Flow Tec Airboxis van MotoConcept.

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

LLM :?: gewoon eruit gooien. scheelt weer een paar pk's :lol:
Gebruikersavatar
marcel85
Mega lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:41
Locatie: Winterswijk

Bericht door marcel85 »

jans schreef:LLM :?: gewoon eruit gooien. scheelt weer een paar pk's :lol:
:?: kan toch niet bij een 2.2 ? of... ????

zag namelijk bij het luchtfilterbuis van carspecials geen aansluiting voor de lmm :? alleen de vacium aansluiting , en ook geen carterontluchtingsaansluiting (galgje)
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Tuurlijk zit die er wel op :idea:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

De 2.2 heeft geen LMM maar een MAP icm IAT..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
marcel85
Mega lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:41
Locatie: Winterswijk

Bericht door marcel85 »

jans schreef:Tuurlijk zit die er wel op :idea:
nee hoor , kijk:

Afbeelding

Afbeelding


@mark, wat betekend dat?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

alweer wat geleerd :D
Maar neem aan dat het ongeveer net zo werkt :idea:
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

De Flow Tech is een leuke optie als je meer geluid wilt, maar beter voor de motor is het zeker niet!

Ik ben van plan dat filtertje om de 5.000 kms te reinigen, maar dat de originele filter beter is voor de motor, staat als een paal boven water! Bovendien moet je dan heel dat spel er uit halen.... :(

En vaker je olie verversen zal ook wel deugd doen. Ik doe het zowieso om de 5.000 Kms en de filter om de 10.000 kms.

Niet alleen is de filter van de FT veel kleiner, hij krijgt ook nog eens alle rommel "rechtstreeks" te verwerken doordat ie zo dicht bij de luchthapper staat! Voordeel is een RAM effect misschien...

Beter is het zeker niet... alhoewel ik zelf ook graag "rustgevende" berichten lees hieromtrent.

De drang om te "prullen" aan een auto is soms sterker dan het gezonde verstand :wink:
Laatst gewijzigd door Flaminiasupersport op 20 apr 2006 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
marcel85
Mega lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 16 jan 2006 16:41
Locatie: Winterswijk

Bericht door marcel85 »

Flaminiasupersport schreef:De Flow Tech is een leuke optie als je meer geluid wilt, maar beter voor de motor is het zeker niet!

Ik ben van plan dat filtertje om de 5.000 kms te reinigen, maar dat de originele filter beter is voor de motor, staat als een paal boven water! Bovendien moet je dan heel dat spel er uit halen.... :(

Niet alleen is de filter van de FT veel kleiner, hij krijgt ook nog eens alle rommel "rechtstreeks" te verwerken doordat ie zo dicht bij de luchthapper staat! Voordeel is een RAM effect misschien...

Beter is het zeker niet... alhoewel ik zelf ook graag "rustgevende" berichten lees hieromtrent.

De drang om te "prullen" aan een auto is soms sterker dan het gezonde verstand :wink:

vandaar dat ik hem ook zelf laat maken..

is mooier ... én veiliger naar mijn mening...
zou puur de filter van de FL (sandtler) al meer lawaai maken dan een K&N? dus allebij op een rvs aanzuigbuis ?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Je hebt iig 3 aansluitingen nodig als je alles weer wilt aansluiten bij een 2.2 wat standaard ook aangesloten zit.

Het vervangen van de buis zoals bij de flowtec lijkt me geen issue. Ik heb er iig zelf geen problemen mee gehad. Alhoewel het bij een standaard motor geen vermogenswinst oplevert voor zover ik heb kunnen meten.

Probleem bij de FT zit vooral in het filter wat gebruikt wordt (inderdaad dezelfde die ze ook bij Sandtler verkopen. Ben het wat dat betreft helemaal met Flaminiasupersport eens.

Reden dat ik uiteindelijk voor de BMC heb gekozen is dat die voor een aftermarket filter goed uit verschillende tests kwam qua filtratie en ook eenzelfde filter oppervlakte heeft als het originele filter.
Erg jammer dat ie alleen in carbon wordt geleverd, kost alleen maar meer geld, maar hij doet ze werk zo te merken goed.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Onlangs zag ik op EBAY een filter voor de Speedster met een elektrische turbine op, om meer lucht erdoor te jagen en ook nog een ander ding dat een wervelstroom zou maken...

Waar blijven ze't allemaal zoeken? :
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Flow tec pipe van Markv en Arno :woship: De boys zijn GEWELDIG ze hebben mij zeer happy gemaakt met hun luchtinlaat.Het geluid is geweldig en links een oordopje is aan te raden.Het ziet er stoer uit en maakt het karretje AF!!!!Let wel ik ga een foto maken en die komt er vanmiddag op!!!!!!Mannen top bedankt. :P :P :P
Bijlagen
IMG_0391.jpg
IMG_0391.jpg (53.86 KiB) 5809 keer bekeken
Laatst gewijzigd door linne150 op 22 jul 2006 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

In dit bedank forum wil ik graag even Martin bedanken voor het mij over de grens loodsen naar Duitsland vandaag!!! Top man, dank je!!

Ps Koplampen zijn verkocht!!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wilbert wat zijn die zilver kleurig leidingen die uit de motor komen?
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1368
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

piet schreef:Wilbert wat zijn die zilver kleurig leidingen die uit de motor komen?
Volgens mij zijn carter ontluchting.

Wilbert dat ziet er mooi uit! Ik moet ook maar eens gaan knutselen. Alleen wil ik dan twee aanzuigbuizen gaan maken. Ik weet niet of dat ga lukken met de ruimte, maar proberen is de moeite waard. Aan beide zijde een luchtfilter. Volgens mij ga hij dan meer lucht krijgen en dat betekent meer vermogen hoop ik. Je kleppendeksel glimt ook behoorlijk. :shock:
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Hoi Piet ik heb staalflex leidingen voor koeling en een voor carter ontluchting naar catch tank.Heeft het een funktie? ik vind het er stoer uitzien.Maar de pipe is geweldig wat een geluid.Groet
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Plaats reactie