemaal ziet. En een keertje op Zandvoort gereden.
De 2e zat goed in elkaar hoewel hij toch wel eens last had van een vliegende motorklep en een niet startende motor.
Wegligging van een goede Westfield is perfect alleen zit je meer in de wind dan de Speedster.
Leuk om er mee bezig te zijn.
Mijn vorige buurman heeft 2 Westfields gebouwd. Er zijn zo veel verschillen mogelijk; long body, wide body, motor, welke achteras, enz, enz. Ik ou mij richten op de bekendere merken. Ik ben ook wel eens naar een clubdag geweest. Echt geweldig wat je daar allemaal ziet. En een keertje op Zandvoort gereden.
De 2e zat goed in elkaar hoewel hij toch wel eens last had van een vliegende motorklep en een niet startende motor.
Wegligging van een goede Westfield is perfect alleen zit je meer in de wind dan de Speedster.
Leuk om er mee bezig te zijn.
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Marcel
- Contacteer:
Zal zeker bizar zijn, maar ik vraag me af of daar nog een beetje fatsoenlijk mee te rijden is. maar 450 kg (tjee wat is die speedster zwwar hé)met een 180 pk hayabusa motor is volgens mij echt kicken......
Tevens schijnt een motor uit een motorfiets makkelijker in te bouwen te zijn, ook omdat de versnellingsbak er al in zit en je vaak niet zoveel aan de kabelboom hoeft te veranderen, ten slotte zijn ze volgens mij ook nog goedkoper dan een automotor.....wel een leuk idee
Deze motorblokken zijn geschikt:
Honda CBR 900 RR Fireblade: ca. 130 pk €1000,-
Honda ST 1100: ca 100 pk €500,-
Honda CBR 1100 XX; ca. 168 PK €1500,-
Yamaha R 1: ca. 150pk €1500,-
Yamaha FJR 1300 ca. 150 pk €1750,-
Kawasaki ZX 9 R ca. 140 pk €1000,-
Kawasaki ZX 12 R ca.180 pk €2000,-
Suzuki GSXR 1000 ca. 160 pk €1750,-
Suzuki GSXR 1300 ca. 175 pk €3250,-
Behoorlijke prijsverschillen, vraag me wat die hayabusa motor zo duur maakt, ik zou toch snel neigen naar de zx12r of de cbr1100 motor.
Tevens schijnt een motor uit een motorfiets makkelijker in te bouwen te zijn, ook omdat de versnellingsbak er al in zit en je vaak niet zoveel aan de kabelboom hoeft te veranderen, ten slotte zijn ze volgens mij ook nog goedkoper dan een automotor.....wel een leuk idee
Deze motorblokken zijn geschikt:
Honda CBR 900 RR Fireblade: ca. 130 pk €1000,-
Honda ST 1100: ca 100 pk €500,-
Honda CBR 1100 XX; ca. 168 PK €1500,-
Yamaha R 1: ca. 150pk €1500,-
Yamaha FJR 1300 ca. 150 pk €1750,-
Kawasaki ZX 9 R ca. 140 pk €1000,-
Kawasaki ZX 12 R ca.180 pk €2000,-
Suzuki GSXR 1000 ca. 160 pk €1750,-
Suzuki GSXR 1300 ca. 175 pk €3250,-
Behoorlijke prijsverschillen, vraag me wat die hayabusa motor zo duur maakt, ik zou toch snel neigen naar de zx12r of de cbr1100 motor.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon