Pagina 3 van 3
Geplaatst: 26 mei 2006 20:47
door André R
Dankzij de uiterst vriendelijke en hoffelijke Paul heb ik vandaag mijn eerste ritje gemaakt in een Speedster. Paul kwam speciaal ervoor langs zelfs! Waar vind je dat soort mensen nog?!
En het goede nieuws (voor mij althans); ik pas erin! Ik zal niet zeggen dat hij een stuk rianter is binnenwerks, maar tov. de Lotus Elise MK1, is da afstand rugleuning – pedalen net iets langer. Hierdoor zaten mijn knieën net iets lager, waardoor niets een (voorzichtig) ritje in de weg stond.
Ik heb genoten en Paul wel 20x verteld wat een geweldige auto het is! De speedster heeft beduidend minder koppel dan m’n huidige 928 (430Nm/3000t p/m), maar dat wordt op een uiterst prettige manier in de bochten weer teruggewonnen. Maar dat is wel flink appelen met peren vergelijken natuurlijk! En als je hem flink op toeren houdt mis je dat ook niet.
Dat is overigens niet wat ik gedaan heb uiteraard, omdat het mijn auto niet is, plus dat het behoorlijk nat was op de weg vandaag. Maar ik heb flink wat van het potentieel mogen proeven.
Maar goed, nu ik weet dat de Speedster mij ook past, komt misschien wel het moeilijkste gedeelte van het verhaal; mijn speedster zien te vinden! Ik ga in ieder geval op zoek en wie weet, ergens daarbuiten -gekoesterd door zijn huidige baasje- staat mijn toekomstige Speedster al te wachten. Ik kan in ieder geval niet wachten!
Paul, nogmaals bedankt!!!!

Geplaatst: 27 mei 2006 6:57
door Maik
Kijk, nog een speedster-zieltje gewonnen, goed werk Paulus!
Goed alle occasion-sites in de gaten houden (autotrack, autotrader, autoonline, etc) en marktplaats (via daar heb ik die van mij gekocht), en eventueel de dealersites.
Succes!
Geplaatst: 27 mei 2006 7:30
door Gerard
Oh jee,weer een voor de bijl.

Geplaatst: 27 mei 2006 11:01
door Ride-aholic
Hi,
effe bij autotrader gekeken, zouden er 5 te koop staan.
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/searc ... peid_EQI=b.
Greetingz, Peter
Geplaatst: 27 mei 2006 11:42
door André R
Bedankt Peter,
Ik hou em in de gaten. Ik had al regelmatig gekeken en tig andere sites, maar de mijne staat er helaas nog niet bij.
Geplaatst: 27 mei 2006 11:51
door Robin
Hallo André,
ik weet niet hoe groot je geldbeugel is

maar in België staan er ook een paar interessante speedsters, 2.2 en 2.0 T's, maar als nederlander komen bovenop de prijs in België nog extra kosten zoals je wel weet, invoer enz. Hoeveel er juist bijkomt heb ik persoonlijk geen gedacht van. Maar alle wagens zijn in België natuurlijk een stuk goedkoper als in Nederland dus je kan zeker een goede zaak doen

Geplaatst: 27 mei 2006 13:26
door André R
Hoi Robin,
Ja, dat heb ik gezien. Er staan inderdaad hele leuke dingen bij op de Belgische sites. Nadeel is en blijft alleen dat (ondanks een verenigd Europa) die rottige BPM hier in Nederland wordt geheven door onze vrienden van de overheid.
Dat houd in dat er over de netto kataloguswaarde van de auto 45,2% belasting betaald dient te worden. (minus 1540 euro) Maar daar doet de overheid natuurlijk wel weer heeeele nuttige dingen mee. En zelfs bij auto's van bijvoorbeeld 1, 2, 3, of 4 jaar oud blijft er restpectievelijk een percentage over van het BPM bedrag van 63%, 53%, 43% en 34% etc.
En dan natuurlijk nog alle keuringskosten, toelatingspapieren e.d. en de rompslomp die het met zich meebrengt.
Dus hoe aantrekkelijk de prijzen ook bij jullie, waarschijnlijk is het voor mij beter om hier maar in Nederland te blijven zoeken.
Geplaatst: 27 mei 2006 13:28
door André R
Robin, ik zie nou trouwens de rest van je post. De mijne is dus een beetje dubbelop.
Door een lange pre-post had ik een gedeelte niet gelezen.

Geplaatst: 27 mei 2006 16:13
door Dominique
http://www.mobile.de/SIDL9-KQ65BmC9sQdN ... Search.y=6
In enkele gevallen kan je hier goedkoper uit zijn (de turbo's)
De 2.2 meestal niet, omdat die rottige BPM op de originele catalogus waarde gebaseerd is. Die waarde is na een paar jaar fors omlaag gegaan toen de turbo geintroduceerd werd. Dus voor een oudere 2.2 betaal je naar verhouding veel BPM (lees: is niet aantrekkelijk)
Wel, er is in ieder geval veel keus..

Geplaatst: 27 mei 2006 21:12
door André R
Ik had inderdaad ook al meerdere malen op mobile.de gekeken Dominique. Maar als ik zo eens kijk is daar bijvoorbeeld de goedkoopste speedster turbo 27.500 euro. Omgerekend met de BPM calculator geeft dat voor een auto uit 2003 een BPM restbedrag van 3911 euro. Da's dus 27500+3911+ca. 200(overschrijvings/keuringskosten)=31.600. En dan heb je het nog niet eens over het halen. Da's waarschijnlijk het handigst op een autoambulance. Dit om tijdelijke verzekering en kentekenplaat te voorkomen het handigst. Kost je pakweg 500 euro of zo? Kom je totaal op zeg maar op pakweg 32.000 euro.
En dan heb je een geimporteerde auto. Iets waarvan ik eerlijkheidshalve zeg (als je hem weer zou verkopen) als ik hem aangeboden krijg; doe mij toch maar liever een origineel Nederlands geleverde auto. Want er onbreekt bij een geimporteerde auto in ieder geval een NAP historie. De kilometerstand en dus de staat van een geimporteerde auto is nooit gegarandeerd. Zo wordt bijvoorbeeld ook bijgehouden of een auto total loss is geweest, maar dat is niet meer te zien op het kentekenbewijs als deze is geimporteerd.
Nou hoop ik niet dat ik daarmee iemand tegen het hoofd stoot natuurlijk want ongetwijfeld rijden er hier zat tevreden mensen in een geimporteerde auto. Maar voor mij peroonlijk -als ik de keus heb- blijft mijn zoekgebiedt nu nog even beperkt tot Nederland. Maar de keus (en daarin heb je helemaal gelijk) is in Buitenland stukken groter dan hier.
Zeker wat de turbo betreft.

Geplaatst: 27 mei 2006 21:23
door jans
De meeste turbo's hebben ook vele optie''s. i.vm. de bpm tel er dan nog maar een paar duizend euro bij.
Wat importeren betreft"" ze komen allemaal uit Engeland, Dus je hebt zo wie zo een geimporteerde. En met de zelfde rechten

Geplaatst: 27 mei 2006 21:30
door André R
Ok, uiteraard heb je altijd een geimporteerde auto. De autoproductie in Nederland ligt hier (jammer genoeg) nagenoeg op z'n gat. Maar ik bedoel ook meer origineel Nederlands geleverd door Opel Nederland, kilometerstand 0 en een datum eerste afgifte Nederland gelijk aan de datum van de eerste toelating.
Inderdaad die opties mag je ook nog eens dik voor betalen. En die gasten van het RDW schijn je echt niet voor de gek te kunnen houden. Ze kennen elke optie en niet origineel geleverd item.
Blijft het dan over het algemeen waard om een turbo te importeren? (Buiten het feit dat je ze hier haast niet kan krijgen)
Geplaatst: 27 mei 2006 21:51
door jans
Hoe graag wil je een speedster

vooral iets wat niet meer gemaakt wordt , schijnt in trek te zijn.
Auto's importeren speelde naar mijn mening vroeger een veel grotere rol. Tegenwoordig niet meer zo vind ik.De mensen gaan steeds meer vergelijken . Internet is toch wel makkelijk.