Post uit Duitsland!
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
slim.be
Doorgetrokken streep en dan in Frankrijk ff Vrachtwagen voorbij .Het beste bewijs dat Pipo de beste naam voor jou is.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- Piet
- Giga lid Carbon
Re: boete
Dat hoop ik ook.Pipo schreef:Ik hoop voor je dat het bij die 50 Euro blijft. Mij hebben ze in Frankrijk eens betrapt op het voorbijsteken van een vrachtwagen op een plaats waar er een volle middenlijn was. Dat grapje heeft me ca 300 € gekostHelaas was er geen ontsnappen aan. Ze hielden me wat verder tegen, en ik kon cash betalen of te voet verder gaan
Bij jullie zijn de boetes tegenwordig helemaal idioot toch?
Collega van mij reed 10,5 (!) te snel in Belgie, kostte hem € 160.piet schreef:Dat hoop ik ook.Pipo schreef:Ik hoop voor je dat het bij die 50 Euro blijft. Mij hebben ze in Frankrijk eens betrapt op het voorbijsteken van een vrachtwagen op een plaats waar er een volle middenlijn was. Dat grapje heeft me ca 300 € gekostHelaas was er geen ontsnappen aan. Ze hielden me wat verder tegen, en ik kon cash betalen of te voet verder gaan
Piet, je mag op z'n minst verwachten dan ze je in het Nederlands aanschrijven als ze Nederlandse Euro's van je willen zien.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
boete
Nou, het was een drievaksbaan waar je 90 mag rijden, met wisselend voorbijsteken. Ik kwam juist over een heuveltop. Er was zeer weinig verkeer, en er draaide een zwaar met stenen geladen vrachtwagen van een bouwwerf vlak voor mijn neus de baan op. Ik had gewoon geen zin om in de remmen te gaan. Alleen had ik de ongelofelijke pech dat de politiecommisaris aan de overzijde juist naar huis reed, en er getuige van waslinne150 schreef:Doorgetrokken streep en dan in Frankrijk ff Vrachtwagen voorbij .Het beste bewijs dat Pipo de beste naam voor jou is.

A thing of beauty is a joy forever!
- SteV6
Ha Piet,
Ik zie dat je al een nette vertaling tot je beschikking hebt.
In Duitsland moeten ze bewijzen wie de bestuurder was, vandaar dat je je gegevens terug zou moeten sturen. En dat is ook waarom Jans zulke mooie foto's heeft gekregen.
Zelf vind ik de boetebedragen in Dld. relatief laag. Komt omdat ze daar veel banger zijn voor de Punkte in Flensburg. Het beruchte puntenrijbewijs ...
Verder lijkt het me dat je voldoende advies hebt gehad en dat je zelf kan beslissen wat je gaat doen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met boetes uit Duitsland. In Belgie mocht ik een keertje contant afrekenen voor het voeren van mistlampen. E 25,- was dat. Zo'n verrekte Waalse agent die geen Nederlands wenste te spreken tegen mij. Mijn "zoete" wraak was een briefje van E 200,- te overhandigen, want daar had hij niet van terug. Moest een collega van 'm wisselgeld komen brengen, ha, ha.
Sterkte met de afhandeling!
SteV6
Ik zie dat je al een nette vertaling tot je beschikking hebt.
In Duitsland moeten ze bewijzen wie de bestuurder was, vandaar dat je je gegevens terug zou moeten sturen. En dat is ook waarom Jans zulke mooie foto's heeft gekregen.
Zelf vind ik de boetebedragen in Dld. relatief laag. Komt omdat ze daar veel banger zijn voor de Punkte in Flensburg. Het beruchte puntenrijbewijs ...
Verder lijkt het me dat je voldoende advies hebt gehad en dat je zelf kan beslissen wat je gaat doen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met boetes uit Duitsland. In Belgie mocht ik een keertje contant afrekenen voor het voeren van mistlampen. E 25,- was dat. Zo'n verrekte Waalse agent die geen Nederlands wenste te spreken tegen mij. Mijn "zoete" wraak was een briefje van E 200,- te overhandigen, want daar had hij niet van terug. Moest een collega van 'm wisselgeld komen brengen, ha, ha.
Sterkte met de afhandeling!
SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 13 sep 2006 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
- Pipo
Het hangt er van af in welke situatie. 10km te snel op de autobaan is nog betaalbaar. Hetzelfde in een 30km/h-zone kost je een pak meer.bassie schreef:Collega van mij reed 10,5 (!) te snel in Belgie, kostte hem € 160.
A thing of beauty is a joy forever!
Whoeha!!Pipo schreef:Als ze me in het buitenland flitsen, schrijf ik altijd dat mijn wagen zich op dat moment elders bevond, en dus niet verantwoordelijk kan zijn voor de overtreding. Daarbij vraag ik dat ze me schriftelijke bewijzen toezenden zodat ik ze aan mijn advocaat kan overmaken.
Gegarandeerd succesAls je overtreding niet overdreven was, of je was niet betrokken in een ongeval, dan vinden ze het altijd te veel moeite om er verder gevolg aan te geven
![]()
PS Ik verklaar hierbij officieel dat bovenstaande informatie volledig verzonnen is, en deshalve niet tegen mij kan gebruikt worden![]()

Speedster T #5002
Laten we het zo zeggen 'sportief rijden' in vooral Vlaanderen dan toch kan zeer duur uitvallen. Ik zelf ben nog maar 2 keer geflitst op 6 jaar dus dat valt nog wel mee, ik maak dan ook niet zo veel kilometers aangezien ik met de fiets ga werken dat is volgens mij mijn gelukpiet schreef:Dat hoop ik ook.

Goed, er is een zg 'frontaal foto' gemaakt dus jouw verhaal moet wel heel erg goed zijn wil je hier onderuit kunnen draaien. Vaak is het niet zo zinvol dat te proberen omdat je er bij een frontaalfoto met je snufferd vol op staat.
Voor zover mij bekend mag je binnen het eu recht een antwoord in Nederlands geven. (zij hadden ook in het Nederlands moeten schrijven volgens mij)
Misschien is het handig om de afwikkeling even op Flitsservice voor te leggen. Het enige wat ik weet is dat die Duitsers over het algemeen niet fijn zijn als je ze negeert. Je moet zeker reageren, alleen denk ik ook dat je je kunt beroepen op het slecht beheersen van de Duitse taal etc.
Voor zover mij bekend mag je binnen het eu recht een antwoord in Nederlands geven. (zij hadden ook in het Nederlands moeten schrijven volgens mij)
Misschien is het handig om de afwikkeling even op Flitsservice voor te leggen. Het enige wat ik weet is dat die Duitsers over het algemeen niet fijn zijn als je ze negeert. Je moet zeker reageren, alleen denk ik ook dat je je kunt beroepen op het slecht beheersen van de Duitse taal etc.
Overigens... als je met een groepje besluit de autoroute te gebruiken moet je tegenwoordig altijd ff nadenken voordat je weggaat... ff 90 Euri pinnen!
Wij reden met twee Elises richting Zuid Frankrijk voor de Stelvio, passeerden meerdere controles waarbij onze *kuch* garagedeur opener vriendelijk waarschuwde en ervoor zorgde dat de heren alleen maar foutmeldingen op het display kregen.
Ergens helemaal in het zuiden reden we over een heuveltje en zagen een stukje verderop een Impreza al langzaam oprijden.. Ja hoor.. toeters en bellen aan en stilgezet.
...alsdat we wel hééééél erg hard reden... Kennis van me reed 164 en ik reed 162, allemaal netjes op een displaytje van de gun zichtbaar. Vervolgens meld m'neer dan ook nog eens dat ik eigenlijk veel te dicht achter die kennis zat. Volgens hem zeker niet meer dan 1,5 meter.
Dus was mijn volgende vraag hoe hij me dan had kunnen meten
<geen antwoord> 90 Euro en kop dicht aub.
Als je als uitgangspunt neemt dat je in Frankrijk 90 Euro wegenbelasting moet aftikken kan je jezelf er makkelijker overheen zetten
Maar het blijven gewoon naai boetes. 

Wij reden met twee Elises richting Zuid Frankrijk voor de Stelvio, passeerden meerdere controles waarbij onze *kuch* garagedeur opener vriendelijk waarschuwde en ervoor zorgde dat de heren alleen maar foutmeldingen op het display kregen.
Ergens helemaal in het zuiden reden we over een heuveltje en zagen een stukje verderop een Impreza al langzaam oprijden.. Ja hoor.. toeters en bellen aan en stilgezet.
...alsdat we wel hééééél erg hard reden... Kennis van me reed 164 en ik reed 162, allemaal netjes op een displaytje van de gun zichtbaar. Vervolgens meld m'neer dan ook nog eens dat ik eigenlijk veel te dicht achter die kennis zat. Volgens hem zeker niet meer dan 1,5 meter.
Dus was mijn volgende vraag hoe hij me dan had kunnen meten

Als je als uitgangspunt neemt dat je in Frankrijk 90 Euro wegenbelasting moet aftikken kan je jezelf er makkelijker overheen zetten

- Piet
- Giga lid Carbon
Vond ik ook vreemd dat er alleen een Duits briefje erbij zat. Was ook geen vergissing want iemand anders die ook mee reed kreeg exact dezelfde brief.
Er zaten geen foto's bij en ik heb inderdaad zitten kijken op de bekende andere forms wat wijsheid is. Je kunt ze inderdaad negeren maar dan loop je het risico dat als je een keer door duitsland rijdt dat je dan de pineut bent.
Ik heb ze keurig in het Engels een briefje geschreven dat ik "Hopelijk de juiste informatie geef omdat ik de Duitse taal niet machtig ben en dat ik iemand anders voor een vertaling heb moeten vragen" Wat helemaal waar is. Bovendien schreef ik dat ik me van geen kwaad bewust ben en als ik een overtreding zou hebben begaan dat het me spijt.
Er zaten geen foto's bij en ik heb inderdaad zitten kijken op de bekende andere forms wat wijsheid is. Je kunt ze inderdaad negeren maar dan loop je het risico dat als je een keer door duitsland rijdt dat je dan de pineut bent.
Ik heb ze keurig in het Engels een briefje geschreven dat ik "Hopelijk de juiste informatie geef omdat ik de Duitse taal niet machtig ben en dat ik iemand anders voor een vertaling heb moeten vragen" Wat helemaal waar is. Bovendien schreef ik dat ik me van geen kwaad bewust ben en als ik een overtreding zou hebben begaan dat het me spijt.

- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ik versta de duitse taal wel, en heb dus ook maar geantwoord, wel wat later als de geeiste 1 week na ontvangst, omdat ik die brief kreeg toen ik in de US zat en daarna nog een weekje naar frankrijk ging en in de weinige tijd ertussen niet al mijn post 'geopend' had.
Maar ik heb ook nog geen antwoord gehad, kan ook niet omdat ze pas net mijn antwoord hebben ontvangen.
Maarten
Maar ik heb ook nog geen antwoord gehad, kan ook niet omdat ze pas net mijn antwoord hebben ontvangen.
Maarten
- Piet
- Giga lid Carbon
Kijk nu ze geld van me willen kunnen ze opeens wel een briefje erbij doen in 3 talen.
3 Punkte verdiend. Toch aardig, ben benieuwd wat je daar mee kan verdienen ik zal eens een catalogus aanvragen.
En 74,40 voor de duitse kas.
Die Kassen-zeichen natuurlijk nergens te vinden op die brief ze zullen wel aktenzeichen bedoelen.Bij geldoverweisinghebben wij de juiste aangifte nodig van uw auto-kenteken en andere herkenningstekens (Lijkt me duidelijk, Dat lage rode ding wat te snel reed), zo ook ("Kassen-zeichen")

3 Punkte verdiend. Toch aardig, ben benieuwd wat je daar mee kan verdienen ik zal eens een catalogus aanvragen.

En 74,40 voor de duitse kas.