Net een brief ontvangen van Opel om de lichtmetalen velgen te laten controleren
Ik ga gelijk even bij de dealer langs wat het probleem is en dan desnoods de velgen even van zolder halen om ze te laten checken, en wie weet vallen er nog een paar nieuwe velgen te scoren
Ik ben net teruggebeld en ik krijg twee nieuwe achtervelgen . Ze hoefde de oude velgen niet eerst te zien. Het gaat wel om NA velgen, dus ik weet niet of het ook voor de Turbo geldt en of het bouwjaar gebonden is (mijne is van juni '01).
Ik zit nu alleen te twijfelen of ik mijn oude banden met ca. 3,5 mm profiel op de nieuwe velgen moet laten over leggen, of dat ik de velgen in doos bewaar op zolder....
Matsuru schreef:Ik ben net teruggebeld en ik krijg twee nieuwe achtervelgen . Ze hoefde de oude velgen niet eerst te zien. Het gaat wel om NA velgen, dus ik weet niet of het ook voor de Turbo geldt en of het bouwjaar gebonden is (mijne is van juni '01).
Ik zit nu alleen te twijfelen of ik mijn oude banden met ca. 3,5 mm profiel op de nieuwe velgen moet laten over leggen, of dat ik de velgen in doos bewaar op zolder....
Ik zal mijn brievenbus in de gaten houden anders ga ik volgende week OpelCentrum bellen.
Goeie tip Matsuru!!!
Ik heb ook de brief gekregen van de dealer. Zal ze eens bellen wat de bedoeling is, want bij zitten er winter banden op en staan in de schuur en heb geen zin om ze onder de auto te zetten en dan naar de dealer te gaan.
IK heb net de dealer gebeld en die vertelde mij dat aan de binnenkant van de velg op een van de spaak de letters HT moet staan. Zo niet dan krijg je nieuwe velgen.
Het kan geen kwaad volgens de brief. Het heb met de hitte te maken. Denk dat de wielen te warm worden achter ivm motor en uitlaat achter of dat ze niet goed zijn gehard in de fabriek. Bij mij sta HP in de velgen. Volgens de brief van Opel Nederland staat er HT of niets, dus nu weten ze niet of mijn velgen onder garantie valt.