Pagina 3 van 4
Geplaatst: 18 apr 2006 19:22
door jans
LLM

gewoon eruit gooien. scheelt weer een paar pk's

Geplaatst: 18 apr 2006 19:27
door marcel85
jans schreef:LLM

gewoon eruit gooien. scheelt weer een paar pk's


kan toch niet bij een 2.2 ? of... ????
zag namelijk bij het luchtfilterbuis van carspecials geen aansluiting voor de lmm

alleen de vacium aansluiting , en ook geen carterontluchtingsaansluiting (galgje)
Geplaatst: 18 apr 2006 19:29
door jans
Tuurlijk zit die er wel op

Geplaatst: 18 apr 2006 20:16
door markv
De 2.2 heeft geen LMM maar een MAP icm IAT..
Mark
Geplaatst: 18 apr 2006 20:36
door marcel85
jans schreef:Tuurlijk zit die er wel op

nee hoor , kijk:
@mark, wat betekend dat?
Geplaatst: 18 apr 2006 20:49
door jans
alweer wat geleerd
Maar neem aan dat het ongeveer net zo werkt

Geplaatst: 19 apr 2006 10:43
door Flaminiasupersport
De Flow Tech is een leuke optie als je meer geluid wilt, maar beter voor de motor is het zeker niet!
Ik ben van plan dat filtertje om de 5.000 kms te reinigen, maar dat de originele filter beter is voor de motor, staat als een paal boven water! Bovendien moet je dan heel dat spel er uit halen....
En vaker je olie verversen zal ook wel deugd doen. Ik doe het zowieso om de 5.000 Kms en de filter om de 10.000 kms.
Niet alleen is de filter van de FT veel kleiner, hij krijgt ook nog eens alle rommel "rechtstreeks" te verwerken doordat ie zo dicht bij de luchthapper staat! Voordeel is een RAM effect misschien...
Beter is het zeker niet... alhoewel ik zelf ook graag "rustgevende" berichten lees hieromtrent.
De drang om te "prullen" aan een auto is soms sterker dan het gezonde verstand

Geplaatst: 19 apr 2006 10:55
door marcel85
Flaminiasupersport schreef:De Flow Tech is een leuke optie als je meer geluid wilt, maar beter voor de motor is het zeker niet!
Ik ben van plan dat filtertje om de 5.000 kms te reinigen, maar dat de originele filter beter is voor de motor, staat als een paal boven water! Bovendien moet je dan heel dat spel er uit halen....
Niet alleen is de filter van de FT veel kleiner, hij krijgt ook nog eens alle rommel "rechtstreeks" te verwerken doordat ie zo dicht bij de luchthapper staat! Voordeel is een RAM effect misschien...
Beter is het zeker niet... alhoewel ik zelf ook graag "rustgevende" berichten lees hieromtrent.
De drang om te "prullen" aan een auto is soms sterker dan het gezonde verstand

vandaar dat ik hem ook zelf laat maken..
is mooier ... én veiliger naar mijn mening...
zou puur de filter van de FL (sandtler) al meer lawaai maken dan een K&N? dus allebij op een rvs aanzuigbuis ?
Geplaatst: 19 apr 2006 18:24
door markv
Je hebt iig 3 aansluitingen nodig als je alles weer wilt aansluiten bij een 2.2 wat standaard ook aangesloten zit.
Het vervangen van de buis zoals bij de flowtec lijkt me geen issue. Ik heb er iig zelf geen problemen mee gehad. Alhoewel het bij een standaard motor geen vermogenswinst oplevert voor zover ik heb kunnen meten.
Probleem bij de FT zit vooral in het filter wat gebruikt wordt (inderdaad dezelfde die ze ook bij Sandtler verkopen. Ben het wat dat betreft helemaal met Flaminiasupersport eens.
Reden dat ik uiteindelijk voor de BMC heb gekozen is dat die voor een aftermarket filter goed uit verschillende tests kwam qua filtratie en ook eenzelfde filter oppervlakte heeft als het originele filter.
Erg jammer dat ie alleen in carbon wordt geleverd, kost alleen maar meer geld, maar hij doet ze werk zo te merken goed.
Mark
Geplaatst: 20 apr 2006 8:50
door Flaminiasupersport
Onlangs zag ik op EBAY een filter voor de Speedster met een elektrische turbine op, om meer lucht erdoor te jagen en ook nog een ander ding dat een wervelstroom zou maken...
Waar blijven ze't allemaal zoeken? :
Geplaatst: 22 jul 2006 13:24
door linne150
Geplaatst: 22 jul 2006 14:34
door stevenflappy
In dit bedank forum wil ik graag even Martin bedanken voor het mij over de grens loodsen naar Duitsland vandaag!!! Top man, dank je!!
Ps Koplampen zijn verkocht!!
Geplaatst: 22 jul 2006 17:09
door Piet
Wilbert wat zijn die zilver kleurig leidingen die uit de motor komen?
Geplaatst: 22 jul 2006 17:23
door speedster
piet schreef:Wilbert wat zijn die zilver kleurig leidingen die uit de motor komen?
Volgens mij zijn carter ontluchting.
Wilbert dat ziet er mooi uit! Ik moet ook maar eens gaan knutselen. Alleen wil ik dan twee aanzuigbuizen gaan maken. Ik weet niet of dat ga lukken met de ruimte, maar proberen is de moeite waard. Aan beide zijde een luchtfilter. Volgens mij ga hij dan meer lucht krijgen en dat betekent meer vermogen hoop ik. Je kleppendeksel glimt ook behoorlijk.

Geplaatst: 22 jul 2006 18:10
door linne150
Hoi Piet ik heb staalflex leidingen voor koeling en een voor carter ontluchting naar catch tank.Heeft het een funktie? ik vind het er stoer uitzien.Maar de pipe is geweldig wat een geluid.Groet