Terugroepactie controle lichtmetalen velgen

Alle overige technische zaken.
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

@Marcel, wat is 500 km. met een Speedster?

Antwoord: PURE FUN!!!!!

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
patje
Actief lid

Bericht door patje »

heb net even gekeken bij mij staat er pt in wat zou da willen zeggen :?:
En hoe word zo een terugroep actie beslist ? zal toch wel van opel Duitsland komen Of niet?

Groetjes patje
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

'PT' staat er bij mij ook in, maar dat is niet goed blijkbaar.

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

patje schreef:heb net even gekeken bij mij staat er pt in wat zou da willen zeggen :?:
En hoe word zo een terugroep actie beslist ? zal toch wel van opel Duitsland komen Of niet?

Groetjes patje
Navraag heeft bij de Oosterburen tot nu toe (+/- 8 uur voorbij) niets opgeleverd :shock:

Ik neem dus aan dat er in Duitsland (nog) niets over bekend is.

SteV6
S4 Avant
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Ja, daar ben ik dus ook benieuwd naar.
Met Paul zou het bijvoorbeeld wel loslopen, want dat zijn mijn oude achterwielen, daar zou ik zo weer mee terug kunnen.
Als de vorige eigenaar niet meer te achterhalen is, zou het moeilijker kunnen worden...
De vorige eigenaar van SteV6 zijn 2.2 achtervelgen zijn wel bekend....euhhh alleen heeft die zijn speedster waar ze vanaf komen allang niet meer :oops:
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

mooi stom geregeld dan!
kunnen ze via het rdw niet beter de echte eigenaars opsporen en een brief sturen?
Fabian
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Tot op heden heb ik nog geen post voor mijn 2001 mogen ontvangen.

Maandag maar een naar twee dealers bellen dan. Die waar hij nu in onderhoud is en degene waar hij gekocht is. Alleen weet Oosterhout weer niet waar hij oorspronkelijk vandaan komt.

Ik zal straks eens kijken wat er in mijn velgen staat.
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Marcel schreef:
Maik schreef:Ja, daar ben ik dus ook benieuwd naar.
Met Paul zou het bijvoorbeeld wel loslopen, want dat zijn mijn oude achterwielen, daar zou ik zo weer mee terug kunnen.
Als de vorige eigenaar niet meer te achterhalen is, zou het moeilijker kunnen worden...
De vorige eigenaar van SteV6 zijn 2.2 achtervelgen zijn wel bekend....euhhh alleen heeft die zijn speedster waar ze vanaf komen allang niet meer :oops:
Het VIN nummer was trouwens : via PB dus ;)
Laatst gewijzigd door Marcel op 17 jun 2006 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
SteV6

Bericht door SteV6 »

En dashnr ergens in de 3500, maar doe de exacte gegevens liever even via een PB, voordat een ander met de (eventuele nieuwe) achtervelgen er vandoor gaat :?

SteV6
S4 Avant
damnedt
Actief lid

Even afwachten...

Bericht door damnedt »

Vandaag even geinformeerd bij de Opel dealer (Autoteam Roosendaal) waar ik mijn Speedster 2 jaar geleden als demo heb gekocht.
Via het VIN nummer wist men te vertellen dat er nog 3 meldingen betreffende terugroepacties open stonden....
Gek dus dat ik nooit bericht heb gekregen en nu ook weer niet.
Men zou in Goes (de hoofdvestiging) informeren.
Men wist niet te vertellen wat er nog moest gebeuren. Op de vraag of het mogelijk over de ABS unit, de airbag, de remklauwen en de achtervelgen ging bleef men het antwoord schuldig.
Tevens kreeg ik een brief van deze dealer dat mijn Speedster binnenkort APK gekeurd moet worden....wel vreemd daar dit 3 weken geleden al moest en is gedaan !
Service van deze dealer valt mij tot nu toe erg tegen en dit terwijl ik er in het verleden 3 nieuwe en 1 gebruikte Opel heb gekocht.
Ga ook maar even informeren of ze in Oosterhout iets voor mij kunnen betekenen. Wat ik daar laatst zag beviel me goed en indien ze iets voor mij kunnen doen mogen zij ook gelijk 2 nieuwe achterbanden leveren.
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

marcel85 schreef:mooi stom geregeld dan!
kunnen ze via het rdw niet beter de echte eigenaars opsporen en een brief sturen?
even mijn woorden terug nemen :oops: ik kreeg net de officiele opel brief , dus hebben ze waarschijnlijk idd via het rdw de gegevens gekregen :D

maandag ga ik direct naar opel...

gr marcel
Speedfreak
Mega lid
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Heeft er iemand toevallig al een TIS nummer van Opel over deze terugroepaktie?
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
damnedt
Actief lid

Afspraak gemaakt.

Bericht door damnedt »

Contact opgenomen met Opel Centrum Oosterhout.
Belde netjes terug en inderdaad.... mijn abs unit, remklauwen en achterwielen komen mogelijk in aanmerking voor een upgrade.
Gek, dat men dit in Oosterhout wel zo kan vermelden en in Roosendaal erg terughoudend is.
Heb gelijk een afspraak gemaakt voor een grote beurt zodat gelijk het eea kan worden nagekeken en indien nodig een vervolgafspraakkan worden gemaakt om het eea betreffende de terugroepakties in orde te maken.
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

ik krijg dus ook nieuwe achtervelgen, maar is het nu ook zo dat hierbij ook het vervangen van de remklauwen zit..

ik bedoel kwa terugroepactie..

ps ik moet helaas mijn oude velgen inleveren.. is er toevallig iemand die ze mag houden?

gr marcel
damnedt
Actief lid

Inleveren is normaal !

Bericht door damnedt »

Wanneer ik in aanmerking kom voor nieuwe velgen moet ik mijn oude ook inleveren omdat deze daarna moeten worden vernietigd.
Lijkt mij overigens ook normaal als er technische gebreken aan deze velgen zijn of kunnen ontstaan die de verkeersveiligheid c.q. de veiligheid van de inzittenden van een Speedster in gevaar kunnen brengen.
De remklauwen bleken bij mij nog op het "lijstje" te staan net zoals de abs unit. Deze laatste 2 zijn eerder aan de orde geweest. Mogelijk dat anderen hier meer over weten.
Plaats reactie