Flow Tec Airboxis van MotoConcept.
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
De Flow Tech is een leuke optie als je meer geluid wilt, maar beter voor de motor is het zeker niet!
Ik ben van plan dat filtertje om de 5.000 kms te reinigen, maar dat de originele filter beter is voor de motor, staat als een paal boven water! Bovendien moet je dan heel dat spel er uit halen....
En vaker je olie verversen zal ook wel deugd doen. Ik doe het zowieso om de 5.000 Kms en de filter om de 10.000 kms.
Niet alleen is de filter van de FT veel kleiner, hij krijgt ook nog eens alle rommel "rechtstreeks" te verwerken doordat ie zo dicht bij de luchthapper staat! Voordeel is een RAM effect misschien...
Beter is het zeker niet... alhoewel ik zelf ook graag "rustgevende" berichten lees hieromtrent.
De drang om te "prullen" aan een auto is soms sterker dan het gezonde verstand
Ik ben van plan dat filtertje om de 5.000 kms te reinigen, maar dat de originele filter beter is voor de motor, staat als een paal boven water! Bovendien moet je dan heel dat spel er uit halen....
En vaker je olie verversen zal ook wel deugd doen. Ik doe het zowieso om de 5.000 Kms en de filter om de 10.000 kms.
Niet alleen is de filter van de FT veel kleiner, hij krijgt ook nog eens alle rommel "rechtstreeks" te verwerken doordat ie zo dicht bij de luchthapper staat! Voordeel is een RAM effect misschien...
Beter is het zeker niet... alhoewel ik zelf ook graag "rustgevende" berichten lees hieromtrent.
De drang om te "prullen" aan een auto is soms sterker dan het gezonde verstand
Laatst gewijzigd door Flaminiasupersport op 20 apr 2006 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Flaminiasupersport schreef:De Flow Tech is een leuke optie als je meer geluid wilt, maar beter voor de motor is het zeker niet!
Ik ben van plan dat filtertje om de 5.000 kms te reinigen, maar dat de originele filter beter is voor de motor, staat als een paal boven water! Bovendien moet je dan heel dat spel er uit halen....
Niet alleen is de filter van de FT veel kleiner, hij krijgt ook nog eens alle rommel "rechtstreeks" te verwerken doordat ie zo dicht bij de luchthapper staat! Voordeel is een RAM effect misschien...
Beter is het zeker niet... alhoewel ik zelf ook graag "rustgevende" berichten lees hieromtrent.
De drang om te "prullen" aan een auto is soms sterker dan het gezonde verstand
vandaar dat ik hem ook zelf laat maken..
is mooier ... én veiliger naar mijn mening...
zou puur de filter van de FL (sandtler) al meer lawaai maken dan een K&N? dus allebij op een rvs aanzuigbuis ?
Je hebt iig 3 aansluitingen nodig als je alles weer wilt aansluiten bij een 2.2 wat standaard ook aangesloten zit.
Het vervangen van de buis zoals bij de flowtec lijkt me geen issue. Ik heb er iig zelf geen problemen mee gehad. Alhoewel het bij een standaard motor geen vermogenswinst oplevert voor zover ik heb kunnen meten.
Probleem bij de FT zit vooral in het filter wat gebruikt wordt (inderdaad dezelfde die ze ook bij Sandtler verkopen. Ben het wat dat betreft helemaal met Flaminiasupersport eens.
Reden dat ik uiteindelijk voor de BMC heb gekozen is dat die voor een aftermarket filter goed uit verschillende tests kwam qua filtratie en ook eenzelfde filter oppervlakte heeft als het originele filter.
Erg jammer dat ie alleen in carbon wordt geleverd, kost alleen maar meer geld, maar hij doet ze werk zo te merken goed.
Mark
Het vervangen van de buis zoals bij de flowtec lijkt me geen issue. Ik heb er iig zelf geen problemen mee gehad. Alhoewel het bij een standaard motor geen vermogenswinst oplevert voor zover ik heb kunnen meten.
Probleem bij de FT zit vooral in het filter wat gebruikt wordt (inderdaad dezelfde die ze ook bij Sandtler verkopen. Ben het wat dat betreft helemaal met Flaminiasupersport eens.
Reden dat ik uiteindelijk voor de BMC heb gekozen is dat die voor een aftermarket filter goed uit verschillende tests kwam qua filtratie en ook eenzelfde filter oppervlakte heeft als het originele filter.
Erg jammer dat ie alleen in carbon wordt geleverd, kost alleen maar meer geld, maar hij doet ze werk zo te merken goed.
Mark
C30-94@0.55bar
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Flow tec pipe van Markv en Arno De boys zijn GEWELDIG ze hebben mij zeer happy gemaakt met hun luchtinlaat.Het geluid is geweldig en links een oordopje is aan te raden.Het ziet er stoer uit en maakt het karretje AF!!!!Let wel ik ga een foto maken en die komt er vanmiddag op!!!!!!Mannen top bedankt.
- Bijlagen
-
- IMG_0391.jpg (53.86 KiB) 5809 keer bekeken
Laatst gewijzigd door linne150 op 22 jul 2006 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1368
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Volgens mij zijn carter ontluchting.piet schreef:Wilbert wat zijn die zilver kleurig leidingen die uit de motor komen?
Wilbert dat ziet er mooi uit! Ik moet ook maar eens gaan knutselen. Alleen wil ik dan twee aanzuigbuizen gaan maken. Ik weet niet of dat ga lukken met de ruimte, maar proberen is de moeite waard. Aan beide zijde een luchtfilter. Volgens mij ga hij dan meer lucht krijgen en dat betekent meer vermogen hoop ik. Je kleppendeksel glimt ook behoorlijk.